2109
سمینارهای آموزشی نی نی سایت تا به اینجا

سمینارهای آموزشی نی نی سایت تا به اینجا

1396/04/17 بازدید220

در زندگی امروز، تغییر زندگی و چرخش به سمت بهبود کیفی آن، دغدغه بیشتر افراد جامعه است. در همین راستا، سلسله سمینارهای آموزشی توسط تیم کلینیک نی‌نی‌سایت در فودکورت مجتمع پالادیوم تهران برگزار شد. این سمینارها اولین گام از یک سری برنامه‌های آموزشی به‌شمار می‌آیند. سلسله سمینارهای آموزشی رایگان نی‌نی‌سایت، تا جایی مورد استقبال مخاطبین قرار گرفتند که برخی جلسات به درخواست شرکت‌کنندگان، تکرار شد.  
علیرضا صدیق‌منش، روانشناس و مدیر کلینیک نی‌نی سایت در گفت‌وگویی، از این سمینارها و محورهای اصلی آن‌ها می‌گوید:

بسیاری از شرکت‌کنندگان این سمینارها، برای ارتقای کیفیت زندگی آمده بودند. واقعا راه بالا بردن کیفیت زندگی چیست؟
به‌ واسطه شغلی که دارم آدم‌های مختلف همیشه از من این سوال را می‌پرسند که چطور کیفیت زندگی خود را بالا ببرم؟ یا چطور زندگی خود را از بی‌کیفیتی خارج کنم‌؟
کیفیت زندگی مفهومی کلی محسوب می‌شود. این مفهوم وابسته به ارتباط فرد با فرد، ارتباط زن و مرد با یکدیگر، والدین با فرزندان و
کیفیت زندگی فرد با محیط کار و مواردی شبیه به این است.
همه می‌دانیم خانواده مهمترین بستر بهبود کیفی زندگی‌ست. بسیاری از افراد در سمینار‌ها و اتاق مشاوره به‌دنبال روش‌های فرزند پروری و ارتباط با فرزند خود هستند و عده‌ای به‌دنبال راه‌های ارتباط بهتر با همسر. این یعنی خیلی‌ها اهمیت مفهوم خانواده را درک کرده‌اند.
اما نکته‌ای که من به‌ همه این عزیزان یادآوری می‌کنم و موضوع سمینار‌های کلینیک مشاوره نی‌نی سایت را نیز در بر می‌گیرد این است که: مهم ترین رابطه ما ارتباط با خود است. به ‌این معنی که هرچقدر ارتباط ما با خودمان از کیفیت بهتری برخوردار باشد این کیفیت به سایر جنبه‌های زندگی هم منتقل می شود.


شما اهمیت ویژه‌ای به مادران در این سمینارها داده بودید و یکی از سمینارها به طور خاص برای مادران بود، پس باید نقش مادران در این میان محوری باشد؟
بله. همیشه گفته‌ام که تنها یک مادر شاد می‌تواند یک فرزند شاد تربیت کند، در نتیجه سلسله سمینارهای کیفیت زندگی و مادر کافی را به‌صورت  مکمل در نظر گرفتیم.
ما در سمینارهای مادر کافی ابتدا به بحث‌های عمیق مادر بودن و احساس مادری اشاره می‌کنیم. ویژگی‌های یک مادر خوب را مرور می‌کنیم. یعنی موارد مربوط به آمادگی یک زن برای بارداری و داشتن فرزند و سپس دوران رشد کودک را مطرح می‌کنیم. هدف، ارتقای کیفیت زندگی و ارتباط مادر و کودک و البته کل خانواده است.

ارتباط خوب یک مادر با خود چه تاثیری بر فرزند او دارد؟ از چه روش‌هایی می‌توان این ارتباط مفید را در یک مادر ایجاد کرد؟
به‌تجربه ثابت شده اطلاعات کافی در این‌زمینه به‌شدت کم و ناقص است. ما با بررسی ویژگی‌های کودک و روش‌های فرزندپروری به‌سمتی پیش می‌رویم که اضطراب مادر را کم کنیم تا بتواند احساس بهتری نسبت به خود، همسر و فرزند خود داشته باشد که این همان تجربه کیفیت زندگی است. تجربه‌ای که نقطه آغاز زندگی با کیفیت در کنار خانواده است. ما انسان‌ها بخش عمده‌ای از رفتارها، عادت‌ها، باورها و ... را از طریق یادگیری و الگو برداری از والدین و اطرافیان می‌آموزیم و اگر نتوانیم به فرزندمان نشان دهیم که خود ما از زندگی لذت می‌بریم، تمام تلاش‌مان برای آموزش زندگی و تربیت فرزندی شاد که از زندگی‌اش لذت ببرد، بی‌حاصل خواهد بود .

در سمینار‌های بهبود کیفیت زندگی چه‌می‌گذرد؟
در سمینارهای کیفیت زندگی، عمیق‌تر به ابعاد وجودی یک فرد، خصوصا یک مادر و یا یک زن می‌پردازیم و با بررسی افکار غیرمنطقی و ارائه راهکارهای علمی و عملی تلاش می‌کنیم به فرد کمک کنیم تا بتواند سایر نقش‌ها، بجز نقش مادر بودن را به خوبی ایفا کند.
در نتیجه ما عملا بررسی می‌کنیم که هرچقدر فرد ارتباط با کیفیت‌تری با خود داشته باشد این ارتباط اثر خود را در سایر روابط او از جمله فرزند یا فرزندان، همسر و خانواده و محیط‌کار نشان خواهد داد و در مجموع شادتر و موثرتر زندگی خواهد کرد. فردی که این بررسی‌ها را انجام داده‌ باشد، از فعالیت‌های روزمره خود لذت بیشتری می‌برد و زندگی با‌معنی و با‌کیفیتی را تجربه می‌کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14433 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10252 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2001 بازدید