2109
برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک اعلام شد

برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک اعلام شد

1395/07/14 بازدید6864

نی نی سایت: بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص برنامه‌های مختلف روزهای هفته ملی کودک گفت: کانون به عنوان هماهنگ‌کننده برنامه‌های مربوطه‌ی دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی که در حوزه کودک و نوجوان فعال هستند، جلساتی را با مدیران و نمایندگان وزارت‌خانه، سازمان و گروه‌های مردم‌نهاد مرتبط برگزار کرد که حاصل آن، طراحی و تبیین برنامه‌های این هفته بود.

هفته‌ی ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه در تهران و تمامی شهرهای ایران با هدف توجه دادن مردم، مسوولان و دست‌اندرکاران به نیازهای فرهنگی و اجتماعی کودکان در قالب برنامه‌ها‌ی فرهنگی و هنری، برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، روزهای این هفته‌ی ملی به ترتیب با عنوان‌های موضوعی «خانواده و مهربانی در زندگی کودک امروز»، «باورهای دینی و مسوولیت اجتماعی در زندگی کودک امروز»، «میراث فرهنگی و دوستی با طبیعت در زندگی کودک امروز»، «امنیت و سلامت در زندگی کودک امروز»، «دانش، آگاهی، کتاب و فضای مجازی در زندگی کودک امروز»، «گذشت و فداکاری در زندگی کودک امروز» و «شجاعت و سخاوت در زندگی کودک امروز» نام‌گذاری شده‌اند.

علیرضا حاجیان‌زاده تصریح کرد که این نام‌گذاری‌ها با هدف توجه دادن بیش‌تر و دقیق‌تر به نیازهای کودکان امروز بوده، هر چند که در کنار این موارد، دیگر نیازها نیز در برنامه‌ریزی هفته‌ی ملی کودک لحاظ شده است.

امسال در این رویداد ملی، علاوه بر استان‌ها و شهرستان‌ها، مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران نیز برگزارکننده نمایشگاه دست‌آوردهای سازمان‌ها و نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی در حوزه‌ی کودک و نوجوان است. به گفته‌ی مدیرعامل کانون، نشست‌های تخصصی و میزگردهای موضوعی نیز در حاشیه‌ی این رویداد اجرا می شود که از روزهای پیش از هفته‌ی ملی کار خود را آغاز کرده‌اند.

بر این اساس، از ۱۱ تا ۱۹ مهرماه، نشست‌هایی چون پیوند کودک امروز با طبیعت و محیط زیست، هنر تعزیه در توسعه‌ی پرورش فکری کودکان، عدالت اجتماعی، مدیریت و لزوم بازاندیشی در قوانین حوزه‌ی کودک، مسایل کودکان در معرض آسیب و خشونت (کودکان کار)، کودک، تاریخ، هویت فرهنگی و نیز نشست‌هایی با موضوع بازی و هویت ایرانی‌اسلامی و تدبیر در صیانت از کودکان آنلاین در کنار نشست فرهنگ عاشورا در توسعه‌ی پرورش فکری کودکان از جمله‌ عناوین این بخش هستند.

این نشست‌ها هرروز به میزبانی کانون در سالن اجتماعات مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود و حضور برای عموم متخصصان و علاقه‌مندان آزاد است.

 

 

 

منبع: کتابک

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16262 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11532 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2649 بازدید