سلام. اول اینکه هر ماشینی که میگیرید مبارکتون باشه و چرخش براتون بچرخه. دوم اینکه شما هر ماشینی که بگیری چه صفر باشه چه کارکرده ، لازم هست که حتما آب و روغنش رو چک کنید. وگرنه خیلی راحت یک هزینه گزاف رو روی دستتون میذاره. سوم اینکه من سمند دارم اونهم مدل 83 . چرا اینقدر از سمند بد گفتید؟
ماشین من آخ نگفته. تازه از اول هم دست من نبوده و دو بار دست به دست شده. یکسری صحبتهای دوستان درسته که ابتدا به ساکن ماشین کند و اصطلاحا لش هست ولی وقتی تو جاده بیفته، کسی حریفش نیست. حداقل مال من که اینطور بوده. من تا 170 تا هم باهاش رفتم. بعد هم اینکه به قول مکانیک ها این تو ذات سمند و پژو هست که بعد از 150 (هزارتا) تا کارکردن سرسیلندر مشکل پیدا کنه. یعنی پژو هم این مشکل رو داره نه فقط سمند. البته ماشین من بخاطر اهمال کاری همسرم دچار این مشکل شد. یعنی تو رادیاتور ماشین آب نریخت
و باعث شد که سرسیلندر (فابریک خودش) بره تراشکاری و یک پوسته از روش برداشتن تا پیستون روش بغلطه. دیگه اینکه این ماشین های سمند فعلی معمولا موتورهاشون هندی هست. مال من اصل فرانسه است و روش زده تولید فرانسه. یکسری از قطعاتش هم آلمانی هست البته. الان یکی از بستگان سمندش مدل 92 هست ولی اصلا خوش رکابی ماشین من رو نداره. بسیار ماشین محکمی هست و بخاطر سنگین بودنش، امکان چپ کردنش خیلی کم هست. گفتم یک کمی دفاع کنم از سمند