2109
تاری چشم در بارداری نشانه چیست؟

تاری چشم در بارداری نشانه چیست؟

1396/10/05 بازدید30012
تاری دید در بارداری یکی از تغییراتی است که ممکن است برای بدن مادر باردار بیفتد. در طول بارداری بدن زنان آب بیشتری دریافت می‌کند و حجم خون افزایش پیدا می‌کند. سطح هورمون‌ها نوسان پیدا می‌کند و فشار خون نیز متغیر است. همه این تغییرات می‌تواند چشم را هم تحت تاثیر قرار دهد. اما بسیاری از زنانی که دچار تغییرات بینایی و تاری چشم در بارداری می‌شوند، پیش از بارداری نیز تغییراتی داشته‌اند که متوجه آن نبوده‌اند. درست است که این روند اغلب طبیعی است و بعد از زایمان بینایی شما به حالت اولیه برمی‌گردد؛ ولی باید دقت کنید که برخی از این موارد نیازمند درمان فوری پزشکی است.

تاری دید در بارداری دائمی است؟

دید شما ممکن است گاهی تار شود یا حتی چشمتان خشک شده و تحریک‌پذیر شود. احتباس مایع که باعث ورم مچ پا می‌شود، می‌تواند شکل قرنیه را هم تغییر دهد و بر اصلاح دید با عینک و لنز اثر بگذارد. به همین دلیل است که جراحی لیزر در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. بسیاری از این تغییرات بینایی و تاری دید در بارداری موقت هستند و اگر عینکی هستید نیازی به تغییر نمره عینک نخواهد بود.

پره اکلامپسی با چشم‌ها چه می‌کند؟

یکی از نگرانی‌ها مربوط به فشار خون بارداری است که پره اکلامپسی نامیده می‌شود. این وضعیت با این مشکلات دید همراه است؛ از جمله:
  • تاری دید
  • دوبینی
  • از دست دادن موقت بینایی
  • دیدن خطوط و نقاط پراکنده در میدان دید
  • دیدن چراغهای چشمک زن
  • حساسیت به نور
اگر در طول بارداری هرکدام از این مشکلات را داشتید باید به پزشک مراجعه کنید.

دلیل تاری دید در بارداری خشکی چشم است؟

یکی از دلایل تاری دید در بارداری خشکی چشم است. برای از بین بردن خشکی چشم در این دوران پیش از اینکه متوسل به داروهای بدون نسخه شوید، بهتر است با پزشک مشورت کنید. برخی از این داروها ممکن است، حاوی مواد شیمیایی باشند که در این دوران برای شما مضر هستند. اگر از لنز استفاده می‌کنید مدت استفاده از آن را کوتاه کنید تا چشم‌ها کمتر دچار خشکی شوند و به هیچ وجه سراغ لنز غیر استاندارد نروید
بهتر است در دوران بارداری به جای لنز از عینک استفاده کنید. پلک زدن را فراموش نکنید به خصوص وقتی از کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنید. (استفاده از این موارد را هم تا حد ممکن محدود کنید.) برای پیشگیری و درمان خشکی اشک مصنوعی یادتان نرود؛ البته پیش از استفاده برچسب آن را بخوانید تا مطمئن شوید مواد تشکیل دهنده آن برای زنان باردار ایمن است.

تاری دید در بارداری نی نی سایت

پف چشم‌ها را کم کنید

جذب آب حین بارداری می‌تواند باعث پف دور چشم هم بشود. این موضوع گاهی اوقات ممکن است دید محیطی یا جانبی شما را محدود کند و منجر به تاری دید در بارداری شود. برای از بین بردن پف چشم سعی کنید دستمال تمیز و مرطوب شده با آب سرد یا یک بسته ژل خنک را روی چشمهایتان قرار دهید. پاشیدن آب سرد روی صورت نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد. برای کمک به کاهش احتباس آب مقدار زیادی آب بنوشید و نمک و کافئین را از رژیم غذایی‌تان کم کنید.

درمان تاری دید در بارداری

بسیاری از زنان باردار دچار تجمع مایعات می‌شوند که از عوارض جانبی آن می‌توان به ضخامت و تغییر شکل قرنیه اشاره کرد. این اتفاق می‌تواند باعث تاری دید در بارداری شود که معمولا بعد از زایمان اصلاح می‌شود. اگر این تغییرات ایجاد ناراحتی نمی‌کند لازم نیست کاری انجام دهید. اما اگر ناراحتید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. اگر با چشم پزشک وقت ملاقات دارید حتما به پزشک درباره اینکه باردارید توضیح دهید. در موارد خاص او ممکن است قطره چشم برایتان تجویز کند یا آزمایش‌هایی را برای بررسی بیشتر در نظر بگیرد.

دیابت بارداری و تاری دید چشم‌ها

بارداری می‌تواند وضعیتی را که به نام رتینوپاتی دیابتی معروف است، بدتر کند. این زمانی است که دیابت عروق خونی در شبکیه چشم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین مطمئن شوید که در دوران باداری حتما تحت معاینه چشم قرار می‌گیرید و هرگونه تغییر را بلافاصله با متخصص در میان می‌گذارید.

گلوکوم دارید؟ دارو یادتان نرود

حاملگی فشار چشم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی ممکن است رو به بهبود رفته و باعث شود پزشک دوز داروهایی را که برای گلوکوم استفاده می‌کنید، کاهش دهد تا جنین کمتر در مواجهه با دارو قرار گیرد. درباره این امکان حتما با متخصص صحبت کنید و بدون تایید پزشک تغییری در میزان مصرف داروها ندهید.

تاری دید در بارداری

میگرن هم مشکل بینایی ایجاد می‌کند؟

دیدن نقطه‌های نورانی می‌تواند به دلیل سردرد میگرنی ظاهر شود. برخی زنان برای اولین بار در دوران بارداری این موضوع را تجربه می‌کنند. درشرایط سردرد در بارداری، میگرن حاد می‌شود و می‌تواند منجر به اختلالات بصری و ایجاد خطوط زیگزاگ و نقاط نورانی در میدان دید و به دنبال آن تاری دید در بارداری شود.

مراقب بیماری چشم باشید

برخی خانم‌ها در دوران بارداری در معرض خطر نوعی بیماری چشم به نام کوریو رتینوپاتی مرکزی قرار می‌گیرند. در این حالت مایع در زیر شبکیه ایجاد می‌شود و باعث از بین رفتن لایه‌های شبکیه می‌شود. این وضعیت با هورمون استرس ارتباط دارد و معمولا در اواخر بارداری ایجاد می‌شود. اما در سه ماهه اول و دوم نیز ممکن است بروز کند. به طور کلی چند ماه بعد از زایمان این نوع تاری دید در بارداری به حالت طبیعی بازمی‌گردد.
خطر تاری دید در بارداری
برخی تغییرات در بینایی می‌تواند علائم بالقوه خطرناکی مانند فشار خون بالا را ایجاد کند. حدود 25 درصد از زنان مبتلا به پره اکلامپسی شدید هستند و 50 درصد از زنان با این بیماری علائم بصری را تجربه می‌کنند. این علائم باعث تاری دید در بارداری و ناتوانی در تمرکز چشم‌ها و ایجاد نقاط کور و چشمک زن در دید می‌شود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9618 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7002 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15198 بازدید