2723

اضافه وزن و صرع

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 104 بازدید

تشكر دكتر بابت توضيحاتتون

در حقيقت من صرع رو مانع ورزش نميبينم، چون خود ورزش براي صرع( از نظر من) مفيد هم هست. 

يك سوال ديگه داشتم از خدمتتون، اينكه من اخر رژيم نگيرم اما درست غذا بخورم(٨٠٪‏ از  شيريني و چربي رو بذارم كنار، نوشيدني هاي گازدار و فندي هم ح ف كنم) ولي اين ١٠ ساعت ورزش رو كامل ورزش هوازي انجام بدم( مثلا ٥ ساعت دوچرخه و ٥ ساعت دويدن) باعث ميشه كه اين ١٥ كيلو از بين بره؟ 

پاسخ مشاور

متخصص تغذیه

سلام
بررسی ها نشون دادن ورزش علایم بسیاری از بیماریها رو کم میکنه و خیلی از بیماریها حتی درمان میشن...پس ورزش رو حتماً ادامه بدید.

ببینید...اصولا کاهش وزن همیشه دو دو تا چهارتا نیست. به خیلی از عوامل بستگی داره..مثلا تاریخچه ورزش شما..زمان های ورزش ما..نوع ورزش شما..غذاهای مصرف شده و ... بدن انسان و متابولیسم انسان مثل یک موجود هوشمند زنده عمل میکنه و با تطابق پذیری فراوان میتونه به راحتی یک رژیم و یک برنامه ورزشی رو با شکست روبرو کنه.
کنارگذاشتن چربی همیشه باعث لاغری نمیشه..اتفاقا اگر چربی های مفید مثل روغن زیتون کنار گذاشته بشه ممکنه عوارض بدی رو به همراه داشته باشه. چیزی که خیلی مهمتر از چربی در رژیم های به خصوص ایرانیان باعث چاقی میشه مصرف به خصوص قندها، برنج و نان هست که بایستی به اندازه مصرف بشن.
اینکه می فرمایید 5 ساعت دوچرخه و 5 ساعت دویدن..با چه شدتی؟...با چه سرعتی؟..هر کدوم از اینها ویژگیهای منحصربه فرد خودش رو داره و طبعاً اثرات متفاوتی رو بر کاهش وزن شما داره..اما اگر بخوام بر اساس قانون پزشکی خدمتتون عرض کنم اگه شما روزی 5 ساعت دوچرخه با شدت و سرعت حدوداً متوسط و 5 ساعت دویدن با سرعت و شدت متوسط پیش برید تقریباً حدود 2 کیلوگرم در ماه (با فرض یکسان بودن رژیمتون با روزهای قبل از ورزش) میتونید کاهش وزن داشته باشید. اما همونطور که عرض کردم متفاوت بودن درصد بافت بدون چربی در افراد، تغییر در میزان متابولیسم و آداپتیشن بدن ممکنه باعث بشه این میزان کاهش وزن رو نداشته باشید. اگر کاهش وزن مدنظر رو تجربه نکردید نیاز به بررسی بیشتر دارید که بشه به وزن ایده آلتون برسید.

با احترام
دکتر صادق جعفرنژاد
   

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

صرع در بارداری

پاسخ سلام دوست عزیز بستگی به وضعیت و شدت بیماری شخص دارد باید در رابطه با این موضوع با پزشک متخصص مغز و اعصاب معالج خود که شرح حال کاملی از شما دارد مشورت کنید موفق باشید.

تاثیر مصرف داورهای صرع روی جنین

پاسخ بهتر است حتما با پزشک متخصص بارداریت صحبت کنید لاموترژین در دوران بارداری بهتر است قطع مصرف شود ولی بهتر است پزشکتون مغز واعصاب در جریان باشد

زندگی همراه با بیماری صرع

پاسخ سلام دوست گرامیمن به شما توصیه می کنم تحقیق کنید و افرادی رو که بیماری شما رو دارن بیابید و ببینید اونها چطور با بیماریشون کنار آمدن و حتی ببینید آیا گروه های وجود دارند که این بیماران باشند تا بتونند...

مشکل صرع و بهترین زمان برای بارداری

پاسخ کاربر گرامی سلام. سوال شما مرتبط با متخصص نورولوژیست است که این تخصص در تیم فعلی کلینیک نی نی سایت وجود ندارد. از صبوری و حمایت شما سپاس گزاریم.