2737
2734
عنوان

مــادر کـافــی باشــیم

| مشاهده متن کامل بحث + 775235 بازدید | 7348 پست
سلام به همه مامانای گل
مسیحای عزیز : علیکم السلام و رحمت اله !!!
چند شب قبل یه تجربه ای داشتم دلم خاست برای شما هم تعریف کنم .
چند روز قبل دخترکمون ( 4سالشه )هوس پفیلا ... پاپ کورن کرده بود من هم زیاد تمایل نداشتم از این پفیلا های پر از نمک بیرونی براش بخرم . یه بسته ذرت خشک خریدم و شب که میخاستم درستش کنم . دو تا دونه شو داخل ظرف انداختم و در ظرف رو نبستم تا هم از داغ شدن روغن مطمئن شم و هم عکس العمل دخترکمو ببینم . این دونه ها که باز شدن و یه متری به هوا پریدن این دخترم آنچنان جیغی (البته از روی ذوق و هیجان ) کشید و دور اتاق چرخید و رفت که با هیجان زیاد برای باباش تعریف کنه ... خلاصه اینکه کمتر موقعی بود که ذوق و هیجانزدگی در این حد از خودش نشون بده .
دیگه اگه جالب نبود برما ببخشید بگذارید به حساب دلخوشیهای مادرانه .... ولی به نظرم همچین بد هم نبود!!!
سلااااااام مامان ویانا...زهرای عزیز...نسیم خوبم و منصوره جان. واقعا با دیدن اینهمه حسن نیت همگی شما و حرفهای زیباتون اروم اروم شدم. راستش از ابتدا برام مهم نبود حرفای اینطور ادما اما گاهی ادم میشینه فکر میکنه چطور یک ادم یک زن یک مادر میتونه اینطور وقیح باشه. ...چطور داره بچهشو بزرگ میکنه. وگرنه من بخاطر همه دوستای خوبم باور کنید گاهی دو ساعت طول میکشه مطلب مینویسم عکس جمع میکنم فقط برای اینکه دیگران هم بتونن از اونچه من میدونم استفاده کنند و بهم کمک فکری کنن. همیشه به هیوا گفتم بزرگ شدی میبینی چقدر رررررررررررررر دوستای خوبی داری. یعالمه مامان مهربون با بچهه ای عالی و خوب. خوش بحالت. :)))) دقیقا منصوره از همین دکمه اعجاز آفرین استفاده کردم. باور کن:)))))))))) فقط بگم از همتون ممنونم. و دوستتونننننننننننن دارم زیاددددددددددددد. مطمئنم یک روز میتونیم همگی همدیگرو ببینیم. حتمااااااااااااا. جای همتون خالی و اگر بتونم میام و سر میزنم. باز هم از همگی ممنونم. زهرا جان واعقا ندیدن درون ادمها گاهی خیلی خوبه. درست مثل اینکه بدونی درون غذایی که داری میخوری چیه..منظورم غذاهای بیرون هستش.:))) ممنونم ازت زیادددددددددددد.

موفق باشید. بحث هفته دیگرو دو هفته بذارید منهم برسم. هفته خوبی داشته باشید.

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

2728
ساحل عزیز من که مشتری پر و پا قرص وبلاگتم و ازت می خوام که این ناملایمات را تحمل کنی از اون طرف به این فکر کن که چقدر دعای مادرایی مثل من پشت خودت و خانوادت هست و چقدر در هدایت ما و بچه هامون نقش داشتییییی
راستی در مورد درد دلت نطر بنده حقیر اینه که تمرکزتو بیشتر به زبان انگلیسی و بازی های گروهی بگذاری برای هیوای نازنین و از نوشتن و خواندن زبان فارسی فاصله بگیری البته شرمنده که دخالت کردم چون اینجا گفته بودی و نطر خواستی گفتم وگرنه ما که شاگردای شما هستیم
ساحل جانم

وبلاگت رو مو به مو خوندم ... خودت که میدونی من نمیتونم طولانی بنویسم ... اما نظرم رو نوشتم برات

دوست دارم خودت رو و هیوای آسمانی رو

و امیدوارم هیچ کدوم از بچه های ما چه هیوا چه مریمناز چه نرگس چه آتوسا چه سبا چه ...... هیچ بچه ای قربانی ِ *** هیچ روشی *** نشه . و ما بزرگترها کمی بیشتر مراقب حریم خصوصی دیگران و به خصوص بچه هامون باشیم .


اگه آدم گذاشت اهلیش کنند , بفهمی نفهمی خودش رو به این دردسر انداخته که کارش به گریه کردن بکشه.
ساحل جون می دونم بیدی نیستی که به این بادها بلرزی.موفقیت هیوا جونم رو از همین جا بهت تبریک می گم گلم.این هم یک مقاله از مامی سایت فکر کنم اکثرا" خوانده باشند .گفتم بد نیست دوباره مرور کنیم.صرف اینکه فقط یک مقاله است:
بچه هایی که از خودشان بزرگترند!!
کودکانی هستند که به قول معروف از خودشان گنده تر صحبت می کنند، آیا این نشانه باهوش بودن کودک است ؟


سلامت ایران : شاید در خانواده اقوام و آشنایانتان کودکانی را دیده باشید که در تصمیم‌گیری‌های پدر و مادر خود مشارکت می‌کنند یا به قول معروف گنده‌تر از خودشان حرف می‌زنند و رفتار می‌کنند،به نظر شما این نشانه باهوش بودن کودک است یا نوعی بلوغ زودرس است؟ممکن است تصور کنید چنین کودکی نابغه است!اصولا خوب است بچه‌ها بیشتر از سن‌شان بفهمند یا خیر؟ خانم دکتر پروین ناظری در این رابطه توضیح می دهند...

آیا تا به حال پدر و مادری به شما مراجعه کرده‌اند که بگویند فرزند ما بیشتر از سنش می‌فهمد و راه‌حلی از شما بخواهند؟
البته به این صورت نه! چون مردم فکر می‌کنند رفتار کردن و صحبت کردن کودک مثل بزرگسالان،نشانه هوش و نبوغ اوست اما بسیاری از افراد می‌گویند کودک‌شان سوالی یا سوالاتی می‌پرسد که یا جوابش را نمی‌دانند یا نمی‌توانند با توجه به سنش،توضیح درستی به او بدهند.مثلا سوال‌هایی در زمینه زندگی زناشویی یا موضوعات اقتصادی و اجتماعی می‌پرسند که توضیح آن نیاز به دانستن خیلی موارد دیگر دارد.

به نظر شما خوب است که کودکی سوالات بزرگ‌تر از سن خودش بپرسد یا بیشتر از سنش بفهمد یا رفتار کند؟
بستگی به عوامل زیادی دارد.گاهی اوقات پدر و مادر اطلاعات زیادی در اختیار فرزندان خود می‌گذارند که یا این اطلاعات،ضروری است که موجب رشد و تکامل بیشتر آنان می‌شود و یا اطلاعات غیرضروری به آنان می‌دهند.مثلا پای اینترنت و تلویزیون و فیلم‌های ویدیویی خانگی می‌نشینند و هر چه که پخش می‌شود،می‌بینند.

روزی با یک کارشناس سلامت و رسانه گفتگو می‌کردم که می‌گفت این اطلاعات غیرضروری موجب بلوغ زودرس می‌شود. درست است؟
وقتی اطلاعات غیرضروری زیاد به بچه‌ها داده شود موجب بلوغ زودرس می‌شود و گاهی باعث صحبت کردن در حد بزرگ‌تر از خود می‌شود.این باعث می‌شود که کودکان از سنین خود جدا شوند و بزرگسالان آنها را نمی‌پذیرند.اطلاعاتی که پدر و مادر به فرزندان می‌دهند باید ضروری باشد،یعنی برای رشد و تکامل آنان صرف شود نه اینکه بیشتر از نیازشان چیزی بدانند.

آیا کودکانی که بزرگ‌تر از سن‌شان صحبت می‌کنند،باهوش‌تر از بقیه‌اند؟
لزوما این طور نیست.در حقیقت شرایط زمان و مکان ایجاب می‌کند که آنان این‌طور شوند.به عبارت دیگر، حرف زدن والدین و امکاناتی که در اختیار دارند و معاشرت‌های اجتماعی‌شان باعث می‌شود که این افراد طرز صحبت کردن‌شان مانند آدم بزرگ‌ها شود.گاهی ممکن است حتی مفهوم و مکان مورد نیاز کلماتی را که ادا می‌کنند،ندانند بنابراین نمی‌توان گفت که حتما باهوش‌اند اما باید بدانیم که پدر و مادرانی که فرزندی این چنینی دارند،امکانات بیشتری نیز در اختیارشان قرار می‌دهند.در حقیقت،تصور می‌کنند که فرزندشان باهوش است و از همه چیز خود می‌گذرند و برای او مایه می‌گذارند.مسلما امکانات بیشتر موجب افزایش اطلاعات می‌شود و اطلاعات بیشتر نیز توانایی انسان را در بهره‌گیری از عوامل و امکانات اجتماعی و محیطی بیشتر می‌کند و طبیعتا راه را برای موفقیت بیشتر باز می‌کند.

عوارضی هم دارد این رفتار بزرگ ‌‌منشانه کودکان؟
اگر کودکی به همین منوال به رشد شخصیتی خود ادامه دهد شاید در کوتاه‌ مدت مدیریت روابط خود را با دیگر کودکان به عهده بگیرد اما در طولانی‌مدت و در بزرگسالی،به علت اینکه برزگ‌تر از سن‌شان فکر می‌کنند و حرف می‌زنند،عملا هم‌سالان خود را نمی‌پذیرند چون در معاشرت با آنان خسته می‌شوند و رابطه‌شان را کسل‌کننده می‌پندارند.از طرفی به علت محدوده سنی که در آن قرار دارند،از سوی افراد بزرگ تر از خود طرد می‌شوند و مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند.به همین علت معمولا تنها می‌مانند و این خود عاملی است برای افسردگی و مشکلات دیگر و آنان به این نتیجه می‌رسند که دیگران آنها را درک نمی‌کنند.

پس شما کار والدینی را که کودکشان را مجبور می‌کنند مثل بزرگترها لباس بپوشد و مثل آنها حرف بزند و رفتار کند،رد می‌کنید؟
بله رد می کنم .پدر و مادر وظیفه دارند به فرزندان خود گوشزد کنند که در محدوده سنی خود گام بردارند.در حقیقت والدین این کودکان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عامل موثر در هدایت رشد شخصیتی آنان هستند.می‌توانند نه با حذف اطلاعات و امکانات بلکه با جهت‌دهی آنها و با تشویق و نهی به موقع رفتارهای خاص کودکان، آنها را در مسیر رشد طبیعی قرار دهند.البته بعضی نابغه‌اند، یعنی مثلا در 9 سالگی کتاب‌های حقوقی را تمام می‌کنند.این ژنتیک است اما آن را که بیش از سن خود فکر و صحبت می‌کند،باید به سمت رشد متعادل و طبیعی هدایت کرد.

گردآوری : گروه اینترنتی مامی سایت
2738
اخر روز درددل رسیدم
خوندم وبلاگت رو ساحل جون
کلا تو جامعه ما راحت ترین کار نظر دادن و به جز فضای مجازی می بینی طرفی که خیلی هم بهت ربطی نداره دوستی خاصی هم نداری تو چشمات نگاه می کنه چنان نظرات بیخود و باخودی می ده که نگو دیگه چه برسه به فضای مجازی

ومنصوره راست میگه کامنت های وبلاگش کلا جالبه ههههههه
خوشحالم که دیگه ناراحت نیستی
بنویس ما می خونیم و یاد می گیریم
مسیحا دعای قشنگی کردی امین
آپلود دائمی هر گونه فایل در http://up.sabzdownload.com/
سلام شنبه بخیر:)


ااین هفتته روش شناختیه . مامان سارا و آسمانه بسم الله . دوستان دیگه هر کس تجربه و یا علمی درباره اش داره لطفا ادامه بدید
اگه آدم گذاشت اهلیش کنند , بفهمی نفهمی خودش رو به این دردسر انداخته که کارش به گریه کردن بکشه.
ببخشید بی ربطه اما کسی کتاب علم و عمل در کلاس مونته سوری را تهیه کرده؟مال مدرسه مهدوی.هر چی اینترنتی می گردم به در بسته می خورم.انتشارات متن گستران آریا که ناشرش شماره هاش عوض شده.ایمیلی هم که دادن بسته شده!
این مربوط به همون دوره های گران قیمته که می گفتین یا تو کتاب فروشیها می شه پیداش کرد.لطفا اگه کسی چیزی می دونه بهم بگه.ممنون
اول از همه باید بگویم که روش با رویکرد خیلی تفاوت دارد. وقتی صحبت از مونتسوری و شیچیدا می کنیم روش مطرح می شود روش بسیار محدود تر از رویکرد است . بحث شناختی رویکرد است و ممکن است این شیوه های مذکور در زمینه هایی در حیطه ی رویکرد شناختی قرار گیرند و در زمینه های نه

علوم شناختی علمی نو محسوب می شود مخصوصا در ایران که هنوز در اول راه هستیم
و اولین و مهمترین مرکز فعال در این زمینه پزوهشکده ی علوم شناختی هست
دکتر خرازی در زمینه ی رویکرد شناختی و مطرح کردنش در آموزش و پرورش در ایران پیشرو هستند
پس بهتر دیدم ابتدا مقاله ای از ایشون بگذارم
یادگیری در رویکرد شناختی

دکتر کمال خرازی

مقدمه
علوم شناختی به عنوان دانشی چند رشته‌ای مرکب از علم‌ اعصاب،روان‌شناسی،زبان‌شناسی،هوش مصنوعی و فلسفه ذهن‌ یکی از دانش‌های نو است که در چند دهه اخیر توانسته است‌ رازهای نهفته بیشتری را درباره مغز و ذهن آدمی بگشاید.این دانش‌ نوبر همه ابعاد حیات انسان،هر آنچه با مغز و ذهن انسان سروکار دارد،تأثیرگذار است و طبعا یکی از مهم‌ترین زمینه‌هایی که‌ بیشترین تأثیر را از یافته‌های آن خواهد پذیرفت آموزش و پرورش‌ می‌باشد.

روان‌شناسی شناختی به عنوان یکی از شاخه‌های فرعی علوم‌ شناختی تلاش دارد کارکردهای مغز را براساس یافته‌های علوم‌ شناختی تبیین کند و آموزش و پرورش شناختی بر آن است که‌ رویکرد شناختی را در صحنه آموزش و پرورش تجزیه نماید1.در این مقاله یکی از موضوعات مهم روان‌شناسی یعنی یادگیری بر اساس رویکرد شناختی تبیین می‌گردد.

یادگیری چیست و چگونه اتفاق می‌افتد؟
هرچند هنوز نمی‌توان با قاطعیت به این سؤال پاسخ گفت و دانش بشر درباره آن ناکافی است،ولی براساس یافته‌های جاری‌ علم اعصاب یادگیری در اثر تشکیل پیوندگاه‌های عصبی‌2جدید یا تقویت و یا تضعیف پیوندگاه‌های عصبی موجود در مغز اتفاق‌ می‌فتد.کسانی که در زمینه خاصی کارآزموده و ماهر تلقی‌ می‌شوند از شبکه‌ای از پیوندگاه‌های عصبی پیچیده‌تر در مقایسه با افراد نوآموز برخوردارند.مطالعات نوروفیزیولوژیک وجود چنین‌ تفاوتی را به خوبی نشان می‌دهد.مطالعات زیادی درباره‌ کارکردهای مغز انسان با استفاده از ابزارهای تصویربرداری انجام‌ گرفته است‌3.

در اینجا ذکر این نکته لازم است که مغز انسان حدود 100 بیلیون سلول عصبی دارد و هر سلول عصبی می‌تواند هزاران‌ پیوندگاه عصبی با سایر سلول‌های عصبی داشته باشد.تعداد پیوندگاه‌های عصبی یا سیناپس‌ها بستگی به میزان یادگیری فرد در یک حوزه خاص دارد که به صورت شبکه‌ای از پیوندگاه‌های‌ عصبی پیچیده در ناحیه تخصصی مغز او پدیدار می‌گردد.

در بدو تولد،نوزاد از پیوندگاه‌های عصبی فراوانی برخوردار است به‌طوری که در فاصله دو ماهگی تا 10 ماهگی شبکه عصبی‌ پیچیده‌تری از یک فرد بزرگسال پیدا می‌کند4،ولی این شبکه‌های‌ عصبی اولیه به قو خود باقی نمی‌مانند،مگر آنکه به‌کار گرفته‌ شوند؛در غیر این صورت هرس و تنظیم می‌شوند و اغلب آنها از بین می روند.
توانایی کودکان در یادگیری هر نوع زبان و صدا های مختص آن، برخاسته ازوجود چنین شبکه ا ی پیوندگاه های عصبی پیچیده در مغز کودک است. البته در سنین بالاتر نیز یادگیری باعث ایجاد پیوندگاه های عصبی می شود ولی به تلاش بیشتری نیاز دارد.
به این ترتیب باید بین دانشی که در اثر رشد و دانشی که در اثر یادگیری حاصل می شود تمایز قایل شد.
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730