2109
افتتاح ۵۰۰ تخت VIP زایمان

افتتاح ۵۰۰ تخت VIP زایمان

1395/06/23 بازدید2240

نی نی سایت: محمد آقاجانی در افتتاح بخش‌های جدید نوزادان و بزرگترین «PICU» کشور در بیمارستان مفید تهران با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و 100 تخت ICU در بیمارستان‌های دولتی کشور افتتاح شد که شمار این تخت‌ها در کشور به 6 هزار و 200 تخت رسید، اظهار داشت: امسال هم 136 تخت دیگر تاکنون اضافه شده است و تا پایان امسال 900 تخت ICU دیگر به این بیمارستان‌ها افزوده می‌شود. وی ادامه داد: تعداد تخت‌های آی سی یو کودکان در کشور تا سال 93 حدود 307 تخت بود که در سال 94 حدود 136 تخت به آنها اضافه شد و امسال نیز 90 تخت دیگر اضافه می‌شود که بیشترین آن با تعداد 19 تخت در بیمارستان مفید است که امروز افتتاح شد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه  با این اقدام تا پایان امسال تعداد تخت‌های PICU یا  ICU کودکان در کشور 70 درصد افزایش می‌یابد، افزود: تخت‌های ICU کودکان برای بیماران بالاتر از یکماه که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند،استفاده می‌شود. آقاجانی عنوان کرد: از نظر تخت‌های ICU نوزادان هم تا سال گذشته 2 هزار و 27 تخت در کشور داشتیم که سال گذشته 520 تخت به این تعداد اضافه شد و امسال نیز 180 تخت دیگر به آنها اضافه می‌شود.

وی همچنین از افتتاح 500 تخت VIP زایمان زنان در کشور در 100 بیمارستان خبر داد که به زودی با حضور وزیر بهداشت افتتاح می‌شود و فضای مناسبی برای زایمان مادران در بیمارستان‌ها ایجاد می‌شود به طوریکه شوهر نیز می‌تواند در کنار همسر در بیمارستان حضور داشته باشند. آقاجانی اظهار کرد: مسیر افزایش سزارین بعد از طرح تحول سلامت در کشور معکوس شد و طی دو سال و نیم گذشته شاهد کاهش 6.5 درصدی موارد سزارین را در کشور شاهد هستیم.

وی همچنین از تدوین پروتکل‌های درمان بیماران در بیمارستان‌ها و نیز پروتکل‌های ترخیص بیماران خبر داد که به گفته وی با ابلاغ آن نظم بیشتر بر خدمات بیمارستانی کشور حاکم و خدمات بیمارستانی هزینه - اثربخش می‌شود. نامه وزیر اسبق بهداشت به وزیر بهداشت کنونی برای دو واکسن مهم نوزادان، همچنین در این مراسم علیرضا مرندی - وزیر اسبق بهداشت با اشاره به اینکه واکسن‌های جدیدی برای نوزادان در کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد که هنوز در کشور ما وارد نشده است، عنوان کرد: البته می‌دانیم که وزارت بهداشت با مشکلات اقتصادی و مالی زیادی مواجه است ولی سلامت نسل آینده بسیار اهمیت دارد و باید نظام واکسیناسیون نوزادان در کشور تکمیل شود.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی اظهار کرد: حداقل 2 واکسن جدید وجود دارد که وزارت بهداشت نیز ورود آن را به سیستم واکسیناسیون نوزادان تصویب کرده است ولی هنوز اجرا نشده است که براین اساس بنده نامه ای را به وزیر بهداشت نوشتم و از او خواستم که این مصوبه زودتر اجرایی شود.


منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15051 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10700 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2133 بازدید