زایمان وافسردگی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 121 بازدید
  1. سلام و خسته نباشید .من یه پسر هشت ماهه دارم .از وقتی که زایمان کردم خیلی احساس تنهایی میکنم با وجود اینکه با خانواده خودم تو یک اپارتمان زندگی میکنیم.احساس میکنم که شوهرم دوستم داره ولی نسبت به 5 سال پیش که ازدواج کردیم مخصوصا با ورود پسرم به زندگی براش تکرای شدم .وزندگیم اون جوری که باید باشه نیست


فکر میکنم همه از من فراری شدن دیگه کسی دوست نداره با من ارتباط داشته باشه.


حتی رفتن به پارک یا مهمونی یا چیزایی مثل این دیگه خوشحالم نمیکنه.


خلاصه احساس افسردگی میکنم .اگه میشه کمکم کنید با حرفاتون.مچکرم


پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

با سلام
ممنونم که کلینیک نی نی سایت رو برای سوال خودتون انتخاب کردید.
تغییر خلق و خو و داشتن احساس افسردگی و نشانه های اون بعد از دوران بارداری بسیار شایع است. به دلیل تغییرات شدید هورمونی برای خانمها بعد از بارداری احساساتی که فرمودید بسیار طبیعی است.
از طرفی واکنش همسر شما ممکن است بخاطر تغییر در خلق و خوی شما باشد به این معنی که دریافت شما تغییر کرده اما بصورت کلی این اتفاق هم طبیعی است تحقیقات نشون داده که زوج ها پس از بچه دار شدن کمی در روابط خود سردی و فاصله احساس می کنند که به مرور از بین خواهد رفت.
در حال حاظر شما به عنوان یک مادر هستید  و یک همسر ولی قبل از همه اینها مهم ترین فرد در زندگی شما خود شما هستید که بایستی تغییر کنید و روحیه بهتری داشته باشید زیرا در این صورت است که می توانید همسر ومادر خوبی باشید فراموش نکنید که فقط یک مادر شاد می تواند فرزند شاد تربیت کند.
برای شما راه های کاربردی جهت فاصله گرفتن از این حس افسردگی پیشنهاد می کنم:
برای بیرون رفتن و ملاقات با دوستانتان یک برنامه منظم ترتیب دهید و از آنها بخواهید که به صورت منظم با شما تماس گرفته و به ملاقات شما بیایند. دور بودن از جمع می تواند افسردگی را بدتر کند مخصوصاً اگر با استرسِ بزرگ کردن یک نوزاد نیز همراه باشد.

رژیم غذایی متعادل داشته باشید. اگر اشتهایتان کم است می توانید در طول روز از میان وعده های سبک استفاده کنید. میتوانید از پزشکتان بخواهید که در صورت لزوم برای شما مکمل های غذایی تجویز کند.

ورزش منظم روزانه داشته باشید به عنوان مثال در فضای باز قدم بزنید. ورزش به شما کمک می کند که خلق و خوی شما بهتر شده و سرحال شوید.

تا جایی که امکان دارد در معرض نور خورشید قرار بگیرید. پرده های خانه را کنار بزنید و تا جایی که امکان دارد در طول روز از خانه بیرون بروید.

برای تهیه غذا و سایر کارهای خانه، از دوستان و یا اعضای خانواده و همسرتان کمک بگیرید. دوستان و اعضای خانواده معمولا از کمک کردن به شما خوشحال می شوند.

خود درمانی ممنوع، از مصرف کافئین و همچنین مصرف خودسرانه دارو برای بهبود وضعیتتان اکیدا خودداری کنید. اگر علائمی از افسردگی بعد از زایمان دارید به پزشک مراجعه کرده و با ایشان مشورت کنید.

بیش از اندازه کار نکنید. تا جایی که می توانید استراحت کنید و بخوابید. خستگی می تواند افسردگی بعد از زایمان را بدتر کند.

اگر گروهی را برای حمایت از کسانی که تازه مادر شده اند، می شناسید در آن عضو شوید و یا از بخش تبادل نی نی سایت استفاده نمایید هیچ کس به اندازه ی کسی که مثل شما تازه مادر شده است نمی تواند حال شما را درک کند و از شما حمایت کند.

شاد باشید....

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

بی اشتهایی وافسردگی

پاسخ سلام عزیزم.ممنون از توضیح شفافت.مشکل شما علیرغم نگرانی که برات ایجاد کرده، بغرنج نیست و با مراجعه حضوری قابل درمان در مدت کوتاهه. متاسفانه تکنیک درمانی قابل ارائه بصورت یادداشت در سایت نیست.

افکار منفی وافسردگی

پاسخ سلام دوست عزيز چقدر ارزشمند كه براتون حال همسرتون مهمه و دنبال راهكار هستيد ايشون لازمه كه به مشاور مراجعه كنند و بررسي بشه كه اين افكار و نگراني ها از چه زماني شروع شده و شديد شده ،ريشه اين نگراني ...

کنکور وافسردگی

پاسخ سلام دوست عزیز شما حتما باید با مشاور تحصیلی صحبت کنید تا با توجه به سطح نمراتتان بتوانند راهنماییتان کنند. اگر ب ای خود تعیین هدف کنید حتما موفق خواهید شد

پر خوری عصبی وافسردگی

پاسخ سلام دوست گرامی امکان تجویز دارو بصورت اینترنتی وجود ندارد و برای تجویز صحیح و مناسب باید اول بررسی و ویزیت انجام شود.