من 25ساله صاحب دودختر 1و4ساله.شوهرم دوراز شهر کار میکنه ویک ده روز درماه خونه است.من عادت دارم شبها تاصبح بیدارم وروزها تاساعت 4یا 5بعد از ظهر میخوابم وبچه هام هم مثل خودم تا صبح بیدارند وروز میخوابند.شوهرم بی نهایت از این موضوع بدش میاد ومدام بهم تذکر میده ومن که بچه هام تاصبح بیدارند خودم هم شب نمیتونم بخوابم وبچه هام شوهرم هم نمیزارن بخوابه.شوهرم مرد منظمیه نهار ساعت 1میخواد وصبح زود بیدار پیشه.منم بخاطر اینکه شب استراحت گیرم نیومده به زور یه چیزی اماده میکنمو میخوریم.بچه ها که اصلا برانهار بیدار نمیشن.به نظرتون کارم چند درصد بده.خیلی نگران تربیت بچه هامم.نگران زندگیمم.شب ها نمیتونم پیش شوهرم بخوابم چون بچه ها تاصبح بیدارن 

پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام
باید بگم تغییر چرخه ی خواب به این صورت باعث اختلال در عملکرد ساعت بیولوژیک بدن میشه که مشکلات روانی و تاثیرات منفی زیادی روی سلامت اعضای بدن به دنبال داره و تغییراتی در سوخت و ساز بدن ایجاد میکنه. دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شه مواد سمی از بدن دفع نشه ،اختلال در ترشح و تولید آنزیم ها و اختلالات گوارشی نیز ایجاد بشه.

از طرفی با توجه به توضیحاتی که راجع به نظر همسرتون در این خصوص دادید ، این سبک چرخه ی خواب شما و بچه ها باعث بروز جرقه‌هاي اختلاف بین شما و همسرتون میشه و با توجه به اینکه شب در کنار همسرتون نیستید، روابط عاطفي شما هم دچار مشكل میشه. و در حقیقت حق با همسرتونه که با این شیوه مخالف باشه و بهتون تذکر بده.

و نکته ای که باید مد نظر داشته باشید اینه که بچه های شما توی این سن و این شرایط نمی مونن! وقت رفتن به پیش دبستانی و شروع مدرسه مسلما چون به این نوع چرخه ی خواب عادت کردن ، دچار مشکلاتی میشن و تغییر شرایط و عادت در اون زمان بسیار سخت تر خواهد بود.

پیشنهاد میکنم برای دوری از کسالت روح و جسم خودتون، داشتن روابط خوب با همسر و داشتن فرزندان سالم تر، این عادت رو تغییر بدید و آرامش و خوابیدن در شب رو از دست ندید.

شاد و موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha