سوال از خانم مریم علی قارداشی

سلام وقت بخیر با تشکر از اینکه پیام من رو پاسخ دادید .

من تنها فرزند یک خانواده بودم و هیچ وقت هم از تنهاییم لذت نبردم همیشه دلم میخواد دورم شلوغ باشه یه جور ترس دارم از تنها ماندن سن من 39 سال و همسرم 37 سال است یک پسر 9 ساله دارم و همانطور که توضیح دادم دیگر نمیتوانم بچه دار شوم. شوهرم کلا آدم سردی است چه در س ک س چه توجه به من چه ناراحتی ها چه خوشحالی ..... از ابتدا هم اینطوری بودند. نمیدونم چه کار کنم واقعا کم آوردم

پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز
عزیزم تنهایی معمولا به دلیل احساس بی ارزشی /راضی نبودن از خویش یا نبودن در موقعیت دلخواه به وجود می آید.ترس از تنها شدن می تواند ارتباط مستقیم با نداشتن اعتماد به نفس و این باور که از هیچ فعالیتی به تنهایی لذت نمی برید در ارتباط باشد .
کارهای که می توانید برای بهبود تنهایی انجام دهید :
1-ترس از تنهایی را بپذیرید
اولین قدم این است که قبول کنید با تنها ماندن مشکل دارید و تنهایی چیزی قابل تغییر است و همچنین خیلی مهم است که بدانید تنهایی و ترس از تنها ماندن تجربیاتی بسیار متداول دارد .
2- نسبت به دیگران مثبت باندیشید
سعی کنید بیرون زیاد بروید /پیاده روی انجام بدید / یشتر در میان مردم باشید تا اعتماد به نفستان بالا برود .
3-از تنهاییتان لذت ببرید
شاید هیچ وقت یاد نگرفته اید که چطور وقتی تنها هستید احساس راحتی کنید.که این هم قابل یادگیری هست .
4-از تکنیک های آرامش سازی استفاده کنید
می توانید از تکنیک های شامل روش های خاص تنفس /تمرینهای ریلکسیشن عضلات/تصویر سازی و صحبت کردن با خود استفاده کنید .این تکنیک ها به شما کمک می کند باحس تنهایی / افسردگی و اضطرابتان غلبه کنید .
در آخر می توانید از یک مشاور به صورت حضوری کمک بگیرید .
دوست عزیز یک توصیه به شما دارم که حتما روی خودتان کار کنید و فکر نکنید که بچه دوم آوردن می تواند شما را از تنهایی نجات  دهد چون اگر بچه این کارو می کرد باید بچه اول شما دیگر جایی برای احساس تنهایی شما نمی گذاشت .پس مهم خودتان هستید و اگر چندین فرزند هم بیاورید بازهم شما رو تنها می گذارند همانطور که شما از خانواده جدا شدید و این قانون طبیعت است .
در مورد شوهرتان هم شما از او بخواهید که نیاز دارید که با او صحبت کنید و درباره چیز های که باعث شده زندگی شما به اینجا برسد با او صحبت کنید . و به او تاکید کنید که تمام مشکل او نیست بلکه شما هم باید تغییر کنید . ازعبارت من استفاده کنید در حرفهایتان مثلا بگویید من احساس می کنم مانند سابق برای تو جذاب نیستم به خاطر این احساس عزت نفس من واقعا آسیب دیده .و سعی کنید واضح با او صحبت کنید مثلا به او بگویید من نمی خواهم این احساس ناامنی در من ادامه داشته باشد یا دوست دارم در مورد فلان موضوع با هم صحبت کنیم و برای او راه حل پیدا کنیم . و حتی در مورد سکس هم با او به طور واضح صحبت کن و تمام خواستهاتون بگید . و حتی با شوهرتان مشاوره بروید و حتی در مورد رابطه زناشویی به سکس تراپ مراجعه کنید .
باز هم اگر سوالی داشتید من در خدمتتون هستم .
موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha