2733
2734
عنوان

تست امنیو سنتز

| مشاهده متن کامل بحث + 65683 بازدید | 102 پست
سلام من دو هفته پیش تست آمینوسنتز دادم ریسکش 1 به 11 هست امروز جوابم حاضره و گفتن که باید کتبی بگیرم شفاهی نگفتند . دارم از استرس میمیرم . برام دعا کنید . البته همه میگن این رو جدید مد کردند آخه پول کمی هم نمیگیرن 500 هزار تومان . تقریبا از 99 درصد خانومایی که غربالگری رفتن باید این تست رو بدن

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2728
دوستان و مادران عزیز، میخوام یک واقعیتی را درباره انجام تست غربالگری و آزمایش آمنیوسنتز به شما بگم، امیدوارم که از این موضوع نگران نشید و موجب دلهره شما نشم اما واقعیت داره و میتوانید از دکترتون هم بپرسید:
1) اگر انجام آزمایش غربالگری شما خوب و یا بد بود حتماً نشانه این نیست که جنین حتماً سالم و یا حتماً دارای مشکل است، این موضوعی است که آزمایشگاهها شاید هیچ موقع به شما تذکر ندن چون ممکنه که به ضررشون باشد!! مثلاً ممکنه شخصی با ریسک 1 به 50 دارای بچه سالم باشه و شخص دیگری با ریسک 1 به 2000 بعد از زایمان دارای بچه با مشکل ژنتیکی باشه!!!! دلیل این امر هم این است که دقت تست غربالگری حدود 85 درصد است یعنی هر کسی میتونه تو محدوده 15 درصدی ریسک قرار بگیره و پس از زایمان متوجه بشه که چه بلایی سرش اومده!!! اگر مطالب مربوط به تستهای غربالگری را بخوانید این موضوع کاملاً بیان شده که نتیجه این آزمایشات 100 درصد نیست بلکه یک نوع آزمایش تشخیصی و احتمالات است که دقتش در حدود 85 درصد است و آزمایشگاه هم هیچگونه مسئولیتی در این خصوص در آینده بر عهده ندارد!!!!!!
2) انجام سونو NT که به عنوان راه حل مکمل جهت تشخیص بیماری جنین انجام میشود کار هر کسی نیست و شاید در ایران در حدود 5 نفر باشند که تبحر کافی در خصوص انجام این سونوگرافی را داشته باشند لذا به نتیجه سونو NT اعتماد کامل نداشته باشید!!!!!
3) تنها روشی که میتوانید از صحت و سلامت جنین خود مطمئن بشید انجام آزمایش آمنیوسنتز میباشد که دقتش در حدود 99/99 درصد است!!!!!! ولی ریسک سقط جنین وجود دارد که در حدود یک درصد می باشد!!!

نمونه واقعی:
اینجانب در طی 2 مرحله در آزمایشگاه نیلو در هفته 11 و 15 اقدام به انجام تست غربالگری نمودم که نتیجه آزمایش خوب بود به طوریکه عنوان شد ریسک من 1 به 2048 می باشد همچنین توسط پزشک متخصص زنان و زایمان (دکتر فریده کاظمیان در شهرک غرب) سونوگرافی NT انجام شد که نتیجه آن هم خوب گزارش شد لذا با هزار دلخوشی و امید که پسر عزیزم هیچگونه مشکلی ندارد در فروردین امسال زایمان کردم که فردای روز زایمان دکترها به بنده گفتن که پسر شما مشکوک به داشتن بیماری سندرم دان است!!!!!!!!! تا چند روز شوکه بودم و با چند دکتر صحبت کردم که من هم تست غربالگری انجام دادم و هم سونو NT که جواب هر دو هم خوب بود ولی دکترها بعد از نگاه کردن آزمایشات به من گفتن که تست غربالگری نتیجه اش تا 85 درصد درست است و احتمال اشتباه در سونو NT هم زیاد است برای همین هم امید من به یأس تبدیل شد !!!!!!! حالا برای پسر عزیزم آزمایش کاریوتایپ نوشتن که جوابش حدود 45 روز طول میکشه تا حاضر بشه و هر روز دارم خودم را میخورم که چرا آمنیوسنتز انجام ندادم و آزمایشگاه و دکترم را مورد بازخواست قرار میدم که چرا این موضوع را بهم نگفتن!!!!!! تو رو خدا برای پسرم دعا کنید!!!!!!!!
2738
مامان مانی
بخدا قصد ترسوندن شما رو نداشتم و فقط خواستم واقعیتی را بگم که در دوران بارداری کسی به من چیزی نگفت!! نگران نباش و توکلت بخدا باشه!!!!! فقط سونوگرافی پیش دکتر کاظمیان انجام نده برو بهترین مراکز و متخصصین!! متاسفانه بعضی از دکترا و آزمایشگاهها بخاطر پول هر کاری انجام میدن!!!!
مهراد جان ایشالا که اشتباه بوده باشه و گلت سالم و سلامت باشه.
نتیجه اومد بیا بگو ها. ما منتظریم خبر خوب بشنویم. برات دعا می کنیم.
فَاللّهُ خَیْرٌ حَافِظًا وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ
دوستان و مادران عزیز، میخوام یک واقعیتی را درباره انجام تست غربالگری و آزمایش آمنیوسنتز به شما بگم، ...

سلام عزیزم ببخشین بعد چند وقت دارم این سوال رو میپرسم الان پسرتون حالشون خوب هستن

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز