سلام من دو ساله که دندان عقلم را که نهفته بود جراحی کردم... حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول کشید زمان جراحی.... الان بعد از دوسال هنوز لب و دندان من حالت گزگز و بی حسی دارد....آیا قابل درمان هست ؟ اگه درمان نمیشه آیا به مرور زمان روی فرم لبم تاثیر منفی نمیگذاره؟؟؟

 

پاسخ مشاور

دندانپزشک

سلام
در بعضي مواقع درگيري عصب فكي با ريشه دندان عقل باعث ميشه كه بعد از جراحي ،لب بي حس بشه.البته قبل از جراحي بايد وضعيت عصب فكي با ريشه دندان عقل بررسي بشه و در صورتي كه احتمال بي حسي وجود داره با تمهيدات خاصي دندان عقل جراحي بشه.
در بيشتر مواقع اين بي حسي در عرض ٦  ماه برطرف ميشه.ولي در صورتي كه بعد از ٢ سال هنوز بي حسي وجود داره احتمال برطرف شدن بي حسي خيلي كمه.البته در ماه هاي اول استفاده از ويتامين bو برخي داروها مثل گاباپنتين و ليزر تراپي ميتونه به برگشت حس لب كمك كنه.
در مواردي كه آسيب به عصب شديد باشه احتمال تغيير فرم لب هم وجودداره ولي در موارد جزئي تاثيري روي شكل لب نخواهد داشت.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

گزگز دست در بارداری

پاسخ سلام دوست عزیز یک متکا زیر دست خود بزارید از مصرف غذاهای شور و کنسرو شده پرهیز داشته باشید و رژیم کم نمک داشته باشید مواظب باشید که موقع خواب دست شما زیر سر نباشد موفق باشید.

گزگز و بی حسی پا در بارداری

پاسخ اگر بررسی نورولوژی و ارتوپدی نرمال است و کم خونی و کمبود D3 و منیزیوم و زینک هم ندارید، تنها توصیه این است که:زیاد سرپا نایستید و بیشتر پاها بالا باشد. ماساژ پا و جوراب واریس با سایز مناسب هم توصیه می...

گزگز شدن بدن

پاسخ سلام باتوجه به توضیحات شما من اینطور متوجه شدم که در این مدت فقط از طب سنتی استفاده کردید، لازم است مادر شما به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند چون گزگز و مور مور در اعضای بدن در بسیاری از موارد به ع...

لرزش و گزگز زیر شکم

پاسخ با سلام درصورت تاخير پريود ازمايش خون بدهيد