با سلام.

بنده دو هفته پیش در یک جای فرهنگی با پسری آشنا شدم. شماره دادن. قبل از رفتن به اونجا هم نیت کرده بودم که یه پسر خوب نصیبم بشه. ایشون هم میگن منم نیت کرده بودم.ایشون ۳۳ ساله و دیپلم و اپراتور یک کارخانه خصوصی با حقوق ۱ میلیون و نیم در تبریزهستن.برادربزرگشون ازدواج کرده و یک خواهر مطلقه داره. پدر و مادرشون مریض هستن که هفته پیش مادرشون فوت کرد. بعد از ۱۰ روز آشنایی باهم قرار گذاشتیم ایشون گفتن مطلقه هستن و در ایام عقد جدا شدن و اسم خانم رو از شناسنامشون پاک کردن. یک هفته عقد موندن و بعد طلاق گرفتن. دلیل طلاق هم این بوده که دختر عصبی بوده و حتی نمیذاشته ایشون به چهره شون نگاه کنه.۴۰ میلیون مهریه دادن و طلاق گرفتن.

ایشون گفتن من هر جا میرم جواب رد میدن. ۵ سال هم با دختری دوست شدم بعد طلاقم. که ایشونم ولم کردن و با پسر دبگه ای ازدواج کرد

من ایشون رو از فامیل دوستم که همکار ایشونه تحقیق کردم گفتن پسر مومنی هس مودبه.

خانوادم از دوستی ما اطلاع ندارن

وضعیت مالی ایشونم خیلی پایینه. خرج خانوادش هم با ایشونه

حالا ایشون دست بردار نیستن. میگن هر کاری بگین میکنم هر جوری بگین میشم فقط نه نگین ازتون خوشم اومده. منم گفتم دلیل طلاق تون منطقی نیست

خواهش میکنم منو راهنمایی کنین چیکار کنم؟

راستی تو قرار دیدم ایشون دوتا گوشی دارن. گوشی شونم پر از عکس دختره. اتفاقی دیدم. گفتن همین جوری سیو کردم

بنده ۲۵ سالمه. لیسانس. پدرم کارمند. یه برادر دارم فقط. شاغل نیستم خانه دارم. مذهبی هستم. 

پاسخ مشاور

مشاور پیش از ازدواج و زوج درمانی

دوست گرامی اشاره نکردید ساکن کدام شهر هستید؟ ( آیا شما هم مثل ایشان ساکن تبریز هستید یا یک شهر دیگر؟) همین‌طور اشاره نکردید چه چیزی موجب نگرانی شما در این رابطه شده است؟

یادتان باشد در جلسه اول روان‌درمانی یا مشاوره، مراجع باید مشکل درونی و احساسی خود را به‌طور دقیق و شفاف مطرح نماید. بنابراین، باید بدانید از مشاور یا روان‌شناس‌تان چه می‌خواهید؟ می‌خواهید مشاور یا روان‌شناس چه کمکی به شما بکند؟

در مورد ازدواج ابتدا باید به معیارهای اصلی‌تان مراجعه فرمایید: از همسرتان چه می‌خواهید؟ دوست دارید؟ چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ چه انتظاراتی از ایشان دارید؟ مایلید پس از ازدواج کار کنید (یا خانه دار بمانید؟).....
 بنابراین، برای شروع به سئوال‌های زیر پاسخ دهید:

❓تعهد در زندگی زناشویی‌ چه معنایی برایتان دارد؟

❓برای زندگی‌تان چه اهداف کوتاه و بلند‌مدتی در نظر گرفته‌اید؟

❓از همسرتان چه انتظاراتی دارید؟

❓دوست دارید منزلتان کجا و چگونه باشد؟

❓آیا می‌خواهید فرزند داشته باشید؟ چه تعدادی؟

❓مسائل مالی و اقتصادی را چطور مدیریت می‌کنید؟

❓از همسرتان در ارتباط با والدین‌تان چه خواسته‌هایی دارید؟

❓کدام نقش‌های جنسیتی را برای خودتان و همسرتان می‌پسندید؟

❓در مورد رابطه‌ی جنسی‌ دلخواهتان به توافق رسیده‌اید؟

❓برای حل و فصل تعارض‌هایتان چه تدابیری در نظر گرفته‌اید؟

❓آیا اعتقادات مذهبی‌تان نسبتاً هماهنگ است؟

❓موضع‌تان نسبت به روابط خارج زناشویی چیست؟

 مشاور پیش از ازدواج به شما کمک می‌کند موضوعات بالا را با صراحت بررسی و چشم‌انداز نسبتاً دقیقی نسبت به خواسته‌هایتان پیدا کنید.

از طرف دیگر اگر به ایشان تمایلی ندارید، یا فکر می‌کنید از نظر خانوادگی هم کفو نیستید برای ازدواج عجله نکنید، به خودتان زمان بدهید، اما اگر در انتها متوجه شدید که قلباً مایل به ازدواج با ایشان نیستید، رابطه‌تان را قطع کنید و به خاطر اصرار یا خواست ایشان در رابطه نمانید. فقط به مذهبی بودن ایشان اکتفا نکنید، موارد مهم دیگری هم وجود دارند که باید مد نظر قرار گیرند. در انتها توصیه می‌کنم حتماً در شهر خودتان به مشاور پیش از ازدواج مراجعه بفرمایید.

 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

پافشاری نوجوان 14 ساله در گوشی خریدن

پاسخ با سلامتحت تأثير دوستان بودن بخصوص در سن بلوغ و نوجوانی بسيار آسيب است و باعث ايجاد بحران هايی در چهارچوب خانواده ميشود با توضيح دادن علت نخريدن تلفن همراه و بيان معايب آن برای سن كم ميتوانيد او را آگ...

فیبروم ۶سانتی اینترامورال بدون اثر فشاری

پاسخ اگر اینترامورال و بدون اثر فشاری باشد می توانید اقدام کنید .

با سلام و عرض خسته نباشید. پسر دوساله ای دارم که شدیدا لجباز هست و برای رسیدن به اهدافش انقدر گریه

پاسخ با سلام از نظر پزشکی یکی از علل بدقلقی کودکان کم خونی می باشد بهتر است از این نظر چک شود در مورد مشاوره رفتاری از مشاور روانشناس کودک راهنمایی بگیرید.