2109
33 مورد ضروری برای سفر با بچه‌ها/ بخش دوم

33 مورد ضروری برای سفر با بچه‌ها/ بخش دوم

1396/03/30 بازدید319

وقتی قرار است با بچه‌ها به سفر بروید، نکات زیادی را باید رعایت کنید. برایتان لیستی را آماده کرده‌ایم که با توجه به آن، سفر خوشایندتر و لذت‌بخش‌تری را تجربه خواهید کرد. در قسمت قبل 11 مورد آن را با هم خواندیم

12. همیشه یک برنامه شماره 2 داشته باشید. می‌توانید حتی قبل از این که به سفر بروید، با فرزندتان صحبت کنید و با مشارکت خودش، برنامه شماره 2 را طرح‌ریزی کنید. از علاقه‌هایش بپرسید، ‌او را درگیر موضوع کنید و بگذارید خودش را در این موضوع شریک ببیند. بدین ترتیب، هم یاد مي‌گیرد که چه‌طور برای موقعیت‌های زندگی‌اش بهتر راه‌حل پیدا کند و هم این که بدون این که غر بزند و گریه کند،‌ از زمانش بهره ببرد.

13. برای این که در موقعیت بحرانی، با فرزندتان درگیر نشوید یا بحث و جدالی پیش نیاید و نیز، بتوانید فرزندتان را بهتر با خودتان همراه کنید، بهتر است برنامه‌های شماره 2 را یادداشت کنید و با خود ببرید تا در شرایط ویژه، راه‌حل آماده داشته باشید.

14. وقتی برنامه‌ای به خوبی پیش نمی‌رود، از فرزندتان انتظار نداشته باشید که دلخور و ناراحت نشود و با آغوش باز، قبول کند که برنامه‌ها کنسل شده‌اند. بنابراین به خاطر ناراحتی‌اش با او بحث نکنید، در عوض، حرف‌هایش را بشنوید، ‌نشان بدهید که شما هم ناراحت هستید و احساس او را درک می‌کنید. بدین ترتیب،‌ او هم یاد مي‌گیرد به جای ایستادن مقابل شما،‌ در کنارتان بایستد و با شما همراهی کند.

15. از بهترین فرصت‌های سفر، بیرون رفتن از فضای شهری و نزدیک شدن به طبیعت است. طبیعت، پر از فرصت‌های عالی برای آموزش و بازی است.

16. در محیط‌های طبیعی،‌ تا جایی که امنیت فرزندتان به خطر نمی‌افتد، ‌او را آزاد بگذارید. تجربه دویدن در فضای آزاد، لمس گیاهان و قدم گذاشتن روی خاک و در آب،‌ تجربه‌هایی است که به راحتی در شهر به دست نمی‌آید.

17. مطالعات زیادی نشان داده‌اند که خاک و طبیعت،‌ دارای باکتری‌هایی هستند که باعث شادی در انسان می‌شوند. محققین حتی مدعی شده‌اند که زندگی پاکیزه و دور از خاک و گیاه شهری، خود باعث کاهش شادی در افراد شده است. بنابراین اجازه بدهید فرزندتان طعم این شادی را بچشد.

18. از گل‌ها،‌ گیاهان،‌ برگ‌ها، حیوانات ریز و درشت و .... برای آموزش به فرزندتان بهره ببرید. وقتی می‌بینید نسبت به چیزی کنجکاو شده، همان را بهانه‌ای برای توضیح و آموزش ببینید و برای آن زمان صرف کنید.

19. فکر نکنید ارتباط فرزندتان با فضاهای طبیعی، سلامتی او را به خطر می‌اندازد. برعکس،‌ مطالعات نشان می‌دهند که فرزندانی که زیاد از محیط‌های طبیعی دور مي‌شوند، بیشتر احتمال دارد به بیماری‌هایی چون آلرژی مبتلا شوند. در واقع اگر بچه‌ها در سنین کم با طبیعت و محیط‌های دارای خاک و گرده و ... روبرو نشوند،‌ در آینده با احتمال بالاتری، سیستم ایمنی‌شان واکنش نامناسبی نسبت به این فضاها نشان خواهد داد.

20. برخی اصولی که بعدها در فیزیک و ریاضیات و سایر درس‌های دوران تحصیل آموخته مي‌شوند، در واقع پایه در اصولی دارند که در طبیعت به چشم مي‌آیند،‌ مانند تغییر حالت مواد، ثابت بودن حجم، ترکیب شدن، .... حتی توضیحاتی ابتدایی در مورد تفاوت ساعت‌ها، تفاوت‌های آب‌وهوایی و تغییرات زمین‌شناختی را می‌توانید در زمان مناسب در سفر،‌ یعنی وقتی با آن‌ها مواجه می‌شود، به فرزندتان ارائه کنید.

21. بچه‌ها قبل از این که واقعا خسته شوند و طاقتشان تمام شود، نشانه‌هایی را در رفتار و گفتار خود نشان می‌دهند. سعی کنید نسبت به این نشانه‌ها حساس باشید و به موقع عکس‌العمل نشان دهید، تا به دردسر نیافتید.

22. امکان برگشتن به هتل یا محل اقامت خود در صورت خستگی فرزندتان را در نظر داشته باشید، مثلا با خودروی خودتان بروید یا حتما شماره تماس تاکسی تلفنی آن محل را همراه داشته باشید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9631 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7019 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15199 بازدید