2109
واکنش زنان جهان به فرمان تازه ترامپ

واکنش زنان جهان به فرمان تازه ترامپ

1395/11/18 بازدید9718

 نی نی سایت: بهنوش خرم‌روز/ مثل یک زن لباس بپوش (DressLikeAWoman#) هشتگی است که این روزها حسابی داغ شده است. ماجرا از این قرار است که ترامپ خواسته زنانی که برای او کار می‌کنند، "مثل یک زن لباس بپوشند". البته او خواسته که مردان هم با ظاهر آراسته در محل کار خود حاضر شوند،  اما فرمان "مثل یک زن لباس بپوش"، موجی از واکنش و اعتراض به راه انداخته است. برخی به وضوح از این فرمان عصبانی هستند، برخی ترامپ را به چالش کشیده‌اند و با تصاویر خود از او دعوت کرده‌اند ببیند چطور باید در محل کار لباس پوشید. برخی هم نمونه‌هایی از پوشش زنان موفق و مطرح در طی تاریخ را به اشتراک گذاشته‌اند.

ظاهرا ترامپ همچون سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش، همچنان دیدگاهی مردسالارانه و حتی ابزاری به زن دارد، از دید او با تفکری که انگار در چندین دهه قبل جا مانده، زن، موجودی است که در هر جایگاهی باشد، باید زنانه ظاهر شود. البته که هیچکس مخالف ظاهر مرتب در محل کار نیست، نه برای مردان و نه برای زنان. اما تعریف پوشش وابسته به جنسیت با ویژگی‌های موردنظر و سلیقه‌ای مردی که در جایگاه ریاست‌جمهوری تکیه زده، واکنش‌های معترض، مخالف، عصبانی و حتی سرشار از حس تاسف زنان بسیاری را در بین دانشمندان، مهندسان، وکلا و قضات و دیگر مشاغل داشته است.

حرف‌های ترامپ شاید در ذهن شما هم، خاطره زنی که چندی پیش تصاویر پنجه پاهای خونین خود در کفش پاشنه‌بلندش را منتشر کرده بود تداعی کند. این زن مجبور بود به دستور رییسش، تمام روز کفش‌های نوک‌تیز و پاشنه بلندش را تحمل کند و هر روز بعد از کار، پنجه‌های خونین و دردناکش را از کفش‌هایی بیرون بکشد که می‌دانست روز بعد دوباره باید به پا کند وگرنه شغلش را از دست می‌داد. در آن زمان، صدای اعتراض بسیاری بلند شد، که تحمیل پوشش خاص به زنان در محل کار را مصداق خشونت و تبعیض علیه زن می‌دانستند.

با هم برخی از واکنش‌ها در توییتر به فرمان جدید ترامپ را ببینیم که همگی با هشتگ "مثل یک زن لباس بپوش" به اشتراک گذاشته شده‌اند. 

گروهی از دانشمندان که روی بیماریهای عفونی کار میکنند، پوشش ویژه خود را منتشر کرده اند و البته اشاره کرده اند که مثل یک زن لباس پوشیده اند

 

 

امینا محققی است که روی سرطان کار میکند و پوشش خود در محل کار را با هشتگ مثل یک زن لباس بپوش منتشر کرده است

 

 

"من سعی میکنم همیشه به خصوص وقتی با زنبورها سر و کار دارم مثل یک زن لباس بپوشم"

 

 

"من هم هنگام کار تحقیقاتی روی جزایر 3 میلیارد ساله حتما مثل یک زن لباس میپوشم"

 

 

کاربر دیگری تصویری از زنان در لباس قانون منتشر کرده و از آنها با عنوان "زنان محبوب من که مثل یک زن لباس پوشیده اند" یاد کرده است

 

 

گابریل ترجیح داده عکس انوشه انصاری را به اشتراک بگذارد، اولین زن ایرانی_ آمریکایی که به فضا رفت را با لباس مخصوص فضانوردی به اشتراک بگذارد

 

 

"اینجوری باید مثل یک زن لباس پوشید!"

 

 

 زیر عکس "برین" شوالیه زن سریال محبوب بازی تاج و تخت نوشته شده: "فقط یک بار دیگه به من بگو مثل یک زن لباس بپوشم!"

 

 

این زن بومی آمریکا هم احتمالا با قدری کنایه به فرمان منع مهاجرت اخیر ترامپ نوشته: "ما زنان بومی آمریکا خیلی خوب بلدیم مثل یک زن لباس بپوشیم. خیلی ممنون!"

 

 

بسیاری هم تصاویر نماینده زن پارلمان اروپا را منتشر کرده اند که با فرزندش در پارلمان ظاهر می شود و همه کارهای خود به عنوان نماینده را با همراهی او انجام می دهد.

 

 

زنان فضانورد هم از خود در حال تمرین با لباسهایشان عکس گرفته اند و نوشته اند لباس پرواز پوشیدیم و مثل یک زن لباس پوشیدیم!

 

 

یکی از کاربران عکس مری کوری را منتشر کرده و نوشته "او دو جایزه نوبل برده، یکی در شیمی و یکی هم در فیزیک. کدوم مردی بهش میتونه بگه مثل یک زن لباس بپوش؟"

 

 

بله! این زنان هم مثل یک زن لباس پوشیده و مشغول کارند!

 

در این بین، اگرچه در بسیاری از سایت‌های فارسی‌زبان به همراهی همسر و دختر ترامپ با فرمان او اشاره شده، و حتی از به راه افتادن موجی از عکس‌های آموزشی برای زنان در توییتر این دو خبر داده‌اند که عکس‌هایی را با لباس‌های خاص و پاشنه‌های بلند برای سر کار پیشنهاد داده‌اند، اما در صفحه توییتر ملانیا ترامپ و ایوانکا ترامپ، هیچ ردی از هیچگونه واکنشی نسبت به فرمان ترامپ یا موج واکنش‌ها بدان وجود ندارد. ایوانکا ترجیح داده عکس‌های خانواده و فرزندان خود را به اشتراک بگذارد و ملانیا بیشتر مشغول شایعات پرامون مهاجرت خود به آمریکا است.

ایوانکا البته در وبسایت رسمی خود صفحه‌ای را راه انداخته با نام: زنانی که کار می‌کنند و از زنان شاغل دعوت کرده ویدئوهایی از زندگی خود به اشتراک بگذارند و الهام‌بخش دیگر زنان باشند تا بتوانند در راه رسیدن به خواسته‌های خود تلاش کنند. در این صفحه هم ردی از فرمان پدر و نوع پوشش زنان یا واکنش‌های زنان به آن دیده نمی‌شود. 


شما در مورد فرمان ترامپ برای پوشش زنان چه فکر می‌کنید؟  

 

ارسال نظر شما

login captcha
مرتیکه ی مو حنایی میخواد به ما بگه چجور بپوشیم .
حقشونه دلم خنک شد حالا میفهمن ریاست یه دیوونه چه بلایی سرشون میاره 😂😂😂😂😂
گل همیشه بهار،همچین تحمیل نشده،هر کی هر جور خواست میاد اونا هم که از روسری بدشون میاد یه پارچه کوچولو میندازن سرشون بعنوان روسری،تحمیلی در کار نیست بنظرم!!!!
که ترامپ واقعا دیوانه است!!!!
مقاله جالبی بود من رو جذب کرد تا آخر بخونم
تو قرن قاجار جا مونده ترامپ
ما خانمها ایرانی چی بگین وقتی خودمون سالهاست پوششمون بهمون تحمیل شده
خوشم میاد این بابا خودش برای اینکه آبروی خودش رو ببره کافیه. نیاز نیست هیچ کی زحمت بکشه. :))))
جل الخالق!

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15762 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11232 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2298 بازدید