رابطه زناشویی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 411 بازدید

سلام و خسته نباشید. من اخیرا متوجه یه موضوعی شدم اینکه بعد از رابطه با شوهرم ینی بعد از انزال الت تناسلیشون همونطور در حالت نعوظ میمونه بار اخر توجه کردم حتا بیشتر از نیم ساعت بعد رابطه همونطور موند. قبلا توجهی به این موضوع نداشتم تازگیا متوجه شدم. نمیدونم که ایا طبیعیه یا مشکلی هست؟؟؟ شاید از رابطه لذتی نمیبره؟؟؟؟؟ همسر من خود ارضایی دارن میگم شاید ربطی به هم داشته باشن

پاسخ مشاور

سلام دوست عزیز

در حالت عادی، نعوظ در پاسخ به تحریک جسمی یا روانی (به وسیله افزایش خون در آلت تناسلی) اتفاق می افتد. پس از تحریک و انزال، آلت تناسلی از خون تخلیه شده و حالت نعوظ از بین می رود. نعوظ غیرطبیعی، طولانی و پایدار زمانی اتفاق می افتد که بخشی از سیستم عروقی، عضلانی و اعصاب آلت تناسلی دچار احتلال شده باشند و این جریان خون را به نوعی دچار تغییر کند.

نعوظ پایدار با عنوان پریاپیسم شناخته می شود که معمولا مستقل از تحریک جنسی و ناخواسته اتفاق می افتد و دارای درد شدیدی است. این حالت، نیاز به درمان فوری دارد چرا که باعث آسیب به سلول های آلت تناسلی مردانه می شود. برخی از داروها (مثل داروهای ضدافسردگی، ضد انعقاد، ضد اضطراب و ..)، الکل، مواد مخدر و آسیب دیدگی ها (آلت، لگن و میاندوراه) می توانند موجبات این اختلال را فراهم کنند.

همچنین ممکن است برخی از تقویت کننده های نعوظ (مثل استفاده موضعی از شل کننده های عضلانی) باعث طولانی تر شدن مدت زمان نعوظ (طولانی تر از حد عادی و نه به صورت پایدار و چندساعته) شود.

چنانچه همسرتان دارای معیارهای پریاپیسم (نعوظ چند ساعته دردناک و بدون تحریک جنسی) نمی باشند، به نظر نمی رسد دارای مشکل خاصی باشند و یا به خودارضایی یا میزان لذت بردن از رابطه جنسی ربط داشته باشد. چنانچه هیچ کدام از موارد دیگر (مثل مصرف دارو، آسیب و..) نیز مطرح نبوده باشد، می توان این را به عنوان یک تفاوت فردی درنظر گرفت. اما چنانچه هر کدام از معیارهای یا موارد فوق وجود داشته باشد، بهتر هست با یک متخصص اورولوژی (ادراری تناسلی) آقا مشورت کنید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha