2737
2739
سلام ساناز جان
یک کتابی هست به نام چگنه به کودک خود نه بگویید راه های خوبی رو پیشنهاد داده یکی از راه هاش که واسه سن 14 ماهگی مناسب تره چون کمتر با حرف و منطق قبول میکنن پرت کردن حواس بچه است خیلی سخنه چون بچه ها کمتر حواسشون پرت میشه اما خوب اگه قضیه مثلا شکستن چیری یا دست زدن به چیز داغ یا کلا کاریه که واسه بچه ضرر داره من همیشه به پسرم توضیح میدادم فکر نکن که اون گوش میداد ها اما به خدا حالا که پسرم 3 سال و نیمشه اثرات اون حرف هایی که از 6 ماهگی باهاش زدم رو میفهمم اگه اون موقع عمل نمیکرد بهه خواستم اما ایمان داشته باش که میفهمه و ضبط میکنه و کمی بزرگتر شد عمل میکنه.
یک مشاور به من میگفت بچه ها تو این سن وقتی بهشون میگی نکن اونا فقط کن رو میفهمن نه رو درک نمیکنن قسمت کن قضیه که پس میشه انجام داد رو میگیرن و این بدتر میشه.
بعضی از مواقع هم بچه باید از خیلی چیز ها سر در بیاره شاید باورش سخت باشه وقتی یک وسیله روی میز رو بر میداره و میخواد لمسش کنه اگه جلو گرفتنش و بگیری یعنی نگذاشتی اون چیزی یاد بگیره دنیای اطرافش رو بشناسه اینجاست که میطلبه به جای اینکه هی بگیم نکن نکن بریم پیشش کمکش کنیم اون شی رو دست بگیره حتی دهن بزنه لمسش کنه بعد ازش بگیریم جایی بگذاریم که دستش نرسه اما واسه اولین بار محرومش نکنیم از شناخت چیزی.
به نظر من خیلی به موقعیت و شرایط مربوطه چطور به بچه ها نه بگیم مثلا وقتی بچه 14 ماهه بایک بچه دیگه سر اسباب بازی دعواش میشه حالا هر بگو باید اسباب بازی تو به دوستت بدی یا تنبیه هش کنیم هیچ دردی دوا نمیشه سنی که بچه من شخصیتش رو شناخته و میدونه اون ماشین یا وسیله مال اون به نظرم فقط باید جلو دعوا رو گرفت مثلا بچه ها رو از هم دور کرد بغل کرد حواسشونو پرت کرد تا دعوا ادامه پیدا نکنه.

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2728
سلام ساناز جان
بچه ها را تا 2-5/2 سالگی نمیشه تنبیه کرد برای اینکه اثری نداره یک روش برای موقعی که بچه کار خطایی انجام می ده که باید تنبیه بشه = اینه که بره یه گوشه بشینه و بازی نکنه. بهتره یه گوشه وایسه و کاری نکنه
موفق باشی عزیز
2738
نه گفتن با قاطعیت خیلی مهمه.حواست باشه که نباید با خشونت باشه.حتی میتونی نه گفتن رو با لبخند همراه کنی.اما همیشه باید حرفت یکی باشه و در اون مورد خاص همیشه نه بگی و حرفت رو عوض نکنی.گاهی هم میتونی حواس بچه رو پرت کنی.این هم خوبه.من هردو کار رو در مورد دخترم انجام دادم و نتیجه مثبت گرفتم.دخترم الان 19 ماهشه و حرف گوش کنه و تو مهمونی‌ها آبروم رو نمیبره.
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687