2109
3 پیشنهاد یلدایی

3 پیشنهاد یلدایی

1395/09/30 بازدید9027

نی‌نی سایت: امروز آخرین روز از ماه آذر است که بلندترین شب در انتظار ماست. یلدایی که ما آن را با دور هم جمع شدن و استفاده از خوراکی‌های مخصوص جشن می‌گیریم تا به پیشواز زمستان برویم. از اصلی‌ترین خوراکی‌های یلدا هندوانه و انار هستند که حضورشان ضروری و واجب است و بدون آنها اصلا این شب به صبح نمی‌رسد.انارهای دان شده و هندوانه قاچ خورده وسط سفره باید باشند تا مراسم امشب به درستی و کامل برگزار شود اما شما می‌توانید این رسم‌ کهن را با خلاقیت خودتان به شکل‌های جدیدی به جا آورید.
در این مطلب قصد داریم چند روش متفاوت برای استفاده از این میوه‌ها در سفره یلدا به شما پیشنهاد کنیم تا با دیدن آنها خودتان نیز دست به کار شوید و روش‌های جدیدتری را امتحان کنید. یادتان باشد که می‌توانید با کمک خلاقیت خود سفره‌های زیبایی بچینید و با گرفتن عکس از آنها در مسابقه عکس ویژه ما نیز شرکت کنید. برای این کار اینجا را کلیلک کنید. خلاقیت شما صرف چیدمان سفره نیست و می‌توانید یلدا را در تمام فضای خانه خود به نمایش بگذارید. 

نوشیدنی یلدایی خودتان را درست کنید!

شاید اگر کمی با دقت به سفره یلدای‌مان نگاه کنیم جای یک نوشیدنی خوش طعم و رنگ در آن خالی باشد. پیشنهاد اول ما تهیه یک نوشیدنی با استفاده از میوه‌های اصلی این شب یعنی انار یا هندوانه است. می‌توانید با ترکیبات مختلف نوشیدنی‌های متنوعی از این دو میوه بسازید. ما روش تهیه یک نوشیدنی از انار را نیز به شما می‌دهیم اما لازم نیست خودتان را محدود به این ترکیبات کنید. 
خوردن انار با دانه شاید برای برخی از ما مشکل باشد اما همه از یک لیوان نوشیدنی که با آب انار تهیه شده باشد استقبال می‌کنند. می‌توانید با گرفتن آب انار و افزودن کمی آب گازدار، لیموترش و مقدار کمی نمک یک نوشیدنی سالم و طبیعی تهیه کنید. از آب هندوانه نیز نوشیدنی‌های مختلفی می‌توان تهیه کرد. ساده‌ترین راه استفاده از پوره میوه هندوانه همراه با آب آن است که با گذاشتن درون فریزر یخ‌دربهشت بسازید. برای این کار باید 4 الی 5 ساعت بعد از قرار دادن پوره هندوانه آن را از فریزر خارج کرده و هم بزنید و دوباره داخل فریزر بگذارید. با چند بار تکرار این کار می‌توانید یخ‌دربهشتی خوشمزه و طبیعی بسازید.

میز شام یلدایی

سفره شام یلدا هم باید رنگ و بوی این شب را داشته باشد، برای این کار می‌توانید با خلاقیت خودتان این مساله را نشان دهید. پیشنهاد ما به شما درست کردن سالادی با استفاده از انار است تا علاوه بر این موضوع از خوردن یک سالاد متفات، سالم و مغذی هم لذت ببرید. 
برای تهیه این سالاد به دو انار بزرگ، یک پیاز بنفش، پنیر فتا به میزان دلخواه،  4 الی 5 خیار و کمی جعفری به همراه مغز گردو نیاز دارید. خیار و پیاز بنفش را به شیوه سالاد شیرازی خرد کنید و بعد از اینکه انارها را دان کردید، با هم مخلوط کنید. پنیر را می‌توانید به اندازه خیارها تکه کنید یا اگر دوست دارید کمی بزرگ‌تر ببرید تا رنگ سفیدش در میان سالاد شما به خوبی خودنمایی کند. جعفری را ساطوری کرده و مغز گردوی خرد شده را هم به ترکیب اضافه کنید. هر سالادی نیاز به سس دارد، می‌توانید با ترکیب رب انار، روغن زیتون، سرکه و نمک سس خود را تهیه کنید. اگر سس شما خیلی غلیظ شد می‌توانید کمی آب انار به آن اضافه کنید و برای کم کردن مزه ترش رب انار نیز کمی شکر در آن بریزید. 

دسر طبیعی با کمک نقش اصلی یلدا

شاید دیده باشید که برای درست کردن ژله، به جای قالب‌های معمول، از پوست بعضی میوه‌ها استفاده می‌شود. میوه‌هایی مانند پرتقال و لیموترش بزرگ که بعد از دو نیم کردن و درآوردن محتویات، پوست کاسه مانندی باقی می‌ماند که می‌توان مایعی مانند ژله را در آن ریخت تا ببندد.
استفاده از قالبی مانند پوست هندوانه‌ای که دو نیم شده نیز جالب توجه است، اما ما می‌خواهیم به شما توصیه کنیم که به جای استفاده از ژله‌های آماده از خود میوه هندوانه برای درست کردن دسر خود استفاده کنید. به این شکل که بعد از خالی کردن داخل هندوانه میوه را به شکل پوره درآورده و با فشار از یک صافی بگذرانید. وقتی مطمئن شدید که دیگر هندوانه شما آبی ندارد، می‎توانید مایع به دست آمده را از یک صافی ریزتر هم عبور دهید. با توجه به اینکه هندوانه میوه پرآبی است شما می‌توانید 2 الی سه لیوان آب از یک نصفه هندوانه متوسط به دست آورید. مقدار کمی از آب هندوانه را با کمک حرارت گرم کرده و 20 گرم پودر ژلاتین را در این مایع داغ حل کنید. وقتی کمی سرد شد آن را به بقیه آب هندوانه خود اضافه کرده و بعد مایع خود را داخل پوست برگردانید و داخل یخچال قرار دهید. بعد از اینکه ژله شما آماده شد می‌توانید به صورت دلخواه آن را برش بزنید و از خوردن ژله‌ای که خودتان با میوه طبیعی و بدون شکر افزوده تهیه کرده‌اید لذت ببرید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15835 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11347 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2319 بازدید