2109
8 راه برای خنداندن کودک دلبند

8 راه برای خنداندن کودک دلبند

1396/05/30 بازدید3648

تماشای لبخند و حال خوب کودک یکی از بهترین لحظات زندگی هر پدر و مادری است. برای اینکه این لحظات ناب را تجربه کنید، لازم نیست منتظر یک اتفاق خاص باشید. کافی است کمی همت کنید تا به دست خودتان حال خوبی را برای کوچولویتان رقم بزنید. میپرسید چگونه؟ فقط با چند راهکار ساده:

1. ساده فکر کنید

یک برنامه خواب منظم، و حتی یک آغوش مهربان که اهمیت کودک برای والدین را نشان میدهد، میتواند حال او را برای ساعتها خوب کند. بنابراین خودتان را با تلاشهای مذبوحانه برای خلق لحظات غیرمنتظره و هیجانانگیز اذیت نکنید!

2. به فکر چیزی برای مکیدن باشید

مکیدن یکی از رفتارهای غریزی کودک است که به زنده ماندن او کمک میکند. اما این به معنای آن نیست که بچه‌‌ها فقط موقع گرسنگی به فکر مکیدن میافتند؛ چراکه حتی بعدازاینکه شکم کودک سیر میشود، میل او به مکیدن از بین نمیرود. در این مواقع اگر فکری به حال مکیدن او نکنید به‌احتمال‌زیاد مجبور خواهید شد تا ساعتها بدخلقی او را تحمل‌کنید.

3. قایم‌موشک بازی کنید

قایم‌موشک بازی کردن به حالتی که دستتان را جلوی صورت بگیرید و بعد با لبخند به او رخ نشان بدهید میتواند حال فرزند شما را خوب کند.

4. تمام‌رخ با او صحبت کنید

بچهها دیدن صورت پدر و مادر را دوست دارند و از تماشای چهره خندان آن‌ها به هیجان میآیند. برای مثال یک کاری که میتوانید انجام بدهید آن است که کنار او دراز بکشید و بینی او را ببوسید

5. حرکات کششی بدهید

انجام حرکات کششی کودک شما را حسابی سرِ کیف میآورد. برای آموزش این حرکات میتوانید از پزشک کودکتان راهنمایی بگیرید. یکی از سادهترین این حرکات آن است که کودکتان را به پشت، روی پتو بخوابانید و خیلی آرام پای چپ و دست راست او را به سمت بیرون دراز کنید. سپس همین حرکت را برای طرف دیگر بدن او انجام بدهید.

6. جلوی دل‌دردش را بگیرید

اغلب پزشکانِ کودک، از همان ابتدا داروهای مناسب برای دل‌درد را تجویز میکنند. کاری که شما باید بکنید توجه به شیوه مصرف آن‌ها است. به‌غیراز دارو بعضی کارهای خانگی هم میتواند به رفع گاز معده کودکتان کمک کند. برای مثال خواباندن کودک روی سینهتان طوری که صورت شما و صورت کودک مماس بشود و ماساژ دادن آرام پشت او می‌‌تواند بسیار مفید باشد.
 

7. نگذارید پایش بسوزد

علاوه بر اینکه باید حواستان به‌عوض کردن به‌موقع پوشک باشد، باید به استفاده منظم از پودرها و پمادهایی که پزشک برای پیشگیری از سوختن پای او تجویز کرده هم توجه داشته باشید.

8. چیزی برای گرفتن داشته باشد

حدود سه یا چهارماهگی، اغلب بچهها این توانایی را  پیدا میکنند که به چیزی چنگ بزنند و  با دستهای کوچکشان آن را بگیرند. یک ‌راه آسان و جالب برای خوشحال کردن بچه آن است که چند شی خوش آب و رنگ، نرم و بهداشتی جلوی او بگذارید و اجازه بدهید که او دستش را به سمت آن‌ها دراز کند و آن‌ها را بردارد.



درباره ایده هایی برای سرگرم کردن کودکان در طول تعطیلات تابستان بخوانید



ارسال نظر شما

login captcha

ممنون جالب بود   


روش های جالبی بود .

خیلی جالب بود

سپاس

سلام.به مدیریت و همه دوستان .بنظرم خیلی جالب اومد.مرسی

ممنونم

خیلی مفید بود

ممنون از مطلب خوبتون

خیلی مفید بود

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16268 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11536 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2657 بازدید