2109
3 نکته ساده‌درباره کاهش درد کولیک نوزاد

3 نکته ساده‌درباره کاهش درد کولیک نوزاد

1395/09/18 بازدید18829

نی نی سایت: گریه‌های بی‌توقف، بی‌قراری و دل‌درد شدید نوزاد از نشانه‌های ابتدایی کولیک هستند که از شایع‌ترین علت بی‌قراری دوران نوزادی و شیرخوارگی به‌ویژه در چهار ماه اول دوران شیرخوارگی به شمار می‌رود. به همین دلیل ما نکاتی را درباره کاهش درد کولیک و درمان آن فهرست کرده‌ایم که در این گزارش می‌خوانید.
کولیک چه زمانی بروز می‌کند؟

کولیک در ساعات مشخصی از شبانه‌روز باعث درد و بی‌قراری کودک و دفع دردناک در شیرخوار می‌شود. این بیماری در نوزادان از هفته دوم آغاز می‌شود و معمولا تا 3 ماهگی ادامه پیدا می‌کند.
ناتوانی روده در هضم کامل شیر به علت عدم وجود باکتری‌های مفید در سطح روده کودک و روش‌های نادرست شیردهی مانند شیردهی طولانی مدت از پستان، استفاده از پستانک، شیشه شیر و شیرخشک جهت تغذیه شیرخوار است.
چگونه درد کولیک را کاهش دهیم؟

- برای شیردهی نوزاد از روش‌های درست استفاده کنید.
- آروغ کودک را به خوبی بگیرید.
- مادران نکات تغذیه‌ای را رعایت کنند. با رعایت دستورات غذائی مانند پرهیز از مصرف غذاهائی که نفخ نوزاد را تشدید می‌کنند مانند لبنیات، حبوبات، غذا‌های دارای ادویه فراوان، شکلات، کاکائو ، سبزیجات خام و سالاد تا حد زیادی از شدت بی‌قراری نوزاد کاسته می‌شود.

 

روش‌هایی برای درمان کولیک
- زمانی که نوزاد گریه‌های خود را شروع می‌کند پدر و مادر‌باید قبل از آرام کردن بچه و انجام هر کاری، خودشان آرامش‌شان را حفظ کنند. چون آرامش آنها بیشترین تأثیر را در تسکین درد نوزاد دارد.
- کولیک معمولا تا 3 ماهگی خود به خود درمان می‌شود و هنوز درمانی قطعی برای آن پیدا نشده است. در حال حاضر بهترین روش درمان کولیک، مراقبتی است.
- تغییر وضعیت نوزاد بیشترین کمک را به بهبود او می‌کند. بنابر‌این والدین باید بچه‌ها را در حالتی نگه دارند که گاز معده را رفع کند.
- والدین باید نوزاد را به صورتی بغل کنند که وضعیتش ایستاده و عمودی باشد و در این حالت با تکان دادن جزئی او دردش را تسکین دهند. در پی این کار، گازی که در دستگاه گوارش نوزاد وجود دارد، مقداری از طریق آروغ زدن و مقداری دیگر از طریق گاز معده رفع می‌شود. - - ماساژ دادن آرام شکم نوزاد با آب گرم نیز بسیار موثر است چرا که علاوه بر حالت درمانی، برای نوزاد لذت‌بخش است و باعث کم شدن گریه‌‌ها و بی‌قراری او می‌شود. پدر و مادر‌ها باید بدانند که آرامش آنها اثر تسکینی بیشتری بر فرزندشان دارد ونباید از وضعیت پیش آمده نگران باشند و هول کنند.
- استفاده از دارو‌های ضد نفخ و پروبیوتیک‌ها برای درمان این بیماری موثرند. پروبیوتیک‌ها موادی هستند که تعادل طبیعی باکتری‌های مفید را در دستگاه گوارش حفظ می‌کنند.

ارسال نظر شما

login captcha
منم پسرم کولیک داره الان ٤ کاه و ده روزشه . بهتر شده خیلی اما هنوز کامل خوب نشده. من کولیکز بهش میدم که معادل ایرانیش دایمیتیکون هست، گرمیچر نرس هار وی هم بهش میدم . پدی لاکت هم خیلی خوبه
در مورد رفلاکس نوزاد هم مطلب بگذارید متشکرم

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16226 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11514 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2605 بازدید