رابطه زناشویی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 379 بازدید

سلام 

من 22 سالمه ،6ماهه که عقد کردم

متاسفانه قبلا خود ارضایی داشتم اصلا نمیدونستم چیه خودم کشفش کردم و به مرور بهش پر و بال دادم و بعد از اینکه فهمیدم چیه و گناهه گذاشتمش کنار 

وقتی با شوهرم رابطه دارم به ارگاسم نمیرسم ..فقط تحریک میشم، اونم نه تحریک شدید با اینکه شوهرم همه کاری برام میکنه ...البته رابطه ما کامل نیست 

به نظرتون این که به اوج نمیرسم به دلیل اشتباه قبلیمه یا اینکه به خاطر  کامل نبودن رابطه؟ چکار کنم ؟

پاسخ مشاور

سلام دوست عزیز

هیچ شواهد علمی دال بر اینکه خودارضایی باعث عدم تجربه ارگاسم شود وجود ندارد. مشکل عدم تجربه ارگاسم در شما زمانی می تواند به خودارضایی شما ربط داشته باشد که احساس گناه ناشی از ارتکاب آن را با خود حمل کرده و در ذهن خود همیشه این را مرور کنید که "به خاطر خودارضایی، ارگاسم نمی شوم!"

تجربه ارگاسم در زنان، به میزان زیادی به آمادگی ذهنی و نیز ظرفیت ارگاسمی آنان برمی گردد. تجربه جنسی و سن نیز از عوامل تاثیرگذار بر تجربه ارگاسم می باشد؛ به طوری که زنانی که تجربه بیشتر و نیز سن بالاتر (نه خیلی بالا که عوامل فیزیولوژیگ را مختل کند) دارند، راحت تر می توانند ارگاسم را تجربه کنند.

ضروری است بدانید 70 درصد زنان با دخول صرف به ارگاسم نمی رسند و لازم هست قبل و حین رابطه واژینال، کلیتوریس آنها نیز لمس و تحریک شود. در واقع، یک زن با تحریک صرف کلیتوریس (برخلاف دخول صرف) می تواند ارگاسم را تجربه کند.

تکنیک هایی که می تواند به شما کمک کند:

  • کشف بدن تان (توسط خود یا همسرتان): چه نقاطی برای شما تحریک پذیرتر هستند. هر زنی می تواند نقاط حساس متفاوتی از زنان دیگر داشته باشد. این چنین نیست که لاله گوش همه زنان حساس و محرک جنسی باشد! این تکنیک را می توانید در غالب یک بازی جنسی و در نهایت علامت دار کردن نقاط حساس تر (به وسیله خودکار) باشد. یا اینکه از تکنیک های تخصصی تر مثل تمرکز حسی استفاده نمائید. در این تکنیک، هر زوج به نوبت به لمس و نوازش طرف مقابل طی چند مرحله (با لباس، بدون لباس، قسمت های غیرجنسی بدن و نهایتا قسمت های جنسی) پرداخته و زوجی که در حال دریافت ماساژ و نوازش می باشد، به زوج دیگر به صورت کلامی فیدبک می دهد. با این تکنیک، بیان احساسات ونیز خواسته های زوجین نیز تقویت می شود.
  • طولانی کردن زمان معاشقه: معمولا زنان خواهان معاشقه بیشتر و پیش نوازی طولانی تری هستند تا بتوانند به آمادگی جسمی جهت تجربه ارگاسم دست یابند.
  • تقویت آمادگی ذهنی: روزهایی را برای رابطه جنسی برگزینید (یا روزهایی که تمایل دارید رابطه جنسی مطلوب و ارگاسمیک داشته باشید)، با همسرتان به فعالیت های مفرح مثل بیرون یا سینما رفتن و تکرار حرف های عاشقانه و.. بپردازید.
  • کمک گرفتن از ورزشهای کگل: این ورزش ها چنانچه به صورت صحیح و مرتب انجام شود، پروسه ارگاسم را تسهیل و تشدید می کند.
  • بر روی رابطه جنسی خود متمرکز باشید و سعی کنید از آن لذت ببرید و هر آنچه شما را از پیش رفتن حس تنش بیشتر به دور می کند، بشناسید. زنان با افزایش تدریجی تنش جنسی می توانند ارگاسم را تجربه کنند.
  • موانع ذهنی خود را بشناسید. چنانچه قبل و حین رابطه دچار استرس یا اضطراب خاصی هستید و یا افکار مزاحمی مانع از ارگاسم و لذت تان می شود، آنها را شناسایی و ریشه یابی کنید و د رجهت رفع آن بکوشید.
  • چنانچه علیرغم موارد فوق نتوانستید ارگاسم را تجربه کنید، از یک مشاور حاذق مدد بگیرید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha