2410
2553
عنوان

مــادر کـافــی باشــیم

| مشاهده متن کامل بحث + 775060 بازدید | 7348 پست
آواجان الان بیشتر دو نیمکره رو با هم به عنوان یک کل یا مکمل در نظر میگیرن.....این بحث برتری نیمکره آی مال خیلی وقت پیش هست و قدیمی شده ولی معنیش این نیست که ما مثلا بعضی مهارتها رو تقویت نکنیم (اما با چه روشی و در چه زمانی و به چه منظوری؟)

نه دیگه کسی نمیگه نیمکره راست باعث نبوغ میشه این خیلی قدیمی هست (بگذریم از اینکه اصلا نبوغ چیز خوبی هست یا نه؟) ..... مثلا هوش وکسلر که در همه دنیا از اون استفاده میشه دو بخش داره که نصف اون مربوط به هوش کلامی هست که مربوط به نیم کره چپ هست، و نصف دیگه مربوط به هوش غیرکلامی که مربوط به نیمکره راست هست..... البته اخیرا این دو مفهوم رو درهم ادغام کردن و اون رو به سه بخش تقسیم میکنن و بیشتر روی مهارتها تاکید داره......از طرفی هر نیمکره بدون دیگری عملا به هیچ دردی نمیخوره چون مثلا در مهارت حل مساله اطلاعات به قسمتهای مربوط به هردو نیمکره میرن و در صدم ثانیه از قسمتهای دیگه بازخورد میگیرن و درنهایت جمعبندی میشه و ما یک مساله رو حل میکنیم...ولی خوب در بعضی از مهارتها عملکرد یک نیمکره برجسته تر هست نه به این معنی که فقط اون بخش فعال هست....

در مورد اون کتاب من دوست دارم بااحتیاط برخورد کنم چون مثلا محاسبه ریاضی یک عملکرد کلامی هست و بیشتر به نیمکره چپ مربوطه! هرچند قبلا فکر میکردن مال نیمکره راست هست.....درضمن اینکه راست مغز بودن دلیل نمیشه که باعث نبوغشون باشه....رابطه همبستگی به معنای رابطه علت و معلولی نیست!!!

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش

ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

سلام دوستان خوبم سفر بودم و خیلی وقته به اینجا یر نزدم بحث ها عالی بود .
ای کاش امروز روز درد و دل بود و من جواب سوالمو می گرفتم هلیا رو دیروز برده بودم خانه بازی . یه بچه های اومد و یه طرف صورتش رو دندون گرفت صورتش کبود شده و من مونده بودم چه رفتاری نشون بودم فقط با گریه هلیا گریه می کردم
2720
سلام
بحث شیچیدا چه خوب یا بد کاری ندارم اما با تحقیقات مختصری که کردم به نظرم شیوه ای غیر عادی آمد شیوه ی فلش کارتی و خشک و تکرار روز به روز این همه اطلاعات فلش کارتی و آموزش ریاضی بدین شیوه و....همینش برای من کافی بود تا هیچ وقت فکر این که دخترم را با این روش آموزش دهم نیفتم.


شاید آنچه که ایده آل من هست مصداق این ضرب المثل باشه که به جای اینکه ماهی و بدی دستش ماهیگیری یادش بده

روشی که به جای بمباران دانش و اطلاعات فنون یادگیری و کسب دانش را یادش بده. راه خوب فکر کردن و خوب دیدن و خوب شنیدن و ... را یادش بده کنجکاوترش کنه برای حرکت در محیط اطرافش و مهمتر از همه متناسب با طبیعت و روح کودکانه ی خودش باشه. روشی که کودک را در موقعیت های نزدیک به زندگی واقعی دچار چالش کنه و تلاش برای حل مساله او را به حرکت در بیاره و مهارت های زندگی و دانش هاش متناسب با هم رشد کنه.


دو نفر از شاگردانی که امسال داریم با روش شیچیدا در خانه آموزش دیده شده اند روشی که از نظر والدینشان اینقدر تمام و کمال می آمد که حتی پیش نهاد دادند در راستای آموزش های آنها هم ما فعالیت هایی داشته باشیم و با افتخار از قدرت و توانایی های ذهنی بچه های خود در زمینه ی زیاضیات سخن می گفتند .هر چند مطالب آموزشی بخش پیش دبستان هیچ گاه در حدی نیست که آنها بتوانند توانایی هایی که از این طریق یاد گرفته اند به کار ببرند و در انجام فعالیت ها و اموزش ها برتری خاصی در آنها به چشم نمی خورد اما نکته ای که در آنها به عنوان ضعفی بارز به چشم می خورد ضعف مهارت های ارتباطی و اجتماعی بود.البته قضاوت بر مبنای دو نمونه نه کاری صحیح است نه علمی. و من هم با بیان این مطلب قصد قضاوت ندارم فقط این نمونه ها برایم به عنوان هشدار و زنگ خطرند
مهارت هایی که این بچه ها آموخته بودند مهارت هایی نبود که به انها در جهت احساس خوب داشتن و کسب نیاز اهمیت و تعلق در بین دوستان و محیط آموزشی کمک کند
مهارت هایی نبود که به آنها در جهت سازگاری در محیط کمک کند
الهه جان طناز بودن یعنی شوخ بودن کسی که طنز می گه رو می گن طناز

من نمی گم ندونه و شاد باشه
می گم کسی که شاده و رها بزرگ شده بهتر می اموزه و یاد می گیره

من خودم هم گیج می شم این همه نظریه رو می خونم
من رشته ام جامعه شناسی هست و با نظریه های بازی اشنا هستم
استاد جامعه شناسیمون که اون موقع امریکا هم تدریس می کرد می گفت اینا همش نظریه هست و دلیل بر 100 در 100 درست بودنشون نیست هر کسی می تونه نظریه خودش رو داشته باشه حتی همه جامعه شناسها هم نظریه یکسانی ندارن


می خوام بگم یک موجی اومده تو ایران منتها تکیه گاه درستی نداریم نمی دونیم چی واقعا تو شرایط ما درسته یا نه .
این پستها رو در رابطه با چند ص قبل نوشته بودم که واقعا ادم گیج می شه چیکار کنه با بچه ها و اموزششون و ..

مخصوصا کسی مثل من که با بچه های دیگه کار می کنه به همین دلیل فکر می کنم فقط باهاشون بازی کنم و اوقات خوشی رو با هم داشته باشیم و اون شادی رو جهت بدیم به سوی یک زندگی موفق و شاد

ببخشید من هم مثل همه شما نگرانم و شاید عذاب وجدان دارم که نکنه دارم برای بچم کم می زارم

از این به بعد از دلنگرانی خودم نمی نویسم

بازم ببخشید وقتتون رو گرفتم .مسیحای عزیزم اگر دیدی پستهای من از حوصله جمع خارجه بپاکشووووووون

شاد باشیدددددددددد
الهه جون ربط شاد بودن با اموزش از نظر من اینه که بچه های شاد اموزش موفق تری خواهند داشت چون دارن لذت می برن

بچه ها ی کانالیزه شده و تو چهار چوب قرار داده شده لذت کمتری می برن و بالاخره یک جایی کم میارن

من خیلی وقت بود دوست داشتم با تاپیک شما همراه بشم ولی تو نوشتن تبحری ندارم و پست نمی زاشتم

سعی می کنم یکم خودم رو اصلاح کنم
2714
ممنونم بسیار زیاد از اطلاعاتی که راجع به روش شیچیدا دادید و برای خودِ من بسیار اطلاعات جدیدی بود و حضرت علی علیه السلام فرمودند هر کس به من کلمه ای بیاموز عمری مرا بنده ی خود کرده . و سپاس از این محبت بی چشمداشتتون





من دوست دارم فقط در چند خط کوتاه نظرم رو بگم



ضمن احترام زیاد برای دوستانی که این روش رو انتخاب کردند و امید وارم که نتیجه ی مثبتی داشته باشه براشون و در آینده شاهد رشد و بالندگی فرزندشون باشن عرض میکنم :


هر هروشی که متکی به ابزار باشه به نظر من محدوده . و شیچیدا به نظر شخصی من که فقط ****نظر شخصیه **** یک مقدار زیادی شعار زده است و دقیقا دست گذاشته روی سنسورهای حساس و به نظرم این روش بیشتر تجاری میاد تا کاربردی .




من اگر روش رجیو رو پسندیدم فقط به این علته که این روش **** هیچ ابزار ی **** نباز نداره و تنها و تنها روی نگاه و بینش آدم کار میکنه اما شیچیدا به نظرم اومد بسیار زیاد ادا و اصول داره و بیشتر از اینکه آدم رو به فکر فرو ببره , آدم رو مضطرب میکنه ... اینها ممکنه درست نباشه فقط فکر های منه به عنوان یک خواننده .

و خیلی ممنونم چون خیلی دلم میخواست راجع به این شیوه بیشتر بدونم و شما این امکان رو بهم دادید




کسانی که شرایط مالی و مسافتی یا هرچیز دیگه ای ندارن برای استفاده از این ابزار این رو بهشون میگم که هیچ چیز خاصی رو از دست ندادید و بچه ی شما از هیچ کسی عقب تر نخواهد ماند .



به نظر من دانستن و شاد بودن تضادی با هم ندارند میشه دونست و شاد بود .....اما این مسله کاملا به روحیات اون والدین بستگی داره بعضی آدم ها ذاتا بلدند چطور هم مهربان باشند هم شاد و هم معلم ! و بعضی ها فقط معلمن بعضی ها فقط شادند و بعضی ها فقط مهربان !


من تصور میکنم باید در خودمون بینشی ایجاد کنیم که همه ی اینها رو در کنار هم در سطح **** کافی **** داشته باشیم


و بیش از هر چیزی *** مادر کافی **** باشیم .


شیچیدا و مونته سوری ممکنه خیلی خیلی عالی باشن اما من برای یک مادر نمیپسندم ... این شیوه هایی که ابزار داره کافی بودن رو به نظر من از مادر میگیره .... شاید هم فکر من اشتباه باشه اما قلبم اینو میگه .


باز هم برای همه مادرهایی که ازین روش استفاده میکنند هم احترام قائلم به سبب وقتی که برای آموزش فرزندشون میذارن و هم آرزوی موفقیت میکنم قلبا .






برای هفته ی دیگه با روش شناختی موافقم و از آسمانه عزیزم و مامان سارا که تصور میکنم بیش از همه ی ما در این رشته حرفی برای گفتن دارند خواهش میکنم بحث رو هدایت کنند



فردا روز درد دله آخ جان



بعد نوشت :

خواهش میکنم اینجا اسپم نگذارید و حرفهای خصوصی رو با ایمیل و وبلاگ بهم بزنیم چون اینجا خوانننده ی خواموش زیاد داره و اسپم های ما شاید حوصله بعضی ها رو سر ببره

دوست میدارمتون و نمیدونید چقدر خوشحالم از اینهمه اختلاف نظری که بینمون هست و داریم یاد میگیریم چطور دوستانه در کنار هم باشیم و حرفامون رو بزنیم و کسی رو نرنجونیم و باز هم کنار هم بمونیم .
اگه آدم گذاشت اهلیش کنند , بفهمی نفهمی خودش رو به این دردسر انداخته که کارش به گریه کردن بکشه.
ممنون مسیحا جون
برای نتیجه گیری این هفته
اول باید دید اصلا چیزی به عنوان آموزش نیمکره راست وجود دارد؟ و واقعا تاثیر این نیمکره است که باعث توانایی مغزی می شه؟ اگه جوابهای قبلی مثبت بود خوب حالا چه راهی پیشنهاد می شه؟


روش نیمکره راست را در این مراکز می توان به چهار گروه فعالیت تقسیم کرد.
توانایی خواندن و یا چند زبانه بودن
ریاضی (تقویت محاسبات سریع)
ادراک فراحسی
بازیهای حافظه
فعالیت اول یعنی خواندن در این روش نتیجه ای متمایز از بقیه روشهای موجود ایجاد نمی کنه

با این روش ریاضی آموزش داده نمی شه فقط قسمتی از مغز که این مراکز ادعا می کنن به محاسبات سریع ربط داره تقویت می شه-اگه واقعا هدفتون محاسبات سریعه پیشنهاد می کنم از راه بی خطر چرتکه استفاده بشه-البته تو خود کلاسهای شیچیدای ژاپن از چرتکه هم استفاده می کنن

ادراک فراحسی هم ممکن جواب بده ولی چه نتایجی بر روی کودک داره یا اصلا او همچین چیزی را می خواد ؟اگه بازهم به این مورد علاقه مندین تو کتابهای شیچیدا ازحافظه تصویری قوی برای نتیجه بهتر گرفتن اسم برده-بهتر حافظه تصویری قوی کنین این را بزارین بعد ها که برزگتر شد اگه مناسب دونستین و دوست داشت ادامه بدین

از همه فعالیتها بی خطر ترینش در آموزش شیچیدا همین قسمت بازیهای حافظه و تمرینات چشمیه که منجر به تقویت حافظه تصویری میشود.

در آخر از دوستان خواهشمندم وقتی با روش جدیدی آشنا می شن تحت تاثیر تبلیغات و اهداف تجاری این موسسات قرار نگیرن.به محض شنیدن اسم یک کشور پیشرفته محو اون روش نشن. حتما راجع بهش تحقیق کنن . اطلاعات و شواهد علمی از این مراکز بخوان و درباره صحت آنها تحقیق کنن تا بعدها دچار مشکل نشن.
بازم از دوستانی که این بحثها باعث رنجششون شد معذرت می خوام.ولی من هم خودم چون دچار این چالش شده بودم، این موارد گفتم تا بهش فکر کنیم و جواب قانع کننده ای برای خودمون و کودکمون داشته باشیم بعد این روش هارو امتحان کنیم


اول ببینیم هدفمون چیه ،می خوایم به کودک چی یاد بدیم بعد بگردیم بهترین راه رو براش پیدا کنیم.
موفق باشین

سلااااااااااااااااااام. مرسی از مسیحای خوبم. دقیقا همینطوره اینجا کلی مخالف هست که واقعا همدیگرو دوست دارن. واقعااااااااااااااااااا:))))

من هفته دیگه نیستم میشه موضوع شناخت رو دو هفته داشته باشیم که منهم برسم؟؟؟؟؟

منهم نظرم رو گفتم باید از تمام روشها بصورت تلفیقی استفاده کرد و یادمون باشه شاد بودن و یاد گرفتن نه به روش وابستس نه به شیچیدا و مونتسوری و حتی رجیو. انسان بودن و شاد بودن و خلاق بودن خیلی لازمه. همین :))))

فردا روز دردل هست. من نیستم . دردل هم دارم پس امروز میگم. با اجازه . :

دیروز هیوا رو بردم روانشناس برای دوره جدید. اصرار داشت زیاد به هیوا اموزش ندم چون هیوا از سنش بسیار بالاتره و محیط مدرسه خستش میکنه زیاد و حتی محیط مهد. گفتم خودش دوست داره گفت بگو بلد نیستم. نمیدونم درسته یا نه!!!! نمیدونم چی میشه. نگرانم. همین. توی وبلاگ نوشتم کامل. هیوا روی کاغذ داشت مینوشت تعجب کرد. گفت تو بهش یاد دادی؟ گفتم نه بخداااااااااااااااا خودش شروع کرده. خلاصه که ما گیجیم. نمیدونم چه کنم. مونتسوری میگه بچه ها ازادند که انتخاب کنند. هیوا هم انتخاب میکنه درسته من بگم بلد نیستم.
مسیحا " دانش با بینش " همین یعنی " کافی " بودن. این کافی بودن رو ما انتخاب میکنیم یا بچه ها؟ این مساله بزرگیه؟ کافی بودن در اموزش یعنی تا چه حد؟ در تربیت کاملا مشخصه اما در اموزش یا انتخاب روشها نه.
ساحل جانم


دقیقا همینه .. دانش همراه بینش که در این صورته که میدونن از دانششون کجا و چطور استفاده کنند و همین هم مهمه

سفر خوش بگذره دوست من

در مورد هیوا هم دوست نازنینم من سوادم نمیرسه بخوام راهنماییت کنم اما گرچه اصلا هم به من مربوط نیست ته ِ ته ِ دلم برای مدرسه ی هیوا یه خرده نگرانم امیدوارم نگرانی من بیمورد باشه و هیوا بسیار دوران مدرسه ی شاد و موفقی رو سپری کنه البته باز هم عذر میخوام که وارد حریم شخصیت شدم گرچه تو اولین دوست من در دنیا یمجازی هستی و بسیار هم بهم نزدیکیم اما باز هم حریم شخصیته ...
اگه آدم گذاشت اهلیش کنند , بفهمی نفهمی خودش رو به این دردسر انداخته که کارش به گریه کردن بکشه.
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز