2109
چطور صبح‌ها، خوشحال و خندان باشیم؟

چطور صبح‌ها، خوشحال و خندان باشیم؟

1396/03/10 بازدید1144

خیلی از ما تجربه‌ی صبح‌های بد را داریم. روزهایی که چشم از خواب باز می‌کنیم و به جای اینکه احساس خوبی داشته باشیم، تمام عصبانیت شب قبل و ناراحتی و غصه‌هایش همچنان برایمان پررنگ هستند. این حالت که بر اساس یک تحقیق بین زنان بیشتر از مردان دیده می‌شود، قادر است به تنهایی روی کل روز ما تاثیر منفی بگذارد. در عوض مشخص شده زنان آخر هفته‌ها بعد از بیدار شدن احساس بهتری دارند. حالا برای اینکه بتوانیم احساس خوب صبح‌های آخر هفته را به تمام روزهای هفته منتقل کنیم راهکارهایی هستند که به کمک‌مان می‌آیند.

چشمتان را ببندید

اصولا زیاد به ما زنان گفته می‌شود که چشمتان را روی فلان چیز ببندید و بگذرید، اما این بار برای اینکه بتوانید روزهایتان را بهتر شروع کنید، چشمتان را روی گوشی و تبلتتان ببندید، آن هم حداقل چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت قبل از خواب. ضمن اینکه در همین فاصله باید توی تختتان باشید و واقعا هم چشم‌هایتان را روی هم بگذارید تا کم‌کم خواب سراغتان بیاید و هفت تا 9 ساعت خواب مفید را تجربه کنید.

پرده‌ها را کنار بزنید

احتمالا می‌دانید که بدن انسان یک ساعت بیولوژیکی دارد که به ویژه با طلوع آفتاب خودبه‌خود اعلام بیدارباش می‌کند. از این ساعت بهترین استفاده را ببرید و پرده‌های اتاق خوابتان را کیپ نکنید. بگذارید راهی برای ورود نور آفتاب وجود داشته باشد. اگر هم فکر می‌کنید نور اذیتتان می‌کند و زودتر از ساعتی که باید بیدار شوید، از خواب بیدارتان می‌کند، پرده‌ها را کیپ کنید اما وقتی زنگ ساعتتان به صدا درآمد، بگذارید نور به داخل اتاق پا بگذارد و شما را آماده‌ی یک روز تازه کند.

هدف‌گذاری کنید

شب‌ها قبل از خواب یا حتی صبح زود، بعد از اینکه چشم‌هایتان را باز کردید برای خودتان یک هدف روزانه مشخص کنید. قرار هم نیست هدفی که تعیین می‌کنید خیلی عجیب و غریب باشد، کافی است کاری باشد که خوشحالتان می‌کند. مثلا اینکه با همسرتان درد دل کنید یا با بچه‌ها بازی کنید و کاری کنید از ته دل بخندند. درست کردن یک تصویر از آنچه که دوست دارید در طول روز اتفاق بیفتد، می‌تواند به واقعیت نزدیک یا حتی تبدیل شود. ضمن اینکه یک عالمه انگیزه‌ی مثبت به شما می‌دهد تا یک روز عالی را شروع کنید.

تشکر کنید

تاثیرات سپاسگزار بودن یکی دو تا نیستند. هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، حتی قبل از اینکه هدف‌گذاری را شروع کنید، چند تا از چیزهایی را که به خاطرشان سپاسگزار هستید به یاد خودتان بیاورید و برای داشتنشان تشکر کنید. برای اینکه خودتان را به چالش بکشید می‌توانید هر روز صبح دنبال یک چیز تازه برای تشکر کردن بگردید.

برای دشمنانتان دعا کنید

دعا کردن برای آدم‌هایی که اذیتمان می‌کنند یا باعث ناراحتی و استرسمان شده‌اند، حتما کار عجیبی به نظر می‌رسد. اما کسانی که صبح به صبح برای عاقبت به خیری این افراد دعا کرده‌اند به شما اطمینان می‌دهند این کار تاثیر فوق‌العاده مثبتی روی حال و هوای خود شما خواهد گذاشت. طوری که با انرژی و آرامش بیشتری روزتان را شروع خواهید کرد.

یک ساعت خاموش بمانید

البته منظورمان این نیست که یک ساعت حرف نزنید، غرض این است که تا یک ساعت بعد از بیدار شدن سراغ چک کردن ایمیل و خبرها نروید و حتی بگذارید گوشی‌تان خاموش بماند. یک ساعت زیاد است؟ تا بعد از صبحانه سراغ این کار نروید! چک کردن گوشی‌های هوشمند، در فاصله‌ی زمانی باز کردن چشم‌ها و گذاشتن پاها روی زمین، باعث افزایش اضطراب و نگرانی‌تان می‌شود. به‌خصوص این روزها که دنیا پر است از خبرهای استرس‌زا!

پشت سر هم بچینید

تجربه نشان داده کسانی که هر روز صبح را با یک روتین یا مجموعه‌ای از کارهای یکسان شروع می‌کنند، روز آرام‌تری را سپری خواهند کرد. ببینید چه روشی برای شما جواب می‌دهد و اگر چه کار کنید بدون عجله و با آرامش از در خانه بیرون خواهید رفت. اتفاق جالبی که بعد از چند وقت می‌افتد این است که تکرار برنامه‌ی ثابت صبحگاهی باعث می‌شود به طور خودکار خیلی از کارها را انجام دهید و مجبور نباشید در اولین ساعت روز دغدغه‌ی چیزی را داشته باشید و زیاد فکر کنید.

به تغذیه اهمیت دهید

از خواب که بیدار می‌شوید بدن شما با کم‌آبی مواجه است و همین قضیه باعث می‌شود به اعصاب فشار بیاید و احساس ناراحتی یا عصبانیت کنید. صبح را با نوشیدن یک لیوان آب شروع کنید. (کاری که سال‌هاست هندوستانی‌ها هم انجام می‌دهند و تازه غرب به آن رسیده است) این را هم بدانید که خوردن صبحانه در بازه‌ی زمانی کمتر از یک ساعت از وقتی که بیدار شده‌اید باعث تثبیت قند خون می‌شود، اما اگر دوست دارید تمرکزتان را بالا ببرید، صبح را با یک فنجان قهوه شروع کرده و خوردن صبحانه را به حدود ساعت 10 صبح موکول کنید.

ارسال نظر شما

login captcha

خیلی عالی بود  

ولی کاش میشد  


طبق تحقیقات بعضی آدمها،آدم روز ‌و بعضی دیگه آدم شب هستن. من خودم آدم شب هستم و روزها کلا کسل و بیحالم. ۴ و ۵ بعدازظهر که می شه کم کم انرژیم بالا می ره و همیشه هم شبا درس می خوندم. همسرم برعکس منه ومن واقعا بهش غبطه می خورم. خدا کنه دخترم هم از این نظر مثل باباش بشه چون من اینطوری که هستم خیلی اذیت می شم. فک می کنم با بقیه فرق دارم. البته دیدم کسایی رو که شبیه من هستن ولی درستش اینه که آدم سرحال از خواب بیدار بشه و کم کم تا شب انرژیش کم بشه و یه خواب راحت داشته باشه و صبح روز بعد هم سرحال برای شروع یه روز تازه از خواب بیدار بشه...

وای عالی بود عالی
سپاس

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
9105 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6552 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15149 بازدید