2109
33 مورد ضروری برای سفر با بچه‌ها/ بخش سوم

33 مورد ضروری برای سفر با بچه‌ها/ بخش سوم

1396/03/31 بازدید497

گفتیم که وقتی قرار است با بچه‌ها به سفر بروید، نکات زیادی را باید رعایت کنید. تا اینجا در قسمت اول و قسمت دوم، 22 مورد را برای رعایت هنگام سفر با کودکان مطرح کردیم. این آخرین بخش از مجموعه ضروریات سفر با کودکان است. سفر خوبی داشته باشید! 

23. اگر فرزندتان نمی‌تواند پابه‌پای بقیه راه برود،‌ امکاناتی برای استراحت او در نظر بگیرید،‌ زمانی را در یک رستوران یا مانند آن به نشستن بگذرانید، یا اگر سنش کم است، کالسکه او را همراه با خود ببرید،‌ مکان مناسبی برای استراحت پیدا کنید و خوراکی‌های مفید و مغذی همراه داشته باشید.

24. بسیار مهم است که قبل از این که طاقت فرزندتان تمام شود،‌ به داد او برسید، در غیر این‌صورت به او یاد می‌دهید که فقط وقتی حسابی داد و بیداد به راه بیاندازد یا روی زمین بنشیند،‌ او را جدی می‌گیرید و به خواسته‌اش توجه می‌کنید. در این صورت، تعجب نکنید اگر کم‌کم به جای این که بگوید خسته‌ام،‌ روی زمین بنشیند و دیگر با شما نیاید یا قشقرق به راه بیاندازد و تا او را از آن محل دور نکرده‌اید،‌ آرام نشود، چون می‌داند اگر آرام باشد،‌ دیگر به خواسته‌اش توجهی نمی‌شود و جوابی هم نمی‌گیرد. البته این کار را از روی عمد یا برای آزار شما انجام نمی‌دهد،‌ بلکه این تنها راهی است که شما با رفتار خود به او آموخته‌اید.

25. بچه‌ها در سفر سوال‌های زیادی می‌پرسند. با هر پدیده جدیدی که روبرو می‌شوند، دوست دارند در مورد آن سوال بپرسند و اطلاعاتی به دست بیاورند. برخی والدین، فکر می‌کنند اگر قرار باشد در تعطیلات و سفر هم جواب انبوه سوال‌ها را بدهند، تعطیلاتشان خراب شده و در واقع انتظار دارند که فرزندپروری هم در سفر تعطیل باشد، تا بتوانند ذهن آزادتری داشته باشند. این درحالی است که همین سوال‌ها، بهترین فرصت برای آموزش مواردی است که بعدها،‌ کودکان به راحتی حوصله خرج یادگیری‌شان نمی‌کنند.

26. فرزندتان را تشویق کنید به محیط اطراف دقت کند. او می‌تواند انواع گیاهان،‌ حیوانات، وسایل نقلیه و .... را در مسیر و در مقصد ببیند. مواجه شدن با محرک‌های متنوع به خودی خود، به رشد هوش و خلاقیت فرزندتان کمک می کند.

27. از تنوع انسانی غافل نشوید، به فرزندتان اجازه بدهید غذاهای محلی هر منطقه را امتحان کند،‌ آداب و رسوم آن‌ محل را ببیند، مردم را با لباس‌های محلی خود تماشا کند و به رفتارهای آن‌ها دقت کند. به او کمک کنید شباهت‌ها و تفاوت‌ها را پیدا کند و با مردم هر منطقه وارد ارتباط و گفتگو شود. این کار به او کمک می‌کند درک بهتری از تفاوت‌ها و ارزش‌های انسانی در آینده داشته باشد و راحت‌تر با مردم متفاوت ارتباط برقرار کند، بدون قضاوت یا کناره‌گیری به دلیل تفاوت‌ها.

28. وسایل و لباس‌هایی را با خودتان ببرید که اگر هر اتفاقی برایشان افتاد، دلتان نسوزد،‌ نگران هزینه‌هایشان نباشید و دائم استرس خراب شدنشان را هم نداشته باشید.

29. وقت‌هایی را تنها باشید. می‌توایند در تنهایی فکر کنید، ‌ریلکس کنید، ذهنتان را خالی کنید،‌ خلاصه، زمانی را به خودتان اختصاص بدهید تا در فضایی که دوست دارید آسوده باشید.

30. خودتان را به دست جریان اتفاق‌ها بسپارید. در سفر زیاد امکان دارد که کاری آن‌طور که برنامه‌ریزی کرده بودید پیش نرود. مهم نیست، قرار نیست یک پروژه را مدیریت کنید که مو به مو همه چیز اجرا شود. رفته‌اید سفر که خوش بگذرد،‌پس اوقات تلخی را کنار بگذارید،‌دست از سرزنش خودتان و بقیه بردارید،‌غر زدن را تعطیل کنید و کاری را انجام بدهید که باعث شود به همه از جمله خودتان بیشتر خوش بگذرد.

31. سعی کنید حسابی استراحت کنید، از تجربه‌های تازه لذت ببرید و خلاصه، بار تنش‌هایی که روی دوشتان سنگینی می‌کند را زمین بگذارید.

32. از اول سفر در نقش خدمتگزار ویژه بچه‌ها همراه سفر نشوید. یادتان باشد که خودتان هم قررا است از این سفر بهره ببرید و محور فرزندتان به تنهایی نیست.

33. کارهایی که دوست دارید انجام بدهید. حداقل در سفر خودتان را از رعایت هزار و یک باید و نبایدی که خودتان هم دلیلش را نمی‌دانید رها کنید. مثلا فکر می‌کنید آدم نباید از مسیر گلی رد شود؟ خب چرا نه؟ رد شوید! ‌بعدش از اینکه کاری که فکر می‌کردید نباید انجام بدهید را انجام داده‌اید، ‌لذت خواهید برد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16308 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11557 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2448 بازدید