2709
ویتامین های های ضد بیش فعالی کودکان را بشناسید

ویتامین های های ضد بیش فعالی کودکان را بشناسید

1393/03/19 بازدید537

 نسرین یادگاری درباره اهمیت تغذیه به ویژه در ایام امتحانات گفت: در این حوزه موارد بسیاری باید مورد توجه قرار گیرد. برای کنترل استرس دانش‌آموزان، خوردن انواع مغزها اعم از مغز پسته، بادام، گردو، فندق و حتی مغز هسته زردآلو و... توصیه می‌شود.


وی با تأکید بر اینکه باید مصرف سه وعده غذایی حتماً رعایت شود، گفت: وقتی دانش‌آموزان صبحانه را مصرف نمی‌کنند انرژی دریافتی آنها کاهش خواهد یافت و حافظه ضعیف می‌شود. اگر انرژی اولیه وجود نداشته باشد فراخوانی اطلاعات از مغز به راحتی انجام نمی‌شود و این امر چالش‌هایی را برای دانش‌آموزان به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین بر خوردن میان‌وعده‌ها تأکید کرد و افزود: میان‌وعده سالم که شامل نان و پنیر و شیر می‌شود باید در برنامه غذایی گنجانده شود. در خوردن مواد کافئین‌دار مانند قهوه و کاکائو و شکلات نباید زیاده‌روی کرد و از خوردن هله‌هوله‌ها باید خودداری شود چرا که این مواد حافظه را به شدت کاهش می‌دهند.

این کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه مواد غذایی که دارای ترکیبات شکر هستند مثل کیک، کلوچه، بیسکوئیت و... باعث ضعف حافظه می‌شوند، تصریح کرد: بهتر است دانش‌آموزان مابین امتحانات خود از میوه‌ها و بیسکوئیت‌های ساده و بدون کاکائو استفاده کنند تا انرژی آنها حفظ شود و خستگی از بین برود.

وی منابع سرشار از ویتامین c را افزایش دهنده انرژی دانست و در خصوص تغذیه کودکان بیش‌فعال نیز گفت: این کودکان به دلیل استرس زیادی که دارند باید از منابع ویتامین B و c استفاده کنند. این کودکان می‌توانند پودر جوانه گندم و جو را در سالاد، ماست، شیر یا غذا مصرف کنند تا استرس آنها کم و حافظه بالایی داشته باشند.

یادگاری خاطرنشان کرد: منابع ویتامین B فقط شامل جوانه‌ها نیست، نان، حبوبات و گوشت‌ها نیز دارای انواع ویتامین‌های B هستند که باید در وعده‌های غذایی افراد لحاظ شوند.

 

 


ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها