موضوع: مضرات نگاه كردن تلويزيون براي كودكان زير 3 سال + اظهار نظر

کاربران حاضر: 0 کاربر و 1 مهمان
پسر ايرووني پست ها : 1651عضویت:1387/8/8
1388/7/25 - 1:29 عصر
تو يك تاپيك راجع به مضرات نگاه گردن تلويزيون براي كودكان صحبت شده بود ، من دو تا تحقيق پيدا كردم ، نمي دونم اين تحقيقات با اون شنيده ام كه تو تلويزيون راجع به سرعت پخش تصاوير و اينكه كودكان نمي تونند چنين تصاويري رو تجزيه ، تحليل كنند و چه مضراتي داره براشون يك هست يا نه
****************************
1- كودكان زير 2 سال نبايد تلويزيون تماشا كنند

خبرگزاري فارس: تماشاي تلويزيون براي كودكان زير 2 سال اثرات منفي بسياري دارد؛ از اين رو تماشاي آن براي اين كودكان توصيه نمي‌شود.

به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا»، تماشاي تلويزيون در سنين پايين مي‌تواند باعث تأخير در تكلم كودكان و چاقي شود و بر توانايي تمركز كودكان تأثير بگذارد.
بر اساس پيش‌نويس راهبردي دولت استراليا، كودكان 2 تا 5 ساله نبايد بيش از يك ساعت در روز تلويزيون تماشا كنند.
طبق آمار در اين كشور، نوزادان 4 ماهه به طور متوسط 44 دقيقه در روز تلويزيون تماشا مي‌كنند و كودكان زير 4 سال حداقل 3 ساعت در روز را در برابر صفحه تلويزيون مي‌گذرانند؛ هم‌اكنون 6 تا 8 درصد دانش‌آموزان استراليايي چاق هستند.
بر اساس تحقيقات اخير، بهتر است كودكان زير 2 سال تلويزيون و هيچگونه رسانه الكترونيك از جمله رايانه و بازي‌هاي الكترونيك را تماشا نكنند.
مدت نمايش اين برنامه‌ها ممكن است زماني را كه كودكان بايد به بازي، ارتباط اجتماعي با ديگران و شانس براي بهبود زبان خود اختصاص دهند، كاهش دهد؛ همچنين ممكن است رشد حركات كامل چشم و مدت زمان تمركز آنها را كاهش دهد.
**********************************************
2-تماشاي تلويزيون براي كودكان زير سه سال مضر است

ICTPRESS- نتيجه يك تحقيق جديد نشان مي دهد ديدن برنامه هاي تلويزيوني حتي برنامه هاي آموزشي براي كودكان زير سه سال مضر است و آنها را از يادگيري بسياري مهارت ها بازمي دارد .

به گزارش ICTPRESS به نقل از شينهوا ، تحقيقات صورت گرفته از جانب "ماري ايوانس" يكي از محققان مركز سلامتي كودكان در بوستون بر روي 800 كودك زير سه سال نشان مي دهد هر چه كودكان در اين دوره بيشتر تلويزيون تماشا كنند كمتر در مهارت هاي گفتاري و حركتي توانايي دارند .
گزارش ها حاكي است طبق اين تحقيق اغلب كودكان در اين سن حداقل روزانه 2/1 ساعت تلويزيون تماشا مي كنند كه هر چه اين زمان در مورد يك كودك بيشتر باشد رشد او در مهارت هاي رفتاري ، حركتي و گفتاري كمتر است .
گفتني است در اين تحقيق به نقش مادر در اين روند نيز اشاره شده و آمده است : در صورتي كه كودكان روزانه مدت زمان بيشتري را با مادر و برقراري ارتباط رفتاري و گفتاري با وي بگذراند كمتر تحت تاثير تلويزيون قرار مي گيرد و توانايي هايشان بيشتر رشد مي كند .
آريوس پست ها : 5عضویت:1392/2/28
1392/2/30 - 11:53 صبح
تبلیغات تلویزیونی در برنامه های تلویزیونی کودکان

Television advertising on childrens television programming






آیا در دنیا در برنامه کودک از تبلیغات بازرگانی استفاده می شود؟


علی‌پور: منظور شما از تبلیغات بازرگانی چیست؟ در دنیای امروز به چند صورت تبلیغات می شود اول در میان برنامه‌ها همین چیزی که ما به عنوان تبلیغات بازرگانی می شناسیم. دوم به صورت استفاده در دکور همین چیزی که در برنامه آشپزی برنامه خانواده مد شده است و سوم به صورت اهدای جایزه و اعلام شرکت اسپانسر. البته تبلیغات اسپانسرها گاه به صورت گوشه نویس نیز دیده می شود.

اما اول اینکه در دنیا نه تهیه کنندگان و برنامه سازان و نه مسئولین شبکه‌ها، هیچ یک از افزایش میزان تبلیغات در بخش کودکان در سنین پایین تر از آن حمایت نمی‌کنند.

دوم اینکه تبلیغات به صورت پیام بازرگانی بسیار نادر است زیرا که برنامه کودک مخاطب پول خرج کن ندارد و به همین دلیل شرکت بنز یا بانک‌های بزرگ، تبلیغات خود را در این ساعت پخش نمی کنند. و اصلا صلاح هم نیست چیزی که مربوط به کودک نیست در میان برنامه کودک پخش شود و آن چیزی که پخش می شود مایحتاج کودک است که بیشتر جنبه تهییج کودک را دارد و نیز آن چیز نباید مضر هم باشد که حتی کشوری مثل انگلستان با دارا بودن 11 شبکه کودک، در نوامبر سال 2006، دفتر ارتباطات(Ofcm) انگلستان که بر رسانه‌ها و ارتباطات در این کشور نظارت دارد، قوانینی جدیدی را اعلام کرد که بر اساس این قوانین، تبلیغ محصولات و خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی با چربی، شکر و نمک بالا(HFSS) در تولیدات کودکانه ممنوع شد. هر چند که ضرر ده باشد چون خود Ofcom تخمین زده است که میزان سود به دست آمده تولیدکنندگان بر اثر این قانون از 39 میلیون دلار سالانه تا 23 میلیون دلار در سال کاهش خواهد یافت.یعنی در اینصورت شبکه های دولتی تا 0.7 درصد سود خود را از دست می‌دهند. و کانال‌های ماهواره ای و کابلی بخش تولیدات کودکان و نوجوانان هم تا 8.8% از سودهای خود را از دست خواهند داد؛ این میزان کاهش در شبکه‌ها تا 15درصد هم می‌تواند افزایش یابد. خوب پس دیگر تبلیغ ماکارونی، چیپس، نوشابه، انواع سس و محصولات مشابه نباید در میان برنامه کودک پخش شود چه برسد به تبلیغ به صورت حضور یکساعته مثل آنچه که در برنامه فتیله‌ها شاهد بودیم که تمام برنامه تبلیغ زرماکارون و نحوه پخت آن بود. البته شبکه‌های خصوصی شاید بخواهند چنین کاری انجام دهند ولی همانطور که گفته شد قوانین سخت آفکام که برای همه رسانه‌های انگلیسی زبان واجب است با وجود ضرر 8.8درصدی این شبکه‌ها مانع اینکار شده است پس دیگر شبکه‌ای که وابسته به بودجه دولتی اصلا فکر کردن به آن هم برایش گناه است.

اما نسبت به تبلیغ به صورت اهدای هدیه و دادن جوایز نقدی از سوی اسپانسر نیز باید دقت شود که آن شرکت قرابتی با مایحتاج کودک داشته باشد. البته در کشور استرالیا قوانین بسیار سختی در این رابطه وجود دارد. مثلا در CTS9 قوانین و محدودیت‌های مربوط به جوایز و هدایایی که می‌توان به شرکت کنندگان در برنامه‌ها داد، آمده است که این قوانین در بخش گروه سنی پیش از دبستان در مقایسه با گروه کودکان، بسیار سختگیرانه تر است. در برنامه‌های کودکان که در آن‌ها هدیه و یا جایزه ای به شرکت کنندگان داده می‌شود، مجری برنامه نباید نام برند کالا و محصول را ذکر کند و همچنین حق ندارد قیمت آن را عنوان کند. توضیحاتی که مجری راجع به جایزه می‌دهد، باید تنها راجع به ویژگی‌های جایزه باشد و در جهتی باشد که نشان دهد جایزه اعطایی چه وسیله ای است. این قوانین فقط به خاطر صیانت از حریم کودک وضع شده است.


ادامه در وبلاگ http://sargroup.blogfa.com/post/34
اظهار نظر

پر کردن فیلدها یی که با علامت * مشخص شده اند الزامی است.
*متن: