2109
در سال جدید به کدام هدف‌ها نمی‌رسیم؟!

در سال جدید به کدام هدف‌ها نمی‌رسیم؟!

1395/12/26 بازدید9274

نی نی سایت: همه ما موقع سال تحویل برای خودمان هدف‌هایی را تعیین می‌کنیم و هر بار هم به خودمان قول می‌دهیم که امسال دیگر نگذاریم هیچ عاملی ما را از رساندن به هدفمان باز دارد، اما واقعیت اینجاست که اغلب این هدف‌ها فقط تا چند ساعت، روز یا تنها تا پایان اردیبهشت ماه پررنگ باقی می‌مانند و بعد از آن قاطی امور روزمره به دست فراموشی سپرده می‌شوند. در یک مطالعه علمی از 1248 نفر در خصوص هدف‌هایی که در سال جدید برای خودشان تعیین کرده بودند، سوال شد. می‌خواهید بدانید 9 تا از مهم‌ترین هدف‌هایی که مردم در سراسر دنیا برای خودشان تعیین می‌کنند و معمولا به آن نمی‌رسند، چه بود؟
9- پیدا کردن شغل جدید
اول سال به خودمان قول می‌دهید کار باب میلمان را پیدا کرده و خودمان را از شر این شغل 9 صبح تا 5 بعدازظهری که در حال حاضر داریم خلاص کنیم، ولی در نهایت خیلی از ما موفق به ایا کار نمی‌شویم. البته هستند کسانی که کار جدید پیدا می‌کنند که نسبت به شغل سابقشان مفرح‌تر بوده و از نظر مالی منفعت بیشتری برای شان دارد، ولی عموم افراد نمی‌توانند به این هدف برسند.
9/3درصد
8- خوردن غذاهای سالم‌تر
با فشاری که زندگی مدرن با ما وارد می‌کند، عجیب نیست که اغلبمان به فست‌فوود و مایکروویو روی آوردیم. با اینکه به نظر می‌رسد بیشتر ما دغدغه وزن و سلامت جسممان را داریم، اما فقط افراد کمی هستند که می‌توانند روی این قول بمانند و تا پایان سال به عادات غذایی سالم بچسبند.
4/5درصد
7- استرس کمتر
در لیستی اهدافی که ابتدای سال برای خودمان درست می‌کنیم، داشتن زندگی بدون استرس جزو اولین‌هاست با این حال به نظر می‌رسد رسیدن به آن خیلی سخت‌تر از چیزی باشد که سر سفره هفت‌سین فکرش را می‌کردید.
8/5 درصد

6- بیشتر سفر کردن
چه کسی است که سفر کردن به دور دنیا بدش بیاید یا نخواهد شهرهای مشهور و تاریخی یا مدرن و جذاب جهان را ببیند و چند روزی زندگی عادی‌شا را فراموش کند، اما وقتی پای مرخصی گرفتن، تامین هزینه‌ها و... به میان می‌آید، خیلی‌ها این هدف را هم مثل قبلی‌ها پشت گوش می‌اندازند.
3/6 درصد
5- مطالعه بیشتر
شاید کمی عجیب به نظر برسد، با این حال بیشتر مطالعه کردن جرو 10 هدف اولی است که افراد در ابتدای سال جدید برای خودشان تایین می‌کنند، ولی عجیب‌تر اینکه حتی به لطف آی‌پد و کیندل و نرم‌افزارهای کتاب‌خوان باز هم وقت کافی برای این کار نمی‌یابند.
6/6 درصد
4- پس‌انداز کردن
کم کردن خرج‌های اضافی و پر و پیمان کردن حساب پس‌اندازی که در بانک داری، هدف خیلی از ماست. همیشه مواقع ضروری وجود دارد که بخواهیم به خاطشان پول کنار بگذاریم و از بعضی هزینه‌های زندگی فاکتور بگیریم، ولی تجربه نشان می‌دهد که در عمل این هدف هم چندان تحقق‌پذیر نیست یا حداقل خیلی سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد.
9/7 درصد

3- یادگیری مهارت جدید
تا به حال چند بار به خودتان گتید که امسل هر طور شده خودم را به کلاس‌های عکاسی می‌رسانم یا زدن یک ساز را یاد می‌گیرم یا به کلاس نقاشی می‌روم و...؟ خب، شما تنها نیستید، خیلی‌ها در سراسر دنیا اول سال که می‌شود تصمیم می‌گیرند در سال جدید یک مهارت تازه را یاد بگیرند، اما متاسفانه به این هدف نمی‌رسند.
3/8درصد
2- کاهش وزن
در طول ایام نوروز اغلب ماه چند کیلو چاق می‌شویم و وقتی روز 14 فروردین روی ترازو می‌رویم از شدت تعجب و ناراحتی و استرس نمی‌دانیم چه کار کنیم. البته عقربه‌ها دروغ نمی‌گویند و به همین خاطر در همان لحظه با خودمان عهد می‌بندیم که در سال جدید وزن کم کنیم و به فلان سایز برسیم. هدفی که خیلی‌ها در پایان سال به آن نمی‌رسند!
9/9درصد
1- ترک سیگار
اصلا عجیب نیست که ترک کردن سیگار جزو هدف‌هایی باشدکه در ابتدای سال برای خودمان تعیین می‌کنیم و شاید یکی، دو هفته‌ای هم در جهت رسیدن به آن تلاش کنیم ولی معنیش این نیست که خیلی از ما که دچاراین عادت زشت هستیم، بالاخره موفق می‌شویم ترکش کنیم!
7/12درصد


مستانه تابش

ارسال نظر شما

login captcha

خوب برای این مشکل راه حلی هست یا باید بهش عادت کنیم؟؟


پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8312 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5996 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15066 بازدید