2109
داستان این عکس‌های معروف؛ دروغ یا واقعیت؟

داستان این عکس‌های معروف؛ دروغ یا واقعیت؟

1395/06/29 بازدید50798

نی‌نی سایت: اخبار عجیب و اتفاقات معجزه‌آسا همیشه توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. شما با دیدن برخی از تیترها نمی‌توانید جلوی کنجکاوی خود را بگیرید و دوست دارید از آن خبر مطلع شوید؛ مخصوصا اگر باردار باشید یا خودتان به تازگی صاحب فرزندی شده باشید و خبر هم پیرامون یک اتفاق نادر برای نوزادی باشد که با تماس مادرش زنده شده است! یا خبر تاسف‌باری از مرگ یک مادر در هنگام زایمان و اشک نوزاد تازه‌متولد شده برای مادرش باشد! 
بدون شک این اخبار می‌تواند شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و اشک اندوه یا شادی را از چشم‌های‌تان سرازیر کند. اما اگر برخی از این خبرها یا عکس‌ها کاملا دروغین باشد چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ فکر اینکه از احساسات شما سوءاستفاده شده اصلا خوشایند نیست اما چطور می‌توان جلوی این موضوع را گرفت؟ مطمئنا بهترین راه این است که هر چه را دیدیم و خواندیم به سرعت باور نکنیم و ابتدا خوب در مورد آن تحقیق کنیم اما گاهی واقعیت و دروغ بعضی از همین خبرها آنقدر به هم آمیخته شده‌اند که دیگر فهمیدن اصل ماجرا کار دشواری می‌شود. 
در میان خبرهای اینچنینی که برای‌تان شرح دادیم برخی بیشتر از بقیه دیده شده‌اند و به اصطلاح معروف‌تر هستند، ما سه نمونه از آنها را بررسی کردیم و به دنبال اصل داستان و حقیقت اتفاقات رفتیم. نتایج جست‌وجوهای‌مان حاوی نکات جالبی است که با شما در میان می‌گذاریم؛ 

داستان کذب: عکسی که اشک همه را درآورد!
این عکس را احتمالا همه شما دیده‌اید! عکسی با این توضیح که توسط یک عکاس فرانسوی به نام «zdeh hal» گرفته شده و مادری را نشان می‌دهد که بعد از زایمان فوت شده است! اعجاز این عکس فوق‌العاده در نشان دادن گریه نوزاد و ابراز احساسات او برای از دست دادن مادرش است و عجیبت‌تر اینکه مادر فوت شده نیز بعد از اینکه نوزاد او را تقریبا در آغوش گرفته و می‌گرید از گوشه چشمش قطره اشکی سرازیر می‌شود! 
ما هم نمی‌دانیم این شایعه چطور ایجاد شد و چه کسی یا سایتی برای نخستین بار این خبر کذب را منتشر کرد اما کمی دقت در نام خبرنگار می‌تواند نشان دهد کسی که این سر این شوخی زشت را باز کرده کدهایی را نیز برای نشان دادن اینکه خبر فاقد حقیقت است، در آن قرار داده. شاید هم از این ویژگی اغلب ما ایرانی‌ها که بدون دقت به کلمات انگلیسی از روی آنها می‌گذریم، سوءاستفاده کرده است. هر چه که هست عکاسی به نام «ضدحال» اساسا نمی‌تواند وجود خارجی داشته باشد!
اما جریان این عکس چیست؟ ما در جست‌وجوهای‌مان به سایتی ترکی برخورد کردیم که به شکل یک گالری از تصاویر مربوط به مراحل زایمان است که در بخش‌های مختلف با نام نوزاد متولدشده دسته‌بندی شده است. این عکس نیز متعلق به یکی از همین سری‌هاست که دقایقی بعد از تولد نوزاد در کنار مادرش گرفته شده است. و در عکس‌های بعدی می‌توان او را در آغوش مادرش و در کنار خانواده‌اش مشاهده کرد و هیچ خبر تلخ و عکس اشک درآری در کار نیست!

داستان دستکاری شده: خداحافظی دوقلوها
میسون و هاوک دوقلوهایی بودند که با هم متولد می‌شوند اما یکی از آنها صحیح و سالم بود و دیگری بیمار. میسون نوزاد سلامت بود اما هاوک باید با کمک دستگاه‌ها و با مراقبت‌های پزشکی نگهداری می‌شد. به همین دلیل این دو که 9 ماه را در کنار یکدیگر در رحم مادرشان زندگی کرده بودند، بعد از تولد از هم جدا می‌شوند. این عکس که 11 روز بعد از تولد آنها گرفته شده اولین ملاقات این دو بعد از تولد است که در آن یکدیگر را لمس می‌کنند و میسون به محض حس کردن هاوک، اون رو با بازویش می‌گیرد و لبخند می‌زند. پدر و مادر دوقلوها، این عکس جالب را روی فیس‎بوک خود منتشر می‌کنند که بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد و حدود 12 هزار بازخورد می‌گیرد. اما در سایت‌های فارسی‌زبان داستان چطور تعریف می‌شود؟ در توضیح این عکس گفته شده بود که برادر دوقلو، برادرش را که فوت کرده در آغوش گرفته و با او وداع می‌کند!

مدتی بعد از انتشار این عکس هاوک به خاطر مشکل فتق دیافراگم مادرزادی تحت درمان قرار می‌گیرد و چند عمل جراحی روی او انجام می‌شود اما درمان‌ها بی‌فایده بوده و کمی بعد والدینش خبر مرگ او را روی فیس‎بوک خودشان اعلام می‌کنند. درست است که در نهایت اصل خبر درست است و هاوک فوت کرده اما داستان‌پردازی درباره این عکس و ماجرای خداحافظی این دوقلو از تخیل نویسنده نشات گرفته است.

داستانی واقعی از معجزه مادری: کودکی که زنده شد
کیت آگ، مادر جمی است که صاحب یک دوقلو می‌شود. خواهر دوقلوی جمی با موفقیت به دنیا می‌آید اما پزشکان به کیت می‌گویند که بعد از 20 دقیقه تلاش برای نفس کشیدن جمی نتوانسته‌اند برای او کاری انجام بدهند. به کیت که تازه فارغ شده و هنوز از درد و سختی زایمان رها نشده است، می‌گویند که نوزادش با وجود تلاش‌های زیاد تیم پزشکی زنده نمانده و کمی بعد از تولد مرده است.

کیت می‌خواهد که فرزندش را پیش او بیاورند. بعد از اینکه نوزاد ظاهرا مرده را برای خداحافظی در آغوش او می‌گذارند، مادر شروع به صحبت با نوزاد می‌کند. به او می‌گوید که چقدر دوستش دارد و همین‌طور که اشک می‌ریزد ملحفه‌هایی را که به دور نوزاد پیچیده شده است، باز می‌کند و بدن نوزاد را روی بدن خود می‌گذارد تا او را با تمام وجود لمس کند.
این نوازش و درددل بین مادر با نوزادش حدود 2 ساعت به طول می‌انجامد تا اینکه نوزاد به شکل معجزه‌آسایی علائم حیاتی از خود نشان می‌دهد. کیت آگ که حالا از شدت هیجان و خوشحالی بیشتر از قبل اشک می‌ریزد با انگشت کمی از شیر خودش را به نوزاد می‌دهد و او شروع به نفس کشیدن می‌کند. بعد از زمان کوتاهی جمی کوچولو چشم‌هایش را به روی مادرش و دنیایی که توانست به آن پا بگذارد، باز می‌کند.

او که در 27 هفتگی متولد شده بود با نیروی خارق‌العاده مادرش به زندگی برمی‌گردد و دنیای مجازی و رسانه‌ها را در بهت و حیرت فرو می‌برد. از آن روز به بعد کیت آگ و جمی به چهره‌های شناخته‌شده‌ای تبدیل می‌شوند. جمی کوچولو در حال حاضر5 ماه دارد و سلامت کامل در کنار مادرش است.

 

ارسال نظر شما

login captcha

معجزه داستان اخرنشون میده که نفس مادر اونقدرمقدسه که میتونه که  زندگی ببخشه

به سلامتی همه مادرها

چقدر جالب بود،تا خدا نخواهد هیچ برگی از درخت نمی افتد،نوزاد مرده 27هفته ای زنده شد،الله اکبر

😨😨😨😨😨😨
جالب بود
عالی بود ممنون، اینکه داستان اول واقعیت نداشت و عکس مادر و فرزند بعدش هم بود، و داستان اخر که محشر بود و اشکامو جاری کرد😢
وای با داستان آخری واقعا اشکم درومد خیلی قشنگ بود ممنون
ممنون از نی نی سایت که صحت مطالب را دقیق بیان می کند تقریبا نیمی از سایت های فارسی زبان مطالب کذب ارایه میکنند
با روح وروان آدم بازی میکنن
وای این اخریه چه قشنگ بود اشکم دراومد
خیلی آخری قشنگ بود.اشکم دراومد

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16283 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11544 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

23 ساعت پیش
|
2029 بازدید