2109
فنگ‌شویی اتاق نوزاد

فنگ‌شویی اتاق نوزاد

1396/05/25 بازدید4814

خوب به‌سلامتی، اتاقی را در خانه به عضو جدید خانواده‌تان اختصاص داده‌اید. حال می‌خواهید گهواره و میز تعویض پوشک و باقی وسایل را آنجا بچینید. کمی صبر کنید. در این مطلب می‌خواهیم شما را با برخی از اصول فنگ‌شویی درزمینه چیدمان اتاق نوزاد آشنا کنیم. اساتید فنگ‌شویی بر این باورند که نحوه چیدن وسایل در منزل می‌تواند بر نحوه حرکت جریان چی در فضا تاثیر بگذارد.

برای ساختن محیطی دلپذیر و هماهنگ، می‌توانید از یک استاد فنگ‌شویی هم کمک بگیرید. استادان فنگ‌شویی کلاسیک، معمولا نقشه داخل ساختمان را بررسی کرده و بر اساس محاسبات دقیق خود، پیشنهادهایی به شما می‌دهد. اما اگر به یک استاد دسترسی ندارید، جای نگرانی نیست، زیرا ما با یکی از اساتید این حرفه مصاحبه‌ای انجام داده‌ایم. او نیز باکمال خوش‌رویی، چند نکته کلیدی و جامع در مورد دکوراسیون اتاق نوزاد را در اختیارمان قرارداد. بیایید با این اصول آشنا شویم:

۱. رنگ مربوط به نوزاد خود را بشناسید
رنگ مربوط به نوزاد، به ماه تولد او ارتباط دارد.

  • اگر دلبندتان در ماه‌های آبان، آذر و دی به دنیا آمده، از رنگ‌های قرمز، صورتی و نارنجی استفاده کنید. البته بهتر است زیاده‌روی نکنید. مقداری کمی از این رنگ‌ها روی دیوارهای سفید کافی است.
  • اگر فرزندتان در ماه‌های بهمن، اسفند و فروردین به دنیا آمده، رنگ مناسب برای آن‌ها، سفید، خاکستری و طلایی است.
  • اگر کودک در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر به دنیا آمده، رنگش می‌تواند شامل طیف‌های مختلف آبی آرام‌بخش بر روی رنگ‌های درخشان و شاد و همین‌طور، سیاه باشد.
  • رنگ‌های سبز و طیف‌های مختلف آن‌هم می‌توانند برای کودکانی که در ماه‌های مرداد، شهریور و مهر به دنیا آمده‌اند، مورداستفاده قرار گیرند.

۲. بهترین جهت‌ها برای ننو یا گهواره
ماه‌های تولد می‌توانند برای تشخیص جهت ایده‌آل گهواره یا ننوی کودک هم به کار روند.
  • اگر دلبندتان در ماه‌های آبان، آذر و دی به دنیا آمده، بهتر است پاهای او در ننو، رو به جنوب باشد.
  • اگر فرزندتان در ماه‌های بهمن، اسفند و فروردین به دنیا آمده، بهتر است پاهای او در ننو، رو به غرب باشد.
  • اگر کودک در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر به دنیا آمده، بهتر است پاهای او در ننو، رو به شمال باشد.
  • اگر نوزاد در ماه‌های مرداد، شهریور و مهر به دنیا آمده، بهتر است پاهای او در ننو، رو به شرق باشد.


۳. گذاشتن گهواره در کنار دیوار
گهواره را روبروی در اتاق یا سرویس بهداشتی یا در زیر تیرهای سقف قرار ندهید. همین‌طور، بهتر است گهواره و ننو، در کنار اتاق و پشت به دیوار باشد.
نوزادانی که در ماه‌های آبان، آذر و دی به دنیا آمده‌اند، بر اساس فنگ‌شویی اصطلاحا بدنی با طبع سرد دارند. درنتیجه، نباید رو به کولر یا در مسیر بادهای خنک قرار داده شوند.
البته باید دقت داشته باشید که جنس گهواره و تشک هم بهتر است ساده و آرام‌بخش باشد تا در زمان نیازش، خوابی آرام و آسوده داشته باشد.



۴. تسهیل جریان چی
معمولا هنگامی‌که هوا گرم باشد، خوابیدن در مکانی با تهویه مطبوع، بسیار لذت‌بخش است، اما از دید فنگ‌شویی، این می‌تواند جریان مثبت چی را با مشکل مواجه کند. به همین دلیل، این استاد فنگ‌شویی پیشنهاد می‌دهد که تا حد ممکن، نباید از تهویه مطبوع استفاده کرد، بلکه بهتر است که به‌جای این کار، پنجره‌ها را باز و هوای تازه را وارد اتاق کرد.
تمیز نگه‌داشتن فضای اتاق و مرتب کردن ریخت‌وپاش‌ها راه دیگری برای بهبود جریان چی بوده و درنهایت باعث آرامش بیشتر نوزادتان خواهد شد.
همین‌طور، خارج کردن وسایل الکترونیکی غیرضروری می‌تواند بر جریان چی تاثیر گذاشته و باعث بهبود این جریان شوند.



۵. توجه به خلق‌وخوی نوزاد
اگر فرزند دلبندتان بدخلقی می‌کند، حضور در یک فضای سبز یا باغ کوچک می‌تواند به آرام کردن او، کمک کند. همین‌طور می‌توانید دکوراسیون اتاق را با تم باغ انجام دهید تا کودکتان آرامش بیشتر پیدا کند. البته اگر خواستید گیاهی را وارد فضای استراحت نوزاد کنید، دقت کنید که برای او حساسیت‌زا نباشد.
اگر نوزادتان آرام است، دکوراسیونی با تم مسابقات رانندگی ممکن است بتواند روحیه او را به هیجان آورده و برای مبارزات در زندگی، آماده کند.
اگر نوزادتان به‌سرعت، تمرکز خود را از دست می‌دهد یا نیازهای خاصی دارد، تا جایی که می‌توانید سادگی را در دکوراسیون اتاق رعایت کنید. برای مثال، از به کار بردن کاغذدیواری‌های با طرح شلوغ و به‌هم‌ریخته، اجتناب کنید.



۶. عشق خود را نشان دهید
اتاق نوزاد را با عکس‌های خانوادگی مختلف، جوایزی که به دست آورده‌اید یا نقاشی‌های خودتان بیارایید. این نمادهای محبت و توانمندی می‌توانند قوه تفکر مثبت را در کودک بیدار و زنده نگه‌دارند تا بداند که در آینده می‌تواند روی محبت خانواده‌اش حساب کرده و موفقیت‌های مختلفی را به دست آورد.



این را هم فراموش نکنید که نباید از اجسام نوک‌تیز یا رعب‌آور مانند شمشیرهای تزئینی در اتاق کودک استفاده کنید، زیرا حس آرامش و امنیت او را از بین خواهد برد.


ایده‌های ارزان و زیبا برای سازماندهی اتاق کودک را بیاموزید.

 

ارسال نظر شما

login captcha

بسیار عالی بود مطالبتون ....


به نظرم اصلا مفید نبود. 

واقعا اصلا 

مگه جهت خوابیدن و قرارگرفتن پای نوزاد ارتباطی به ماه تولد پیدا میکنه؟؟ 

من فکر میکنم بهتره مطالب مفید تری تو سایت قرار داده بشه

پربازدیدترین ها