ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکشایشالا که مشکل توهم حل بشه😘
ای پیامبر! ما به تو کوثر (خیر فراوان) بخشیدیم. پس به شکرانه این موهبت، نماز بگذار و قربانی کن. همانا دشمن تو بیدودمان است.
محققان و مفسران قرآنی برای کلمه کوثر معانی گوناگونی ذکر کردهاند ولی تمام مفسرین عامه و خاصه، کوثر را به وجود مقدس فاطمه زهرا (س) تفسیر کردند و جملگی گفتهاند که چون دشمنان پیامبر را اَبْتَرْ(بیدودمان) معرفی کردند. خداوند خیر کثیر را یعنی وجود فاطمه زهرا (س) را به پیامبر عطا کرد تا از برکت او تاریخ انسانیت ساخته شود و از دامان پاک او چهرههای تابناک امامت و حلقات مقدس زنجیره رهبری بدرخشد. غالباً فاطمه زهرا (س) را به عنوان الگوی زنان معرفی میکنند. اگر چه اقتدای زنان مسلمان به دختر گرامی پیامبر (ص) بسی افتخار است اما اقتدای به فاطمه (س) را به جامعه زنان منحصر کردن، جفای به فاطمه است. حیات پر بار زهرای مرضیه آکنده از مسایلی فراتر از جامعه خاص زنان است. مسایل بانوان بخشی از ابعاد حیاتی اوست. نه علی مختص مردان است و نه فاطمه مختص زنان، اولیاء الهی الگوی انسانیت اند و انسانیت فراتر از جنسیت است. در زندگی این بانو، تعالیمی است که برای همگان چه مرد و چه زن آموزنده است. معمولاً سیاست را فعلی مردانه میدانند. در همه جای دنیا، چه امروز و چه در گذشته غالب سیاستمداران را مردان تشکیل میدادهاند و میدهند و غالباً بانوان در صحنه سیاسی نقش درجه اول ایفا نکردهاند.
آنچه در این نوشتار اجمالاً بررسی میگردد، سیاست فاطمی است یعنی نقش خاص حضرت زهرا (س) در صحنه سیاسی عصر دشوار پس از رحلت رسول خدا (ص).
ابعاد سیاست فاطمی آن گاه به درستی درک میشود که با شیوه دیگر سیاسی آن عصر مقایسه شود. یعنی با سبک و روش علی (ع) در سیاست یعنی با سیاست علوی به شکل تطبیقی و مقارن مطالعه شود.
در سیاست اولیاء الهی دو جنبه را نباید از نظر دورداشت: یکی اصول و بنیادهای ثابت الهی که در سیاست همگی مشترک است. دوم شرایط متغیر مکانی و زمانی. با عنایت به شرایط متفاوت میتوان منتظر موضعگیریهای مختلف از سوی دو ولی الهی باشیم.
فرضیه ما در این بحث این است که علیرغم وحدت شرایط زمانی، مکانی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) در مدینه سال یازدهم هجری به واسطه تفاوت جایگاه شخصیت و موقعیت این دو ولی الهی ما شاهد دو موضعگیری سیاسی متفاوت در مسایل و رخدادهای بعد از رحلت رسول اکرم (ص) هستیم.
فاطمه زهرا (س) دختر و نورچشم و پاره جگر رسول خدا (ص) است از همه کس به پیامبر نزدیکتر است و از همه به احوال و مواضع پیامبر آشناتر و پیامبر بارها به منزلت و قدر فاطمه تصریح کرده است و به همگان نشان داد که فاطمه در چشم او بیش از یک فرزند است، او تربیت شده دامان پیامبر و انسانی بر مدار و محور محمد (ص) است. در میان آدمیان تنها یکی است که در برخی از این صفات به فاطمه نزدیک است و او کسی جز علی (ع) نیست. این دو معطر به عطر دلانگیز نبویاند و تجسم تعالیم الهی اویند.
روز 28 صفر سال 11 بزرگترین فاجعه تاریخ اسلام اتفاق افتاد. وجود مقدس حضرت ختمی مرتبت (ص) از عالم خاک به افلاک رخت برکشید و جهان اسلام را به سوگ ابدی خود نشاند.
بدن بیجان پیامبر در خانه بر زمین است. بنیهاشم مشغول غسل و کفن و تجهیز آن وجود مطهر هستند. ساعتها قبل قدرتطلبان که احساس کرده بودند این مرض، مرض فوت پیامبر است، محمد را رها کرده بودند و برای تقسیم میراث معنوی او از هم سبقت میگرفتند. هیچیک از آنان نگذاشتند لحظهای از آنان فوت شود، مبادا سرنوشت قدرت بدون حضور آنان رقم بخورد.
در سقیفه قدرت شاخصترین مسلمان و نزدیکترین یاران پیامبر غایب بودند. نه علی ابن ابی طالب حاضر بود نه سلمان فارسی، نه ابوذر، نه مقداد، نه عمار سایر. این غائبان سرشناس همگی در کنار بنیهاشم مشغول آخرین وداع پیامبر بودند.