2109
تغییر را بپذیر و قهرمان بمان!

تغییر را بپذیر و قهرمان بمان!

1396/07/18 بازدید404
اولین انیمیشن «Cars» یا همان «ماشین‌ها»، در سال 2006 تولید شد و توانست با ایده‌ جدیدی که داشت، دل خیلی از مخاطبان را ببرد. حالا حدود یازده سال از ساختن اولین قسمت «ماشین‌ها» می‌گذرد و شرکت‌های پیکسار و والت‌دیزنی، بعد از شکست تقریبی در ساختن قسمت دوم، اوایل امسال «ماشین‌های 3» را روی پرده سینما بردند؛ کارتونی که در اکران موفق بود و امتیازی کمتر اما نزدیک به قسمت اول به دست آورد. در اولین قسمت از «ماشین‌ها»، «مک‌کوئین» بر اثر یک اتفاق، سر از جاده‌ای متروکه در می‌آورد که ماشین‌های فراموش‌شده‌ای در آنجا زندگی می‌کنند. او در همین جمع، کلی درس زندگی از ماشین‌های قدیمی و جدید یاد می‌گیرد و تبدیل می‌شود به یک قهرمان دوست‌داشتنی و باتجربه. حالا در قسمت سوم، این قهرمان با موقعیتی جدید مواجه شده است.

«مک‌کوئین»، در آستانه میان‌سالی

«مک‌کوئین» که به قهرمانی با تجربه و کهنه‌کار تبدیل شده، حسابی معروف و پرطرفدار است و در قهرمانی‌اش رودست ندارد. تا اینکه در یکی از مسابقات، درست در لحظه‌ای که قهرمانی او داشت قطعی می‌شد، ماشینی به نام «جکسون استورم» به طرز برق‌آسایی از او جلو می‌زند و قهرمان می‌شود. «استورم» ماشینی بسیار پیشرفته است که همه کارشناسان از ویژگی‌های خارق‌العاده‌ او حرف می‌زنند و روی دست او ماشینی پیدا نمی‌کنند. اینجاست که «مک‌کوئین» متوجه می‌شود که مدل او قدیمی شده و دیگر توان مقابله با ماشین‌های نسل جدید را ندارد؛ حقیقتی تلخ که این قهرمان را حسابی غمگین می‌کند.

از موقعیت جدید نترس!

همه ما از همان اولین مراحل رشد با تغییرات مختلفی مواجه بوده‌ایم؛ از جسم و روحیات خودمان گرفته تا تغییر محیط و رفتار اطرافیان. خیلی از اوقات این تغییرات برای ما دوست‌داشتنی نیست و حتی قبول آن‌ هم برایمان دشوار و گاه غیرقابل تحمل است. همیشه وقتی در اینطور موقعیت‌ها گیر می‌افتیم، قدیمی‌ترها و با تجربه‌ها می‌گویند: «زندگی همین است دیگر؛ بالا و پایین دارد. با آن بساز!»؛ کاری که «مک‌کوئین» ناچار است در این وضعیت جدید زندگی‌ انجام دهد. او در نهایت به باوری می‌رسد که پذیرفتن آن در ابتدا برایش بسیار دشوار بود؛ زمانی که بدون تفکر و منطق و تنها از روی احساسات زودگذر تصمیم می‌گرفت.

صحنه هایی از این انیمیشن جذاب را در ویدئو زیر ببینید:
   

«ماشین‌های 3» مناسب چه سنی است؟

در طبقه‌بندی سنی، این انیمیشن را برای تمام گروه‌ها مناسب دانسته‌اند. پس شما می‌توانید با خیال راحت ماجرای «مک‌کوئین» را همراه فرزندتان تماشا کنید. اگر فرزندتان زیر سه سال است، جذابیت‌های بصری انیمیشن او را علاقمند می‌کند. البته مدت زمان این کارتون یک ساعت و چهل دقیقه است و برای کودکان زیر سه سال نمی‌تواند تمام مدت پای آن بنشینند. برای کودکان بالای سه سال می‌توانید بعد از تماشای کارتون از مفاهیمی مثل «برنده شدن» و «بازنده شدن» صحبت کنید و اینکه وقتی آدم برنده می‌شود باید با رقیب‌ها خوب رفتار کند. یا اگر بازنده می‌شود ناامید و غمگین نباشد.

حواستان به نکات ویژه باشد

ماشین‌های 3 برای شما والدین هم پر از نکته است. یکی از شخصیت‌ها به نام «کروز رامیرز»، ماشینی است که به خاطر رفتار نامناسب والدین و اطرافیان اعتماد به نفس خیلی کمی دارد و می‌ترسد به علاقه‌ خودش بپردازد. فقط به این دلیل که پدر و مادرش مدام او را از انجام کارهای مهم ترسانده‌اند. اگر علاقه‌ای در فرزندتان می‌بینید، به آن اهمیت بدهید و مشوق او باشید نه مانعی برای رسیدن به آن. از طرفی «مک‌کوئین» با موقعیتی جدید روبه‌رو می‌شود که در دنیای ما آدم‌ها همان ورود به مرحله‌ میانسالی است؛ مسأله‌ای که شما والدین هم با آن روبه‌رو خواهید بود و بهتر است با کسب اطلاعات درست در مورد این مرحله، با آن به درستی مواجه شوید.

قبل از هر چیز از تماشای کار لذت ببرید

نکته مهم در مورد تماشای انیمیشن‌ها این است که فرزند شما در درجه اول باید از انیمیشن لذت ببرد. نباید آنقدر او را درگیر نکات ویژه و اخلاقی کنید که کارتون برای او تبدیل به کلاس درس شود. در یادآوری نکات صبور باشید و اجازه دهید فرزندتان برای بار اول انیمیشن را با خیال راحت تماشا کند. بعد از چند روز انیمیشن را دوباره برای او پخش کنید و این‌بار نکته‌های مهم داستان با او حرف بزنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8312 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5996 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15066 بازدید