2737
2734
عنوان

مــادر کـافــی باشــیم

| مشاهده متن کامل بحث + 775246 بازدید | 7348 پست
سلام. به به رویکرد شناختی.......
آسمانه و مامان سارا حیفه که اسمی از پیاژه توی بحث نیاریم. کاش یکی از شما که وقت دارید به این مطلب بپردازید..... رویکرد شناختی و پیاژه تقریبا قرین همدیگه اند و از طرفی حیفه که بحث شناختی محدود به هوش بشه چون این رویکرد کل جنبه های رشد رو درنظرمیگیره که هوش فقط بخش نامهم اونه.....

من متاسفانه فرصت ندارم زیاد بیام ولی دلم نمیاد یادی از نحوه شکل گیری طرحواره در نطریه شناختی نکنم و از طرفی یادی از ویگوتسکی نابغه جوان روسی که نطریاتش متفاوت از پیاژه بود نکنم (امیدورام بتونم تا آخر هفته دیگه کمی به این مطلب بپردازم)
صب بخیر
ممنون سمانه جون

سحر عزیز همونطور که میدونید رویکرد شناختی خیلی گسترده هست و پیازه هم در زمینه ی رشد سر دم دار هست و واقعا موافقم باهات که باید به نظریه ی او هم توجه بشه انشالله با همراهی شما عزیزم بتونیم همه جانبه این موضوع را پیش ببریم سعی کنید بیشتر باشید من هم مثل شما خیلی گرفتارم

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

با اجازه از کارشناسای عزیز .

*هوش منطقی و ریاضی *

-: “خانم اجازه!

آقا اجازه!

شما قول داده بودید برگه های امتحان رو بیارید! آوردید؟”

-: “نه، یادم رفت!“

….

-: ” تو چرا مشق شب رو ننوشته ای؟”

-: ” اجازه خانم! یاد رفت!”

-: “حالا تنبیه می شی تا دیگه یادت نره!”

-: “اجازه! شما که یادتون رفته بود… ما که یادمون رفته … !”


آیا این دانش آموز شما را به مسخره گرفته است؟

آیا به دنبال پیدا کردن نقطه ضعف از شماست؟

آیا می خواهد کلاس را به هم بریزد؟

یا…

او دارای هوش “منطقی، ریاضی” است.


او قادر است زنجیره ای از دلایل را بسیار ماهرانه دنبال کنند.

آنچه شما می گویید، در ذهن او، در طبقه ی مخصوص خود، جای می گیرد و همواره از آن به عنوان سنگ محک استفاده می کند.

حالا نکته ی جدیدی را بیان کرده اید،

او می خواهد این نکته را در طبقات جای دهد

اما نکته ی دیگری جای آن را از قبل پر کرده است،

این نکته با آن نکته ناسازگار است.

آیا “از یاد رفتن” با “از یاد رفتن” فرق دارد؟

“پارادوکس” پیش می آید.

چه خواهید کرد؟

یا باید جمله ی خود را تصحیح نمایید،

یا طبقه ی جدیدی را در ذهن او ایجاد نمایید.

تفاوت ها را بیان کنید!

چه خواهید کرد؟



با چه دانش آموزی روبرو هستید؟

او چه توانایی هایی دارد؟

توانایی درک، استدلال، استنتاج، قیاس منطقی، دسته بندی، سازماندهی وتجزیه وتحلیل اطلاعات، اثبات، نتیجه گیری، قضاوت وارزیابی


هوش منطقی، ریاضی یعنی توانایی استفاده از استدلال، منطق و اعداد.


این یادگیرنده ها به صورت مفهومی با استفاده از الگوهای عددی و منطقی فکر می کنند و از این طریق بین اطلاعات مختلف رابطه برقرار می کنند.

آنهاا همواره در مورد دنیای اطرافشان کنجکاوند، پرسش های زیادی دارند و دوست دارند آزمایش کنند.

مهارت های آنها شامل این موارد می شود:

- مسئله حل کردن،

- تقسیم بندی و طبقه بندی اطلاعات،

- کار کردن با مفاهیم انتزاعی برای درک رابطه شان با یکدیگر،

- به کاربردن زنجیره طولانی از استدلالها برای پیشرفت،

- انجام آزمایش های کنترل شده،

- سوال وکنجکاوی در پدیده های طبیعی،

- انجام محاسبات پیچیده ریاضی،

- کار کردن با شکل های هندسی



چکار کنیم:

- پرسش های سقراط گونه طرح کنید، اجازه بدهید پرسش های سقراط گونه طرح کنند و به دنبال پاسخ باشند.

- آنها را به چالش بکشید. سوال کنید، راهکار بدهید و پاسخ ندهید. آنها را با قضایا و مشکلات درگیر کنید. از آنها راه حل بخواهید.

- پاسخ ندهید اما شرایط رسیدن به پاسخ را برای آنها آسان نمایید.

- از چارت، فلوچارت، نقشه های راهنما، پازل های آموزشی در تدریس استفاده نمایید.

- داده ها را برای آنها طبقه بندی و رده بندی کنید. به آنها با طبقه بندی نمودن مطالب درسی آموزش بدهید.

- اجازه بدهید فرمول های ریاضی طرح کنند و پاسخ های گوناگون را برای آن آزمایش نمایند.

- برای آنها یک آزمایش تجربی طرح یا آنها را به سمت آن هدایت کنید.

- یک جریان منطقی را اثبات کنید.

- اجازه بدهید الگو ها یا همانندهای معادلات ریاضی یا منطقی را کشف کنند.

- تدریس ها را به شکل پازل انجام دهید و قطعاتی از آن را به هم ریخته و یا ناقص بگذارید و اجازه بدهید آن قطعات را پیدا و یا تولید کنند.

منبع :http://edutopia.ir/?p=1037

2731
بی نهایت ممنون مامان متینای عزیز

این هم مشخصات هوش منطقی - ریاضی به همراه روش تشخیص و مشاغل مرتبطش

کسانی که ازهوش منطقی - ریاضی برخوردارند

1-دروس ریاضی وعلوم را بردیگر دروس مدرسه ترجیح می دهند.

2-ازشرکت درمسابقه هایی که موضوع آنها حل معما یا مساله ای باشد که به تفکر منطقی نیاز داشته باشد خوشحال می شوند.

3-ازباز آفرینی آزمایش ها و تجارب علمی که درمدرسه یا فیلم های علمی ازآن ها مطلع می شود لذت می برد.مثلا : شخصا آزمایش نقش نور- آب و هوا در ریشه ی گیاه را درمنزل بازسازی می کنند.

4-به خرید وسایل آزمایشگاهی وعلمی مانند: ذره بین – میکروسکوپ وغیره و تشکیل یک آزمایشگاه خانگی درمنزل علاقه مند هستند .

5- ازشنیدن ودنبال کردن وانتقال دادن اطلاعات درمورد آخرین دستاوردهای علمی ، پزشکی ، الکترونیکی و ریزپردازهای کامپیوتری ونرم افزاری – سخت افزاری .....لذت می برند.

6- چرا؟چگونه ؟ چطور ؟ کلمه های پرسشی هستند که بسامد فراوانی درکلام او دارند و سوالاتی مثل : چه میشد اگر......؟؟؟

7- رفتن به موزه های فن آوری ، تاریخ فن آوری – طبیعی ، نمایشگاه های کامپیوتری و نرم افزاری از موضوعات مورد علاقه ی آنهاست .

8- بازی های کامپیوتری مخصوصا آنهاییکه نیاز به پیدا کردن راه حل و یا کشف راه های گوناگون دارد مثل ، پیدا کردن یک گنج مخفی به کمک نشانه ها، علامت ها ، اعداد و....مانند بازی “ Never hood" لذت می برد.

9- از بازی شطرنج و انواع بازی های فکری لذت می برد.

10 – ازطبقه بندی هرموضوعی لذت می برد و اصولا یکی از راه های به خاطر سپردن و فهمیدن موضوعات طبقه بندی و دسته بندی آنهاست .مثلا اگر تعدادی دکمه های مختلف ، از نظر رنگ ، اندازه ، جنس ، تعداد سوراخ ........به او بدهید و از او بخواهید که آنها را از جنبه های مختلف دسته بندی کند ، شاید دانش آموزان دیگر همه را فقط در زیر یک عنوان دکمه ببینند درحالی که او ،چندین دسته وطبقه و دسته های فرعی ازآنها استخراج می کند.

11- ازخواندن یا دیدن فیلم های مربوط به زندگی نامه ی دانشمندان لذت می برند.

12- از رفتن به آسمان نماها و مطالعه درباره ی نجوم وکهکشان ها لذت می برند.

13- ازدیدن فیلم های کمدی مثل پت و مت pat and mat که موضوع آن نشان دادن کودنی شخصیت ها درحل مسایل است لذت می برد.

14- ازکدگذاری شخصی یا کشف کدهایی که می بیند مثل علایم راهنمایی و رانندگی – شماره ی پلاک ماشین ها .....خوشش می آید و برای به خاطرسپردن اسامی متعدد یک مجموعه، از کدگذاری استفاده می کند.

مثلا برای به خاطرسپردن اسامی شهرهای یک استان از ساختن یک کلمه با حرف اول شهرهای موردنظر کلمه ای می سازد که بتواند بعدا آنها را به یاد بیاورد.

مشاغل وحرفه هایی که این دسته از دانش آموزان در آنها موفق خواهند شد:

1- حسابرس

2- حسابدار

3- نماینده فروش

4- پذیره نویس

5- بیمه گر

6- ریاضی دان

7- دانشمند

8- آمارشناس وکارشناس آمار و احتمالات

9- تحلیل گرکامپیوتر

10- اقتصاد دان

11- برنامه ریز اقتصادی

12- متخصص بودجه

13 - معلم واستاد علوم ریاضی

14- برنامه نویس کامپیوتری

15- منطق دان

خــدایا؛دخترم حسـود نیست، دروغـگو نیست، ناســـپاس نیست، نامهـــــربون نیست، بداخـــــلاق نیست، غیبــــت نمی کنه، تهـــمت نمی زنه، دلــــی رو نمی شـــکنه ...**خودت کمــــــکـــــــــم کن اینا رو یادش نـــــــــــــــــدم** ...
سحر نازنین و بادانشم اگه اجازه بدید اول "آموزش شناختی" رو در ادامه ی روش های مونته سوری، شیچیدا و رجیو مطرح کنیم (که پیش زمینه ش تشریح هوش های چندگانه هستش ) و بعد اگه دوستان علاقمند بودند با کمک شما به صورت کلی به رویکرد شناختی و پیاژه و طرحواره و ویگوتسکی روسی بپردازیم ... می دونم وقتت کمه اما ما به هر حال روی کمک دانشیت حساب می کنیم دوست مهربونم :)


طاهره ی عزیزم درمورد سوال اولت باید بگم بله دقیقا درسته همه ی ما کم و بیش این هوش ها رو داریم ولی یک یا چند تاش رو قوی تر داریم و مابقی رو ضعیف تر ... و دقیقا مهم همین هست که قوی تر ها رو شناسایی کنیم که یادگیری مون رو براساس اون انجام بدیم

درمورد سوال دومت هم به نظرم هم می تونه هم ارثی باشه هم اکتسابی، البته نظر شخصی خود من اینه که بخش ارثیش قوی تر به نظر می رسه ... این خیلی خوبه که برای بچه مون کتاب بخونیم
اما در مبحث یادگیری اگر بخوایم تمام آموزش های یک دانش آموز یا نوآموز جنبشی - جسمانی رو از شیوه ی زبانی - کلامی اجرا کنیم یادگیری به شیوه ی مطلوب رخ نمی ده و به نوعی ظلم در حق اون فرد هستش

نمی دونم تا حالا راجع به مفهوم "فراشناخت" چیزی شنیدید یا خیر،

فراشناخت به معنای "دانش یا آگاهی فرد از نظام شناختی خود فرد" هستش

یعنی "دانستن فرد در باره ی چگونه دانستنش"

دو بعد از ابعاد فراشناخت " اطلاع از راهبردهای تسهیل کننده ی یادگیری" و "اطلاع از ویژگی های فراشناختی خود" هست

این هم جزئی از فراشناخت قرار می گیره ،

من نوعی که هوش برتر خودم رو زبانی - کلامی می دونم باید بدونم که یادگیری من از این روش بهتر و مطلوب تر صورت می گیره و بنابراین در مورد شیوه ی دانستن خودم به دانش می رسم

"یعنی از ویژگی فراشناختی خودم اطلاع دارم" و از این طریق "یادگیری رو در خودم تسهیل می کنم"

و این بسیار بسیار در امر آموزش مهم هست

امیدوارم خیلی علمی و غیر ملموس نباشه توضیحاتم ...
خــدایا؛دخترم حسـود نیست، دروغـگو نیست، ناســـپاس نیست، نامهـــــربون نیست، بداخـــــلاق نیست، غیبــــت نمی کنه، تهـــمت نمی زنه، دلــــی رو نمی شـــکنه ...**خودت کمــــــکـــــــــم کن اینا رو یادش نـــــــــــــــــدم** ...
هوش تجسمی – فضایی – مکانی spatial intelligence

این نوع هوش که گاهی با عنوان هوش دیداری شناخته شده است افرادی که ازآن بهره ور هستند ترجیح می دهند به شکل تصویری فکرکنند ، یادگیری در این افراد از راه فیلم ، تصویر و ویدیو بهتر صورت می گیرد و ماکت و نمایش یکی دیگر از راه های یادگیری برای آنهاست .



افراد برای نشان دادن ایده هایشان ، از نقاشی ، مجسمه سازی و ترسیم خطوط استفاده می کند . آنها احساسات وحس وحال خود را ازطریق هنر بیان می کند.

درنقشه خوانی و تحصیل نمودارها بردیگران برتری دارند. وازحل معماهای مار" مارپیچ" و جورچین لذت می برند. هوش فضایی یا تجسم فضایی در آنها به صورت تخیل و همزاد پنداری بروز می کند. ذهن این افراد نسبت به رنگ ، شکل ، فرم ، فضا و ارتباط بین این عوامل حساس است ، مثلا : برای رنگ آبی اگر در افراد دیگر فقط با نام آبی شناخته می شود این افراد براساس غلظت یا رقیق بودن روشن یا تیره بودن و یا ترکیب آن با انواع رنگ های دیگر با نام های آبی نفتی ، آبی بوشی ، آبی آسمانی ، آبی فیروزه ای ، آبی تیره ، سورمه ای ، آبی روشن و غیره ... شناخته می شود.

ازسرگرمی های تصویری لذت می برند، توانایی درک فضایی با پرسپکتیو اشیاء را دارند مثلا : یک سیب وقتی از بالا به آن نگاه کنی یا از کنار یا از پایین چطور به نظر می رسد.

وقتی درحال فکرکردن هستند اگرقلم و کاغذی دردستشان باشند مدام درحال خط خطی و در غیراین صورت درذهن مشغول ترسیم و تجسم اشیا هستند . ازکلاس های طراحی ، نقاشی حتی خطاطی و مجسمه سازی لذت می برند.

اولین وسایلی که خریداری می کنند دوربین عکاسی و دوربین فیلمبرداری است . به جمع آوری ، اسلاید ، عکس و تصاویر زیبا علاقه مند هستند ، همچنین درجمع آوری نقشه و کره ی جغرافیایی کوشا هستند.

گاهی یک نقشه یا کره ی جغرافیایی ساعت ها وقتشان را به خودش اختصاص می دهد. درضمن کلاس های جغرافیا نیز از ساعت های خوشایند شان هست . از ساختن ماکت ، کلاژ و دیگر اشکال سه بعدی لذت می برند.

گاهی اگر کتابی خوانده اند، فیلمی دیده ا ند، یا موسیقیی شنیده اند صفحه هایی از آن را تخیل و به تصویرکشیده اند. برنامه ی اتوکدauto kad و نرم افزارهای گرافیکی از موارد مورد علاقه ی آنهاست .

گاهی داستان سرایی تخیلی می کنند . درفعالیت های هنری سرآمد هستند . خیالپردازند . ازکشف خطاهای دیداری لذت می برند.

مشاغل وحرفه هایی که درآنها موفق خواهند شد :

1- گرافیست

2- نقاش

3- مجسمه ساز

4- عکاس

5- فیلمبردار

6- کارتوگراف ( ترسیم نقشه های جغرافیایی )

7- کارشناس نقشه های هوایی و تحلیل آنها

8- معمار- آرشیتکت ( طراحی داخلی – نما)

9- شکارچی

10- دریانورد و کاپیتان

11- دیده ور

12- تور لیدرtour leader

13- مخترع

14- پیشاهنگ

15- راهنما

16- نقشه بردار و نقشه کش

17- خلبان
خــدایا؛دخترم حسـود نیست، دروغـگو نیست، ناســـپاس نیست، نامهـــــربون نیست، بداخـــــلاق نیست، غیبــــت نمی کنه، تهـــمت نمی زنه، دلــــی رو نمی شـــکنه ...**خودت کمــــــکـــــــــم کن اینا رو یادش نـــــــــــــــــدم** ...
آسمانه عزیز و دیگر دوستان .خیلی ممنون مبحث جالبیه.فعلا فهمیدم هوش تجسمی فضایی ام برتره
اگه در مورد راه شناختش برای بچه ها هم بگین ممنون می شم.از چند سالگی می شه تشخیص داد؟

کتاب یا سایتی برای این موضوع هست؟
2738
ممنون از توضیحاتتون خیلی برام بحث جالبیه . بخصوص که داشتم دوباره کتاب "کودک سالم - تونی بوزان" رو می خوندم .
این کتاب هم به ابعاد مختلف هوش اشاره کرده و به صورت کلی راهکارهایی برای افزایش هر جنبه هوش در کودکان از نوزادی به بالا داده . سعی می کنم هر جنبه هوش رو که آسمانه جون توضیح میده منم از روی اون کتاب راهکارهای تقویتشو بنویسم البته روز بعد ش.
یه سوال شاید بی ربط : هوش هیجانی کجای این تعریف قرار داره؟
هوش حرکتی – جسمی جسمی Bodily / kinesthetic



افرادی که ازاین هوش بهره ورهستند ازطریق حواس بدنشان اطلاعات را پردازش می کنند به جنب وجوش علاقه مند هستند. هنگام صحبت بیشتر ازحرکات بدنی برای انتقال مفاهیم استفاده می کنند،بیشتر اوقات فراغتشان را بیرون ازمنزل سپری می کنند

موقع صحبت مخاطب را با دست لمس می کنند، این افراد ازمهارت های خوب ماهیچه های بزرگ وکوچک برخوردارند. ازورزش ، رقص و فعالیت های حرکتی لذت می برند. برای انتقال و تبادل اطلاعات ترجیح می دهند به صورت عملی و نمایشی صورت بگیرد .

برای نشان دادن و انتقال هیجانات روحی و حالات روانی از رقص استفاده می کنند. در یکی از ورزش ها معمولا جلودار هستند . درکلاس به خاطر حرکات به ظاهر اضافی اغلب با بچه های بیش فعال اشتباه گرفته می شوند. ازخیاطی – بافندگی – مکانیکی – بنایی – ونجاری وکنده کاری خوششان می آید. کلیه ی فعالیت هایی که با حرکات فیزیکی مرتبط است و با موتور کورتکس مغز که حرکات بدنی راکنترل می کند درارتباط است درحوزه ی این هوش می باشد.

شغل هایی که این گروه در آن موفقند به قرار ذیل است.

1- ورزشکار

2- هنرپیشه

3- رقصنده

4- منبت کار

5- مجسمه ساز

6- مکانیک

7- نجار

8- آهنگر

9- جراح

10- هنرمند صنایع دستی ( بافندگی ) وغیره

11 - بندباز

12- سفال گر

13- بنا

14- جواهرساز



این گونه افراد یک دقیقه هم نمی توانند آرام بگیرند، دایم در حال جنب و جوش هستند انگار زمین میخ دارد و همه چیز عیب! همه اشیاء و وسایل اطرافشان را دست کاری می کنند، می خواهند همه چیز را کشف کنند (شاید هم خراب !) این گونه افراد کنترل زیادی بر روی حرکات اعضای بدن خود دارند برای همین انجام دادن حرکات موزون و یا ظریف برایشان بسیار راحت است.جراحان، صنعتگران، هنرمندان (تیاتر های پرحرکت)، مکانیک ها و ورزشکاران حرفه ای معمولا دارای هوش جسمی-حرکتی هستند


خــدایا؛دخترم حسـود نیست، دروغـگو نیست، ناســـپاس نیست، نامهـــــربون نیست، بداخـــــلاق نیست، غیبــــت نمی کنه، تهـــمت نمی زنه، دلــــی رو نمی شـــکنه ...**خودت کمــــــکـــــــــم کن اینا رو یادش نـــــــــــــــــدم** ...
هوش موسیقایی – ریتمیک – موزون musical / rhythmic

از این هوش با نام های موسیقایی – ریتمیک وموزون نام می برند.

افرادی که ازاین هوش بهره ورند معمولا نسبت به صداهای محیطی و همچنین نواهای گوش نواز حساس هستند.

این افراد هنگامی که مشغول فعالیت های دیگرهستند معمولا سوت می زنند. یا آهنگی را زیرلب زمزمه می کنند.

این افراد ازگوش دادن به موسیقی لذت می برند و معمولا به جمع آوری سی دی ها و نوارهای موسیقی علاقه نشان می دهند. اغلب درنواختن یکی از سازهای موسیقی مهارت دارند.

این افراد همراه با آهنگ های مرسوم می خوانند و بیشترآن ها را به خاطر می سپارند و در بازآ فرینی ( بازسازی ) ملودی های آوازی توانایی دارند .

آنها می توانند حرکات موزون همراه با آهنگ داشته باشند ، درهنگام فعالیت های دیگر حتی مطالعه و درس خواندن به موسیقی گوش می دهند. که نه تنها تمرکز آنها را بهم نمی زند بلکه به تمرکز آن ها کمک هم می کند . گاهی برای یادآوری دروس حفظ کردنی شعر یا ترانه می سازند .

لازم به تذکر است که این پدیده درعلوم حوزوی جایگاه ویژه ای دارد شعرهایی مثل حرف عله سه بود ای طلبه ، واو و یا و الف منقلبه یا کتاب هایی که تماما برای از حفظ کردن به شعر نوشته شده بودند این تکنیک هم برای یاد آوری مطالب کمک می کرد هم قدرت حافظه را تقویت می کرد .

دانش اموزانی که از این هوش بهره ور هستند مورد بی مهری قرار می گیرند و زمزمه ها و رفتارهای آنها را به عنوان ناسازگاری و مشکل رفتاری در کلاس می بینند .

این هوش در گونه های دیگر موجودات زنده مثل پرندگان آوازخوان نیز بروز می کند.

این افراد معمولا ازصدای خوشی نیز برخوردارند . موسیقی و صدای خارج از نت ( فالس ) را تشخیص می دهند.

علاقه مند به خرید وسایل موسیقی ، نرم افزارهای موسیقی ، cd و نوارهای موسیقی ، کتب مربوط به شرح حال موسیقی دانان ، رفتن به کنسرت ها و دیدن فیلم های مربوط به موسیقی هستند.

مشاغل وحرفه های موفقیت آمیز برای آنها:

1- نوازنده ی های موفق

2- آهنگساز

3- منتقدین موسیقی

4- سازنده ی آلات موسیقی ( البته کسانی هستند که هم هوش حرکتی وهم هوش موسیقایی آنها بالاست )

5- رهبران ارکستر

6- متخصص کوک کردن وسایل موسیقی

7- ترانه سرا

8- معلم موسیقی


اصلا قرار نیست که فقط خواننده ها و نوازنده ها این هوش را داشته باشند بلکه همه کسانی که به زیر و بم آهنگ های مختلف آنقدر حساس اند که معمولا می توانند آنها را تقلید کنند یا متوجه ریتم آن شوند، هوش موسیقیایی دارند. این گونه افراد می توانند دو صدا را که تن یکسانی دارند را به راحتی از هم تشخیص دهند.آنها معمولا برای هر کار خود یک موسیقی متن دارند و ....کابرد هوش موسیقیایی در آهنگ سازی، نوازندگی، خوانندگی و خود موسیقی بسیار مهم است.
خــدایا؛دخترم حسـود نیست، دروغـگو نیست، ناســـپاس نیست، نامهـــــربون نیست، بداخـــــلاق نیست، غیبــــت نمی کنه، تهـــمت نمی زنه، دلــــی رو نمی شـــکنه ...**خودت کمــــــکـــــــــم کن اینا رو یادش نـــــــــــــــــدم** ...
دوستان اشتباه نشه موضوع اصلی شناخت و یا دسته بندی این هوش ها توی بچه هامون نیست

بحث اینه: ایده آل ما اینه که در امر آموزش، بستر مناسب یادگیری برای تمام این هوش ها فراهم باشه

انسان به صورت ذاتی و فطری به سمت هوش برترش کشش نشون می ده و از این راه فرآیند یادگیری ش تسهیل می شه

مهم اینه که ما بعنوان یک مربی یا یک مادر سعی کنیم زمینه ی مناسب برای بروز هر کدوم از این هوش ها رو توی کلاس یا منزلمون فراهم کنیم، و اونوقت تصمیم با خود کودک باشه که به کدوم سمت تمایل نشون بده و از کدوم راه بیاموزه ...

مامان سارا کوشی؟ بیا :)
خــدایا؛دخترم حسـود نیست، دروغـگو نیست، ناســـپاس نیست، نامهـــــربون نیست، بداخـــــلاق نیست، غیبــــت نمی کنه، تهـــمت نمی زنه، دلــــی رو نمی شـــکنه ...**خودت کمــــــکـــــــــم کن اینا رو یادش نـــــــــــــــــدم** ...
سلام هستم آسمانه جان خیلی ممنون که هوش ها را اینقدر عالی ارایه دادید

هدی جان
آن بخش از هوش درون فردی و میان فردی در نظریه گاردنر میشه بخشی که به هوش هیجانی مرتبطه.
هوش میان فردی و درون فردی که اصل آن شناخت خود و شناخت دیگران مدیریت عواطف و احساسات خود و دیگران هست
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

لرز در بارداری؟!

69ph | 25 ثانیه پیش

درس خوندن

nana_1245 | 45 ثانیه پیش
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز