2709
 از 6 ماهگی به بعد

از 6 ماهگی به بعد

1393/06/03 بازدید898

کودک 6 تا 9 ماه، موجودی است جذاب که خنده ها و گریه هایش جلب توجه می کند. در بیشتر موارد، همچنین به حرکت افتاده است، می تواند روی سینه خودش را بکشد،چهار دست و پا برود، غلت بخورد، فرار کند ویا برای برداشتن چیزی که می خواهد، خود را به سمت بالا بکشد.
 

مهارت برقراری ارتباط 

در این سن، او به طور جدی در مورد اشیاء اطراف کنجکاو است و تلاش می کند تا آنها را به دست آورد، خواه شیرینی روی میز باشد، خواه کتاب داخل قفسه و یا کاسه های پلاستیکی در گنجه آن طرفی. در واقع، این نشانگر پیشرفت توانایی او در شناسایی هدف ( من اون توپ قرمز رو می خوام). طرح یک نقشه ( چهارم دست و پا میرم و می گیرمش)، و به دست آوردن آن (گرفتمش) است.

رشد مهارت برقراری ارتباط

داشتن توانایی برای طرح یک نقشه، قطعا لازمه چیزی است که متخصصین کودک آن را خودکفایی می نامند- حس کنترلی که بر روی حرکات و دنیای خود دارد- قدرت تصمیم گیری کودک، برای بیشتر والدین نشانه ایی است برای این که مطمئن شوند کودکشان شروع به ادراک و ارتباط با دنیا ی اطرافش کرده است. 

 رشد مهارت حرکتی

بروز مهارتهای ظریف او نیز موجب سرگرمی اش می شود. ممکن است ببینید که انگشتان شصت و نشانه خود را با دقت به هم نزدیک می کند، مدتی را با چسب ها یا خرده نان ها مشغول می شود یا موهای شما را نوازش می کند. همچنین اکثر بچه ها در این سن شدیدا مشغول بازی های ((خالی کردن)) و گاهی ((پر کردن)) می شوند. مثلا ممکن است یک روز صبح، تمام غذایی که در کاسه اش است را بیرون بریزد و سپس با دقت آنها را به کاسه برگرداند. یا ممکن است تمام لباس های زیر را از داخل کشوی پایینی بیرون آورد و دوباره بخواهد همه را سرجایش بگذارد.

در این سن همچنین شروع به درک مفهوم بقاء اشیاء می کند- این فکر که جسم وجود دارد حتی اگر در لحظه قابل دیدن نباشد. حالا وقتی چیزی از دستش می افتد به دنبالش می گردد، به جای اینکه تصور کند، دیگر وجود ندارد و آن را فراموش کند، یا با جدیت به دنبال اسباب بازی مورد علاقه اش در سبد می شود.
 

بروز مهارتهای ظریف او نیز موجب سرگرمی اش می شود

رشد مهارت حرکتی و مهارت کلامی

این چنین پیشرفتهای ادراکی، انجام بازی ((دالی موشه)) و یا هر گونه بازی قایم موشک را امکان پذیر می سازد ممکن است  اولین نگاه های حاکی از درک شوخی او را زمانی ببینید که مثلا دارید وانمود می کنید دنبال او می گردید و او صورتش را زیر حوله پنهان می کند و از شادی تکان می خورد. 

انواع بازیهای گروهی، به طور حتم، موجب شادی کودک 6 تا 9 ماه شما خواهد شد. زیرا اکنون درباره روابطش با دیگران آگاهی بیشتری دارد. او، چه هنگامی که از پشت سر به شوخی اسمش را صدا می کنید و صداهایش مثل (( ای می))، ((آبه))، و ((گوو)) را تقلید می کنید و چه موقعی که روی شکمش فوت می کنید و صدا در می آورید، نه تنها تعاملات مزاح گونه شما را می بیند بلکه بیشتر می فهمد که دنیا مکانی شاد و دوست داشتنی است.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها