2109
20 درصد زوجهای ایرانی نابارورند

20 درصد زوجهای ایرانی نابارورند

1395/07/17 بازدید4966

به گزارش نی نی سایت به نقل از ایسنا، دکتر حمید چوبینه در سمینار درمان پیشرفته ناباروری که در راستای همکاری مشترک ایران و ایتالیا در این حوزه برگزار شد، گفت: خوشحالیم که برای کمک به بیماران نابارور در دنیا همکاریمان را با کشور ایتالیا آغاز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه علومی چون سلول درمانی، درمان اختلالات ژنتیکی و کروموزومی و... بر تکنیکهای ناباروری استوار است، افزود: سهم عمده ای از تکنیکهای درمان ناباروری حاصل سالها تلاش دانشمندان کشورهای سراسر دنیاست و آن زمان که برای اولین بار در انگلیس درمان ناباروری به روش IVF آغاز شد، کسی فکر نمی‌کرد که این روش تا این حد بتواند به زوجهای نابارور کمک کند. بطوریکه اکنون به همت دانشمندان و با این تکنولوژی شاهد تولید فرزندان زیادی هستیم.

چوبینه با بیان اینکه سهم موالید در دنیا و از جمله در کشور ما کاهش یافته است، یکی از دلایل آن را مشکلات ناباروری دانست و اظهار کرد: در کشور ما از هر پنج زوج یک زوج نابارورند. یعنی از 100 درصد زوجها 20 درصد ناباروند. بنابراین باید برای کمک کردن به این افراد حرکت علمی و توانی مضاعف را با همکاریهای مشترک با دانشمندان دنیا ایجاد کنیم.

چوبینه درباره وضعیت جمعیت ناباروری در کشور ایتالیا، گفت: در ایتالیا نیز وضعیت مانند ایران است و 20 درصد زوجهایشان درگیر ناباروری هستند. البته در دنیا به طور میانگین 10 تا 25 درصد زوجها ناباروند.

 

امکان درمان بالای 90 درصد زوجهای نابارور در ایران

مدیرعامل مجتمع دارویی و درمانی هلال احمر با اشاره با این که در حال حاضر بحث عدم توانایی در درمان ناباروری به پایان رسیده است، گفت: اکنون عملا در ایران امکان درمان بالای 90 درصد زوجهای نابارور وجود دارد.

چوبینه درباره پوشش بیمه ای درمان ناباروری در کشور، ادامه داد: خوشبختانه در طی یک الی دو سال گذشته گامهای خوبی جهت حمایت از زوجهای نابارور برداشته شده و سیاستهای کلی نظام هم دلیل بر این است که فرزندآوری بیشتر شود. حال یکی از راههای افزایش فرزندآوری حمایت از بیماران نابارور است و وزارت بهداشت هم در این زمینه قدمهای خوبی برداشته است.

حمایت بیمه ای از زوجهای نابارور پایدار شود

وی با بیان اینکه البته این حمایتها هنوز کافی نیست، گفت: باید از درمان ناباروری حمایتی پایدار صورت گیرد و این حمایت نیز از طریق قرار دادن سهم بودجه ناباروری در بودجه رسمی کشور اتفاق می افتد و مسوولان و نمایندگان مجلس می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

مدیرعامل مجتمع دارویی و درمانی هلال احمر با بیان اینکه نکته مهم این است که کل سیکل درمان ناباروری باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد، افزود: اقدام وزارت بهداشت در زمینه پوشش هزینه های درمان ناباروری مسکن است اما باید اقدامی اساسی برای این موضوع انجام شود.

5000 زوج نابارور تحت درمان هلال احمر

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره تعداد زوجهای ناباوری که از سوی هلال احمر تحت درمانند، اظهار کرد: طی دوسالی که در مجتمع درمانی هلال احمر، موسسه رویش برای درمان زوجهای نابارور و با کمک موسسه رویان راه افتاده، 6000 پرونده از زوجهای نابارور داریم که 5000 زوج کار را ادامه داده و وارد سیکل درمان شدند. از این تعداد نیز تاکنون یک سوم زوجها صاحب فرزند شدند و یا در آستانه بارداری هستند.

هزینه درمان ناباروری در ایران بین یک تا 10 میلیون تومان است

چوبینه درباره هزینه های درمان ناباروری در کشور، گفت: هزینه های درمان ناباروری در ایران و حتی در مراکز خصوصی یک سوم کشورهای اروپایی است. بر این اساس هزینه های درمان ناباروری در ایران بین 1 میلیون و 800 هزار تومان تا 10 میلیون تومان است.

چوبینه ادامه داد: در هلال احمر تعرفه درمان ناباروری بین سه تا پنج میلیون تومان است و این تعرفه صرف توسعه، تجهیز و حمایت از بیماران می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا زوجین امکان فرزند آوری بیشتر را دارند، گفت: زوجین یکبار درمان می‌کنند و صاحب فرزند می‌شود. حال اگر چند جنین فریز داشته باشند؛ می‌توانند بعدها نیز با هزینه پایین‌تر صاحب فرزند بیشتر شوند.

 

منبع: ایسنا  

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها