2109
بهترین راه برای اینکه سریع به خواب بروید

بهترین راه برای اینکه سریع به خواب بروید

1396/03/17 بازدید2324

شب‌ها به راحتی خوابتان می‌برد؟ اگر این‌طور است به شما تبریک می گویم و اگر نه، نگران نباشید. راهکارهایی برای شما داریم تا زودتر از همیشه خوابتان ببرد.

احتمالا درباره تمام کارهایی که روز بعد می‌خواهید انجام دهید فکر می‌کنید. به این‌که چه کارهایی را باید انجام می‌دادید و چه کارهایی را نه! خب ما روشی عالی برای بی‌قراری‌های شبانه شما داریم، مراقبه و یا همان مدیتیشن. مطمئنا شما هم درباره مراقبه "آگاهانه" (تمرکز حواس) و تاثیری که بر رهایی از استرس دارد شنیده ‏اید. اکنون زمان این است که از این پهلو به آن پهلو شدن را تمام کنید و به جای آن یک خواب راحت و در نتیجه صبحی با نشاط داشته باشید.

مراقبه کردن را به عادت پیش از خوابتان اضافه کنید

اصل مدیتیشن بر مبنای توجه به احساسات لحظه‌ای افراد بنا شده است.

مثل اینکه شما در حال تمرکز و گوش دادن به صحبت‌های یک نفر در جلسه مدیتیشن هستید ولی بر روی دم و بازدم تنفستان، و احساساتی از فرق سر تا کف پایتان در جریان است نیز تمرکز دارید. تاکید می‌کنم، بر روی احساسات! اگر شما نتوانستید به طور کامل تمرکز کنید، اشکالی ندارد. فقط به افکارتان آگاه باشید و به نفس کشیدن ادامه دهید. این تمرین را چند بار در روز انجام دهید تا بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید.

بچه‌ها را نیز به آرامش دعوت کنید

کاهش نگرانی و اضطراب برای همه افراد خانواده خوب است. بنابراین از بچه‌ها نیز برای تمرین تکنیک‌های کاهش استرس دعوت کنید. یک لیست از آهنگ‌هایی با موسیقی‌های مختلف، از پاپ تا سنتی و یا هیپ‌هاپ تهیه کنید. به تغییر حالت‌های آن‌ها در طول تغییر آهنگ‌های مختلف دقت کنید. از آن‌ها درباره اینکه با کدام‌یک حالت رقص داشتند و با کدام‌یک احساس خوشحالی بپرسید. بنابراین آن‌ها متوجه هدف شما می‌شوند. و شما نیز می‌توانید با حس همراهی و مشارکت بیشتری با آن‌ها این فعالیت‌ها را انجام دهید.

به احساسات خود بیشتر توجه کنید

درست از لحظه‌ای که برای خوابیدن آماده می‌شوید، به آبی که هنگام شستن صورتتان بر روی پوستتان نیز می‌لغزد توجه کنید. اگر از لوسیون استفاده می‌کنید، به بو و رایحه آن توجه کنید. هنگامی که لباس‌خوابتان را می‌پوشید در مورد نرمی پارچه آن فکر کنید. نقل قولی از گلدشتاین «هر چه بیشتر شما به حواس خود توجه کنید، افکار استرس‌زا را بیشتر از خود دور می‌کنید


هنگامی که دراز کشیده‌اید آرامش داشته باشید

هنگامی که مدیتیشن می‌کنید و می‌خواهید ریلکس کنید به آرامی دراز بکشید.

سالن‌های مدیتیشن چندین مرحله برای آمادگی قبل از خواب دارند که شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید (شامل استراحت بدن گلدشتاین). اپلیکیشن‌های مخصوص مدیتیشن هم گزینه دیگری برای راهنمایی شما در این کار هستند. به صدای پرندگان، به صدای آب و هر صدای دیگری که شما را آرام می‌کند گوش کنید. این صداها برایتان مفید خواهد بود. اگر باز هم احساس نگرانی می‌کنید، یک اسکن از بدن خود تهیه کنید تا نقاط استرس‌زای خود را پیدا کنید و با کشیدن نفس عمیق آن نقاط را آرام کنید. اگر تنها با یکی از این روش‌ها هم توانستید احساس خواب‌آلودگی کنید، خوشحال باشید که یکی از این راه‌ها برای شما جواب داده است.

ارسال نظر شما

login captcha

سلام . من برای اینکه خوابم ببره از قرص کلونازپام استفاده می کنم ؟ راهنمایی کنید

@masih_mb

سلام

کاربر عزیز مصرف قرص به صورت خودسرانه وبدون تجویز پزشک میتواند عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد

در مورد نحوه ومقدار مصرف قرص نمیتوان بدون ویزیت وتجویز پزشک از طریق فضای مجازی دارویی به  بیمار تجویز کرد


قرص کلونازپام دارویی است که توسط پزشک برای کنترل تشنج و صرع تجویز می‌شود.خواب آلودگی،سردرد و تپش قلب از عوارض قرص کلونازپام است. این قرص برای پیشگیری و درمان تشنج، حمله هراس و بی‌قراری حرکتی تجویز می‌شود. این دارو عمدتا برای مقابله با برخی از انواع تشنج، بخصوص در انواع خاصی از صرع و نیز برای مقابله با شوک‌های ناشی از ترس کاربرد دارد

توصیه میکنیم حتما برای این منظور یا پزشک متخصص مغزو اعصایب مشورت دارویی داشته باشید تا دچار عوارض سومصرف دارو نشوید

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8519 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6130 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15083 بازدید