2726
عنوان

برای گرفتن حاجت....♥♡♥

| مشاهده متن کامل بحث + 632116 بازدید | 1714 پست
برای رفع شر غمازان وسخن چینان

از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام منقول است : هر کس با ایمان سوره مبارکه منافقین را به جهت دفع غمازان و سخن چیان هشت بار با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بخواند از شر آنان محفوظ ماند
منبع : خواص آیات قرآن کریم ص ۱۷۴
الحمدالله کما هو اهله♡

بچه ها باورتون میشه!!!

دیروز جاریمو بعد مدت ها دیدم انقدر لاغر شده بود از خواهر شوهرم پرسیدم چطور انقدر لاغر شده، بهم گفت از اپلیکیشن زیره رژیم گرفته، من که از کافه بازار دانلود کردم و شروع کردم لینکشو میزارم شمام شروع کنید تا الان که راضی بودم.

2728
رفع بیماری

سوره فلق رو 50 روز روزی 25 مرتبه بخونید..بعد از ان هر وقت احتیاج به درمان بود 3 مرتبه صلوات بفرستید..10 مرتبه سوره فلق رو بخونید و دوباره 3 مرتبه صلوات بفرستید..و بعد به عضو درد گرفته فوت کنید
الحمدالله کما هو اهله♡
معجزه آیات سوره بقره و آل عمران

غنا و توانگری از سید بن طاوس رحمة الله علیه روایت شده: (( گفتن روزی صد مرتبه )حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر( باعث غنا و توانگری می شود انشاءالله)) ادعیه و ادویه، ج3

در کتاب صدف مشحون از میر داماد نقل فرموده که برای برآورده شدن حاجات و حصول عزت و گشایش رزق و دفع فقر تا چهل روز هر روز چهل مرتبه آیه ی شریفه ی )قل اللهم مالک الملک تؤتی الملک من تشاء و تنزع الملک ممن تشاء و تعز من تشاء و تذل من تشاء بیدک الخیر انک علی کل شیء قدیر آیه ی 26 خوانده شود و هر بار بعد از ختم ، سه مرتبه یا الله بگویید و سه مرتبه این دعا را بخوانید: )انت الله الذی لا اله الا انت لا شریک لک تجبرت ان یکون لک ولدٌ و تالیت ان یکون لک شریک و تعظمت ان یکون لک وزیر یا الله یا الله یا الله اقض حاجتی بحق محمد و ال محمد صلواتک علیه و علیهم اجمعین

(ادای قرض در روایت ذکر شده که یکی از اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله به نام معاذ بن جبل قرض بسیاری داشت، پیامبر صلی الله علیه و آله به او فرمودند: ای معاذ آیا دوست داری خداوند قرض تو را ادا کند؟
معاذ عرض کرد: آری یا رسول الله پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود:
بگو:قل اللهم مالک الملک تؤتی الملک من تشاء و تنزع الملک ممن تشاء و تعزُ من تشاء و تذلُّ من تشاء بیدک الخیرُ انک علی کل شیء قدیر * تولج اللیل فی النهار و تولج النهار فی اللیل و تخرج الحی من المیت و تخرج المیت من الحی و ترزق من تشاء بغیر حساب آیه ی 26 و 27 در ادامه بگو :

یا رحمان الدنیا و الاخرة و رحیمهما ، تعطی منهما ما تشاء و تمنع منهما ما تشاء اقض عنی دینی ( پس اگر به اندازه ی زمین که پر از طلا باشد، بدهکار باشی، خداوند آن را ادا می کند. التعقیب ص 51
رفع تحیّر و سرگردانی در کتاب الدر النظیم ذکر شده: (( اگر کسی این آیه ی شریفه ) قل انّ الفضل بید الله یؤتیه من یشاء و الله واسعٌ علیم * یختص برحمته من یشاء و الله ذو الفضل العظیم آل عمران ، آیه ی 73 و 74 را در ورقی بنویسد و کسی که (در مساله ای) متحیر باشد و قصد رفتن به خواستگاری داشته باشد، در حالی که به خواست خداوند متعال حاجتش برآورده شده و به نتیجه می رسد.))

برآورده شدن حوایج و رفع گرفتاری ذکر شده به جهت رفع شداید و گرفتاری ها و بر آورده شدن حوایج، سر را برهنه کند ( روی سر انسان چیزی نباشد ) و دست ها را بر سر نهاده بگوید: ( اعوذ بالله من الشیطان الرجیم، افغیر دین الله یبغون و له اسلم من فی السماوات و الارض طوعا و کرها و الیه یرجعون)(آل عمران، آیه 83) و حاجت خود را طلب نماید، ان شاء الله برآورده خواهد شد.

مرحوم نراقی رحمه الله روایت کرده که برای رفع فقر و گرفتاری سه مرتبه سوره ی آل عمران را بدون این که در بین آن با کسی صحبت کنند، بخوانند و در هر بار وقتی آیه ی (قل اللهم مالک الملک تؤتی الملک من تشاء بیدک الخیر انک علی کل شی ء قدیر * تولج الیل فی النهار و تولج النهار فی اللیل و تخرج الحی من المیت و تخرج المیت من الحی و ترزق من تشاء بغیر حساب) را قرائت کرد، هفت مرتبه این دعا را بخوانند: (اللهم یا فارج الهم و یا صادق الوعد و یا موفی العهد یا لا اله الا انت فرج همی و حزنی و اقض عنی و دینی من الفقر و الفاقه برحمتک یا ارحم الراحمین) خزاین نراقی ، ص207

ذکر شده برای برآورده شدن جمیع حوایج ، تا سه شب در ثلث آخر شب وضو گرفته و در جایی که کسی او را نبیند ، با حضور قلب و رو به قبله هزار مرتبه بگوید: فسیکفیکهم الله و هو السمیع العلیم ( آیه 137 و بعد از هر صد مرتبه بگوید: اللهم اکفنی حاجتی( و حاجت خود را ذکر کند و بعد از ذکر حاجت بگوید: ) انک علی کل شی ء قدیر
منتخب الختوم، ص 58
الحمدالله کما هو اهله♡
دعایی برای خوف از ضرر

کفعمى در مصباح دعائى نقل کرده و فرموده سیّد بن طاوس این دعا را براى ایمنى از سلطان و بلاء و ظهور اعداء و خوف فقر و تنگى سینه ذکر کرده و آن از ادعیه صحیفه سجّادیّه است پس هرگاه ترسیدى از ضرر آنچه ذکر شد بخوان آن‌را. اینست دعا:

یا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکارِهِ وَیا مَنْ یُفْثَاءُ بِهِ حَدُّ الشَّداَّئِدِ وَیا مَنْ

اى که گشوده شود به وسیله او گره گرفتاری‌ها و اى که شکسته شود به وسیله او تندى سختی‌ها و اى که از

یُلْتَمَسُ مِنْهُ المَخْرَجُ اِلى رَوْحِ الْفَرَجِ ذَلَّتْ لِقُدْرَتِکَ الصِّعابُ

او خواهش شود براى رهایى یافتن (از غم‌ها و آمدن) به سوی فضاى روح بخش گشایش، کارهاى دشوار در برابر قدرتت آسان

وَتَسَبَّبَتْ بِلُطْفِکَ الاْسْبابُ وَجَرى بِقُدْرَتِکَ الْقَضاَّءُ وَمَضَتْ عَلى

گشته و اسباب و وسایل به سبب لطف تو فراهم گشته و قضا و قدر به قدرتت جارى گشته و همه چیز بر طبق

اِرادَتِکَ الاْشْیاَّءُ فَهِىَ بِمَشِیَّتِکَ دُونَ قَوْلِکَ مُؤْتَمِرَةٌ وَبِاِرادَتِکَ دُونَ

اراده تو گذشته است پس تمام چیزها به محض اراده تو بدون اینکه نیازى به گفتن باشد مطیع و فرمان‌بردارند و به محض

نَهْیِکَ مُنْزَجِرَةٌ اَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمّاتِ واَنْتَ الْمَفْزَعُ فى المُلِمّاتِ

اراده‌ات بدون احتیاج به نهى و بازداشتن بازداشته‌اند تویى که براى رفع دشواری‌ها خوانندت و تویى پناهگاه در سختی‌ها

لایَنْدَفِعُ مِنْها اِلاّ ما دَفَعْتَ وَلا یَنْکَشِفُ مِنْها اِلاّ ما کَشَفْتَ وَقَدْ نَزَلَ

دور نشود از آن سختی‌ها مگر آنچه را که تو دور کنى و برطرف نگردد چیزى از آن‌ها مگر آنچه را تو برطرف کنى و به راستی

بى یا رَبِّ ما قَدْ تَکَاءَّدَنى ثِقْلُهُ وَاَلَمَّ بى ما قَدْ بَهَظَنى حَمْلُهُ

اى پروردگار من چیزى بر من رسیده که سنگینى آن مرا به زحمت انداخته و وارد شده بر من آنچه به دوش کشیدنش وامانده‌ام

وَبِقُدْرَتِکَ اَوْرَدْتَهُ عَلَىَّ وَبِسُلْطانِکَ وَجَّهْتَهُ اِلَىَّ فَلا مُصْدِرَ لِما


کرده و البته به نیروى خودت آن‌را بر من وارد کردى و به سلطنت و قدرت خویش آن‌را متوجه من کردى پس آنچه را تو

اَوْرَدْتَ وَلا صارِفَ لِما وَجَّهْتَ وَلا فاتِحَ لِما اَغْلَقْتَ وَلا مُغْلِقَ لِما

فرستادى بازگرداننده برایش نیست و آنچه را تو متوجه ساخته اى برگرداننده ندارد و آنچه را تو بسته اى گشاینده ندارد و آنچه را

فَتَحْتَ وَلا مُیَسِّرَ لِما عَسَّرْتَ وَلا ناصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ فَصَلِّ عَلى

تو گشودی کسش نتواند بست و آنچه را تو دشوار سازى آسان کننده ندارد و آن کس را که تو خوار کنی یاور برایش نیست پس درود فرست

مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَاْفْتَحْ لى یا رَبِّ بابَ الْفَرَجِ بِطَولِکَ وَاکْسِرْ عَنّى

بر محمد و آلش و بگشا به فضل خود پروردگارا بر من در گشایش را و قدرت تسلطى را که اندوه و غم

سُلْطانَ الْهَمِّ بِحَوْلِکَ وَاَنِلْنى حُسْنَ النَّظَرِ فیما شَکَوْتُ وَاَذِقْنى

بر من پیدا کرده به نیروى خود درهم شکن و خوش بینى خودت را در آنچه شکوه کردم به من عنایت کن

حَلاوَةَ الصُّنْعِ فیما سَاَلْتُ وَهَبْ لى مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً وَفَرَجاً هَنیئاً

و شیرینى رفتارت را درباره خواسته‌ام به من بچشان و از نزد خویش رحمت و گشایش گوارایى به من ببخش

وَاجْعَلْ لى مِنْ عِنْدِکَ مَخْرَجاً وَحِیّاً وَلا تَشْغَلْنى بِالاِْهتِمامِ عَنْ

و هم از نزد خود راه چاره فورى برایم قرار ده و سرگرمم مکن به اهمیت دادن به گرفتاری‌های دنیا از

تَعاهُدِ فُرُوضِکَ وَاسْتِعْمالِ سُنَّتِکَ فَقَدْ ضِقْتُ لِما نَزَلَ بى یا رَبِّ

انجام واجبات و بکار بستن سنت‌ها و دستوراتت زیرا که به راستی اى پروردگارم


نذَرْعاً وَامْتَلاَتُ بِحَمْلِ ما حَدَثَ عَلىَّ هَمّاً وَاَنْتَ الْقادِرُ عَلى کَشْفِ

سینه‌ام از این پیش آمدى که برایم کرده تنگ شده و براى تحمل این حادثه سر تا پایم را اندوه گرفته و تو بر دفع آنچه بدان

ما مُنیتُ بِهِ وَدَفْعِ ما وَقَعْتُ فیهِ فَافْعَلْ بى ذلِکَ وَاِنْ لَمْ اَسْتَوْجِبْهُ

گرفتارم شده‌ام و برطرف کردن آنچه بدان درافتاده‌ام توانایى پس تو این کار را درباره من بکن اگرچه من سزاوار این محبت

مِنْکَ یا ذَا الْعَرْشِ الْعَظیمِ وَذَاالْمَنِّ الْکَریمِ فَاَنْتَ قادِرٌ یا اَرْحَمَ

تو نیستم اى صاحب عرش عظیم و دارنده نعمت بزرگ زیرا که تو توانایی‌ای مهربان‌ترین

الرّاحِمینَ آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ


مهربان‌ها آمین رب العالمین
الحمدالله کما هو اهله♡
نمازی برای ثروت
مرحوم آیت‌الله نیستانکی نائینی در صفحه ۷۱ جلد دوم کتاب گوهر شب چراغ و مرحوم حضرت علامه آیت‌الله العظمی سید عباس حسینی کاشانی (ره) در صفحه ۳۱۲ جلد اول کتاب المخازن دستور نمازی را قرار داده‌اند که برای ثروت است علمای مذکور فرموده‌اند که در بعضی از تفاسیر آمده، برای ثروتمند شدن به گونه‌ای که از حساب آن عاجز باشید در سه شب جمعه پشت سر هم دو رکعت نماز به شکل زیر بخوانید.

در هر رکعت ۱۰ مرتبه سوره حمد و ۱۱ مرتبه توحید بخوانید و پس از خاتمه نماز، ۱۰۰صلوات بفرستید.
الحمدالله کما هو اهله♡

خود من از 1000 مرتبه یا وهاب که اسمءالحسنی هست حاجت گرفتم
وسوره یاسین هدیه به امام جواد علیه السلام ونماز آن حضرت


عزیزم هدیه جان دعایی نمیشناسم برای ازبین بردن محبت وعشق ، از خدا بخواه بهت کمک کنه، شرمنده ، ولی میگردم اگه پیدا کردم میگذارم
الحمدالله کما هو اهله♡
از شیخ کلینی (ره) نقلست از جهت قضای حوائج..

انگشتان دست راست را به این اسماء عقد کند..یا الله..یارحمن..یارحیم..یاحی..یاقیوم

وانگشتان دست چپ را به این اسماء عقد نماید..یا سمیع..یابصیر..یاحلیم..یاودود..یامستعان

بعد انگشتان دست راست را به این حروف کاف..ها..یا..عین..صاد بگشاید


وانگشتان دست چپ را به این حروف بگشاید حا..میم..عین..سین..قاف..بگشاید

سپس هر حاجتی که دارد عنوان کند که بی شک روا شود.
الحمدالله کما هو اهله♡
ختم هفت سوره در هفته جهت برآمدن حاجات :
هر یک از این سوره ها را برای آمدن حاجات روزی ۱۴ بار ( هدیه به ۱۴ معصوم ) بدون کم و زیاد بخواند
شنبه : سوره فتح
یک شنبه : سوره یس
دوشنبه: سوره واقعه
سه شنبه : سوره الرحمن
چهارشنبه :سوره جن
پنج شنبه : سوره ملک
جمعه : سوره سجده
بخواند بدون شک ان شاء الله حاجت برآورده می شود

منبع : هزار و یک ختم ص ۳۴۶
الحمدالله کما هو اهله♡
ختم برای گرفتن حاجت :
برای رسیدن به مقاصد دنیوی و اخروی هفت مرتبه سوره فاتحه الکتاب ر بخواند سپس صد مرتبه صلوات بفرستدو بعد از آن سوره الم نشرح را ۷۰ مرتبه بخواند . بعد از آن صد مرتبه دیگر نیز صلوات بفرستد سه روز نگذشته به مقصود خویش خواهد رسید . این دعا از مجربات است و بسیاری از مومنین توسط آن به هدف خویش نائل گشته اند
منبع : تحفة الرضویة ص ۱۹۸
الحمدالله کما هو اهله♡
ختم سوره الم نشرح برای حاجات :در روز چهارشنبه اول ماه شروع کند بعد از نماز صبح قبل از آنکه با کسی صحبت کند این سوره را ۱۷ مرتبه بخواندسپس دو دعای زیر را به ترتیب خوانده . این عمل را هفده روز تکرار کند .
برای رسیدن به حوائج از جمله مجربات است خداوند ما را توفیق عمل به آن مرحمت فرماید
دعای اول :اللَّهُمَ‏یَا مُنْتَهَى‏ مَطْلَبِ‏ الْحَاجَاتِ‏ :

اللَّهُمَ‏ یَا مُنْتَهَى‏ مَطْلَبِ‏ الْحَاجَاتِ‏ وَ یَا مَنْ عِنْدَهُ نَیْلُ الطَّلِبَاتِ وَ یَا مَنْ لَا یَبِیعُ نِعَمَهُ بِالْأَثْمَانِ وَ یَا مَنْ لَا یُکَدِّرُ عَطَایَاهُ بِالامْتِنَانِ وَ یَا مَنْ یُسْتَغْنَى بِهِ وَ لَا یُسْتَغْنَى عَنْهُ وَ یَا مَنْ یُرْغَبُ إِلَیْهِ وَ لَا یُرْغَبُ عَنْهُ وَ یَا مَنْ لَا تُفْنِی خَزَائِنَهُالْمَسَائِلُ وَ یَا مَنْ لَا تُبَدِّلُ حِکْمَتَهُ الْوَسَائِلُ وَ یَا مَنْ لَا تَنْقَطِعُ عَنْهُ حَوَائِجُ الْمُحْتَاجِینَ وَ یَا مَنْ لَا یُعَنِّیهِ دُعَاءُ الدَّاعِینَ.تَمَدَّحْتَ بِالْغَنَاءِ عَنْ خَلْقِکَ وَ أَنْتَ أَهْلُ الْغِنَى عَنْهُمْ‏ وَ نَسَبْتَهُمْ إِلَى الْفَقْرِ وَ هُمْ أَهْلُ الْفَقْرِ إِلَیْکَ. فَمَنْ حَاوَلَ سَدَّخَلَّتِهِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ رَامَ صَرْفَ الْفَقْرِ عَنْ نَفْسِهِ بِکَ فَقَدْ طَلَبَ حَاجَتَهُ فِی مَظَانِّهَا، وَ أَتَى طَلِبَتَهُ مِنْ وَجْهِهَا. وَ مَنْ تَوَجَّهَ بِحَاجَتِهِ إِلَى أَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ أَوْ جَعَلَهُ سَبَبَ نُجْحِهَا دُونَکَ فَقَدْ تَعَرَّضَ لِلْحِرْمَانِ، وَ اسْتَحَقَّ مِنْ عِنْدِکَ فَوْتَ الْإِحْسَانِ. اللَّهُمَّ وَ لِی إِلَیْکَ حَاجَةٌ قَدْ قَصَّرَ عَنْهَا جُهْدِی، وَ تَقَطَّعَتْ دُونَهَا حِیَلِی، وَ سَوَّلَتْ لِی نَفْسِی رَفْعَهَا إِلَى مَنْ یَرْفَعُ حَوَائِجَهُ إِلَیْکَ، وَ لَا یَسْتَغْنِی فِی طَلِبَاتِهِ عَنْکَ، وَ هِیَ زَلَّةٌ مِنْ زَلَلِ الْخَاطِئِینَ، وَ عَثْرَةٌ مِنْ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِینَ.ثُمَّ انْتَبَهْتُ بِتَذْکِیرِکَ لِی مِنْ غَفْلَتِی، وَ نَهَضْتُ بِتَوْفِیقِکَ مِنْ زَلَّتِی، وَ رَجَعْتُ وَ نَکَصْتُ بِتَسْدِیدِکَ عَنْ عَثْرَتِی. وَ قُلْتُ:سُبْحَانَ رَبِّی کَیْفَ یَسْأَلُ مُحْتَاجٌ مُحْتَاجاً وَ أَنَّى یَرْغَبُ مُعْدِمٌ إِلَى مُعْدِمٍ فَقَصَدْتُکَ، یَا إِلَهِی، بِالرَّغْبَةِ، وَ أَوْفَدْتُ عَلَیْکَ رَجَائِی بِالثِّقَةِ بِکَ. وَ عَلِمْتُ أَنَّ کَثِیرَ مَا أَسْأَلُکَ یَسِیرٌ فِی وُجْدِکَ، وَ أَنَّ خَطِیرَ مَا أَسْتَوْهِبُکَ حَقِیرٌ فِی وُسْعِکَ، وَ أَنَّکَرَمَکَ لَا یَضِیقُ عَنْ سُؤَالِ أَحَدٍ، وَ أَنَّ یَدَکَ بِالْعَطَایَا أَعْلَى مِنْ کُلِّ یَدٍ. اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ احْمِلْنِی بِکَرَمِکَ عَلَى التَّفَضُّلِ، وَ لَا تَحْمِلْنِی بِعَدْلِکَ عَلَى الِاسْتِحْقَاقِ، فَمَا أَنَا بِأَوَّلِ رَاغِبٍ رَغِبَ إِلَیْکَ فَأَعْطَیْتَهُ وَ هُوَ یَسْتَحِقُّ الْمَنْعَ، وَ لَا بِأَوَّلِ سَائِلٍ سَأَلَکَ فَأَفْضَلْتَ عَلَیْهِ وَ هُوَ یَسْتَوْجِبُ الْحِرْمَانَ. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ کُنْ لِدُعَائِی مُجِیباً، وَ مِنْ نِدَائِی قَرِیباً، وَ لِتَضَرُّعِی رَاحِماً، وَ لِصَوْتِی سَامِعاً. وَ لَا تَقْطَعْ رَجَائِی عَنْکَ، وَ لَا تَبُتَّ سَبَبِی مِنْکَ، وَ لَاتُوَجِّهْنِی فِی حَاجَتِی هَذِهِ وَ غَیْرِهَا إِلَى سِوَاکَ‏ وَ تَوَلَّنِی بِنُجْحِ طَلِبَتِی وَ قَضَاءِ حَاجَتِی وَ نَیْلِ سُؤْلِی قَبْلَ زَوَالِی عَنْ مَوْقِفِی هَذَا بِتَیْسِیرِکَ لِیَ الْعَسِیرَ وَ حُسْنِ تَقْدِیرِکَ لِی فِی جَمِیعِ الْأُمُورِ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، صَلَاةً دَائِمَةًنَامِیَةً لَا انْقِطَاعَ لِأَبَدِهَا وَ لَا مُنْتَهَى لِأَمَدِهَا، وَ اجْعَلْ ذَلِکَ عَوْناً لِی وَ سَبَباً لِنَجَاحِ طَلِبَتِی، إِنَّکَ وَاسِعٌ کَرِیمٌ. وَ مِنْ حَاجَتِی یَا رَبِّ کَذَا وَ کَذَا [وَ تَذْکُرُ حَاجَتَکَ ثُمَّ تَسْجُدُ وَ تَقُولُ فِی سُجُودِکَ:] فَضْلُکَ آنَسَنِی، وَ إِحْسَانُکَ دَلَّنِی،فَأَسْأَلُکَ بِکَ وَ بِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِمْ، أَن لَا تَرُدَّنِی خَائِباً.
دعای دوم : یَا مَنْ‏ تُحَلُ‏ بِهِ‏ عُقَدُ الْمَکَارِهِ‏ :

یَا مَنْ‏ تُحَلُ‏ بِهِ‏ عُقَدُ الْمَکَارِهِ‏، وَ یَا مَنْ یَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ یَا مَنْ یُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِکَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِکَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِکَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِکَ الْأَشْیَاءُ. فَهِیَ بِمَشِیَّتِکَ دُونَ قَوْلِکَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِکَ دُونَ نَهْیِکَ مُنْزَجِرَةٌ أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِی الْمُلِمَّاتِ، لَا یَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا یَنْکَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا کَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِی یَا رَبِّ مَا قَدْ تَکَأَّدَنِی ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِی مَا قَدْ بَهَظَنِی حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِکَ أَوْرَدْتَهُ عَلَیَّ وَ بِسُلْطَانِکَ وَجَّهْتَهُ إِلَیَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَاأَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُیَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِییَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِکَ، وَ اکْسِرْ عَنِّی سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِکَ، وَ أَنِلْنِی حُسْنَ النَّظَرِ فِیمَا شَکَوْتُ، وَ أَذِقْنِی حَلَاوَةَالصُّنْعِ فِیمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِی‏ مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِیئاً، وَ اجْعَلْ لِی مِنْ عِنْدِکَ مَخْرَجاً وَحِیّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِی بِالاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِکَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِکَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِی یَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَیَّهَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى کَشْفِ مَا مُنِیتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِیهِ، فَافْعَلْ بِی ذَلِکَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْکَ، یَاذَا الْعَرْشِ الْعَظِیمِ.

منبع : حاشیه خلاصة الاذکار / نسخه خطی - گوهر شب چراغ ص ۱۶۵
الحمدالله کما هو اهله♡
2706
ارسال نظر شما
2687