2109
14 نشانه که از آغاز راه جدایی خبر می دهد/بخش اول

14 نشانه که از آغاز راه جدایی خبر می دهد/بخش اول

1396/02/19 بازدید3557
نی نی سایت: با حل کردن مسائل کوچک، جلوی بروز مشکلات بزرگ را بگیرید
می­‌گویند زندگی مشترک همیشه آن طراوت و عشق و صفای ماه‌­های اول را ندارد. عوامل درونی و بیرونی زیادی بر این موضوع اثر می­‌گذارد. از تغییر در ترشح هورمون­‌ها گرفته تا مشکلات اقتصادی. اما همین زندگی مشترک از جلا افتاده هم چیزی نیست که رفتارهای اشتباه کوچک و بی‌­توجهی­‌ها بتوانند از ارزشش کم کنند. به جزئیات رفتاری خود توجه کنید و قبل از اینکه گلوله برفی که پرت کرده­‌اید به بهمن تبدیل شود، جلوی آن را بگیرید. اگر این نشانه‌ها را در رابطه خود می‌بینید، وقت را از دست ندهید و دست به کار شوید، قبل از این که راهتان از همسرتان جدا شودو زندگی مشترکتان، از هم بپاشد.

1. زوجی که فرد شد
زن و شوهرهایی که زندگی مشترکشان در آستانه جدایی است، دیگر در قالب یک زوج دیده نمی­‌شوند، یا دیگر با هم در ارتباط نیستند. خانم دکتر الانی سویج، نویسنده کتاب "اتاق تنفس: ایجاد فضا برای زندگی مشترک"، می­‌گوید: «اگر مدت زمانی است که با یکدیگر وقت نمی‌گذرانید، اگر یکی از شما یا هر دویتان تمام ساعات روز خود را صرف کار، دوستان یا دنیای مجازی می­‌کنید- و اگر این کارها به شما احساس آزادی و رهایی از بودن در کنار همسرتان را می­‌دهد- این­ها علائمی است که نشان می­‌دهد همین حالا هم خود را از زندگی مشترک کنار کشیده‌­اید».

2. برای داشتنم تلاشی نمی­‌کند
بعضی از زندگی­‌ها با مشکلاتی مواجه می­‌شوند که به نظر غیرقابل جبران هستند. مثل خیانت، از دست دادن یکی از اعضای خانواده یا عدم تمکین طولانی مدت، ولی می­بینیم که زوج­‌ها بعد از مدتی به زندگی مشترک خود برمی­‌گردند. اما خانم آلیسا بومن، نویسنده کتاب "برنامه: خوشبختی تا پایان عمر"، می­‌گوید اگر یکی از زوجین مدام مساله‌­ای را مطرح کند، تقاضای کمک کند و بگوید که زندگی مشترکشان نجات پیدا نخواهد کرد مگر اینکه هر دو نفر با هم تلاش کنند، و طرف مقابل تمایلی به این همراهی نداشته باشد، قطعا زندگی آن­ها در خطر خواهد بود. یک نفر به تنهایی نمی­‌تواند همه مشکلات را برطرف کند. زندگی مشترک با این روش به هیچ جا نمی‌­رسد و حتی می­‌توان آن را پایان‌یافته فرض کرد.



3. حرمت­‌ها شکسته شده
یکی از مهم‌­ترین جنبه­‌های زندگی مشترک سالم، احترام متقابل است. وقتی این احترام کنار گذاشته شود، وقتی همسری احساس کند که مرتبا به او بی­‌احترامی می‌­شود، طرد می­‌شود و طرف مقابل احساس او را درک نمی­‌کند یا از صحبت درباره این موضوع خودداری می­‌کند، آن زوج در جای بدی گیر افتاده‌­اند. زندگی­‌هایی که به این نقطه می­‌رسند سمی هستند. دیگر نشانه‌­ای از یک انسان متمدن در رفتار آن­ها وجود ندارد و همه بحث­‌ها و صحبت­‌های بین­شان یا دعوا است یا حمله یا دفاع.

4. تیم ما از هم پاشید
شاید واقعی به نظر نیاید، ولی این یک واقعیت است: در یک زندگی مشترک سالم و پرنشاط، دو نفر در هر زمینه­‌ای مثل یک تیم رفتار کرده و با هم همکاری می­‌کنند. از بچه دار شدن گرفته تا رتق و فتق امور خانه و حمایت از یکدیگر در شغل و اهداف و آرزوهای شخصی. به گفته خانم سویج:« اگر مسیرتان را از هم جدا کردید، یا اگر برای مسائل و اتفاقات روزانه از یکدیگر کمک نگیرید، باید بدانید که یک مشکل جدی در انتظار شماست.»

5. یاد یار قدیمی
در زندگی مشترک خیانت مانع بسیار بزرگی به حساب می‌­آید که گاهی حتی عبور از آن غیر ممکن می­‌شود. اما برای جبران، کنار گذاشتن خیانت به تنهایی کافی نیست. برای اینکه بتوان زندگی را به طور کامل از این ماجرا دور کرد، شخصی که خیانت کرده باید تمام روابط خود را با آن معشوق یا معشوقه قدیمی از بین ببرد. مهم نیست که چقدر برای اثبات پاک و ساده بودن این رابطه و دوستی اصرار داشته باشد. هرگز بوهای خوبی از این نوع روابط به مشام نمی­‌رسد.



6. نیازهای من یا خواسته­‌های تو؟
بخش عمده زندگی مشترک صرف برآورده کردن نیازهای همسر و همزمان درخواست توجه به نیاز‌های خود می­‌شود. این یک رقص دونفره زیبا  در تمام طول زندگی است، یک بده بستان که به رابطه و ارتباط پایدار نیاز دارد. اما اگر همسرتان نخواهد به حرف­‌های شما گوش بدهد و نیاز‌هایتان را نادیده بگیرد (نیازهایی مثل وقت، مهربانی و عاطفه، رابطه جنسی یا تماس فیزیکی، کمک در کارهای عادی منزل یا بچه داری) یا نیازهای خود را با شما درمیان نگذارد، زندگی­تان در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد.

7. یک سر و هزار سودا
خانم بومن می­‌گوید:« بعضی از آقایان (این مورد اکثرا درباره آقایان رخ می­دهد) هنگام ازدواج دوستی­‌های قدیمی خود را ترک نمی­‌کنند. این افراد نمی‌­توانند تک همسر باشند. حتی اگر این‌طور به نظر برسد که واقعا دنبال تشکیل زندگی هستند.» اتفاق بد این است که آن­ها طوری رفتار می­‌کنند که تقصیر غیرقابل اعتماد بودن و زن‌بارگی خودشان به گردن شما بیافتد و معمولا هم از عباراتی مثل «خیلی حسود هستی» یا «می­‌خواهی من را کنترل کنی» استفاده می­‌کنند! یک خیانت عاطفی یا یک رابطه پنهانی معمولا قابل جبران است. همیشه بعد از این اتفاقات «پشیمانی، معذرت خواهی، قول به تمام کردن رابطه و پیش مشاور رفتن» وجود دارد. اما درمورد مردهایی با عشق­‌های سریالی، این قول­‌ها کاری از پیش نمی­‌برد. مشکلی وجود دارد که شما به تنهایی نمی­‌توانید آن را حل کنید و احتمال دارد زنگ پایان زندگی مشترکتان به صدا در بیاید
منبع : 14 نشانه که از آغاز راه جدایی خبر می دهد/بخش اول

ارسال نظر شما

login captcha

به موارد خوبی اشاره شد

ما تو خونمون معتقدیم زن و شوهر در برداشتن بار عاطفی باید به یک میزان سهیم باشند اما در برداشتن ِ بار زندگی هر کس به میزان ِ توان ِ خود

و یکی از مواردی که اگرچه باعث جدایی نمی شود ولیکن در طلاق عاطفی موثر است و پیش درآمدی برای دوری, اینست که یکی از دو نفر چه در ظاهر و یا در خفا عملکرد طرف مقابلش را برای خانواده ش مدام بازگو و با تصور یافتن راهکار مناسب به کرات زمینه دخالت دیگران را فراهم می کند و این متاسفانه در بعضی خانمها بیشتر دیده میشه.

تا وقتی من خود, همسرم را نزدیکترین فرد به خودم ندونم و چون بیگانه ای سلاحهای رفتاری خود و خانواده و دوستانم رو یدک می کشم چطور انتظار دارم این رابطه به عشق منجر بشه


امید که همسر را واقعا هم سر و هم آغوش و همراه دایمی خود بدانیم

سلام شش موردش درست مثل زندگیه منه به جز مورد آخری یعنی من خودم میدونم که خیلی وقته تو خونه جدا شدیم ولی چاره چیه همسرم هیچ تمایلی به درست شدنه رابطمون نداره میگه تو احساساتی برخورد میکنی ،تو حساسی،،الکی گیر میدی ،همه اینطوری هستن میگم وقتی که زن وشوهر ازهم طلاق میگیرن میرن پیش مشاور خانواده و مشکل اکثریتشون حل میشه بیا قبل از اینکه کارمون به جدایی بکشه بریم پیش یه مشاور خانواده ولی قبول نمیکنه من به خاطر دخترم فقط تو این زندگی موندم دخترم ۱۲سالش هست وبا اینکه میدونم زندگیمون به ایان رسیده ولی مادرم نمیتونم دخترم رو نادیده بگیرم

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
9105 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6552 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15149 بازدید