2109
برترین محققان ایرانی و خارجی جشنواره «رویان» معرفی شدند

برترین محققان ایرانی و خارجی جشنواره «رویان» معرفی شدند

1395/06/06 بازدید521

نی نی سایت: هفدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان از ۱۰ تا ۱۲ شهریورماه امسال در سالن همایش‌های رازی از سوی پژوهشگاه رویان و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ستاد توسعه سلول‌های بنیادی، انجمن جنین‌شناسی، بانک توسعه اسلامی، انجمن باروری و ناباروری ایران و همچنین بخش خصوصی برگزار می‌شود.

در این دوره از جشنواره بیشترین طرح‌های تحقیقاتی از کشورهای آمریکا، هند، چین، ایران، استرالیا، کانادا، ایتالیا، انگلستان، ترکیه و مصر ارسال شده است و از طرح‌های برتر پنج محقق خارجی از کشورهای چین، استرالیا و آمریکا و سه طرح محقق داخلی تجلیل به عمل می‌آید.

گروه بیوتکنولوژی :
پروفسور ژیانگو ژائو از کشور چین و برنده گروه بیوتکنولوژی است. عنوان طرح وی «ویرایش ژنتیکی با بازبینی بالا در خوک به منظور تولید مدل بیماری‌های انسانی» است.

گروه جنین شناسی :
پروفسور پیتر کوپمن از کشور استرالیا برنده گروه جنین‌شناسی است. عنوان طرح وی «تائید رتینوئیک اسید به عنوان القای اصلی میوز در سلول‌های جنسی جنینی» است.

گروه طب ترمیمی :
دکتر محمد شیرف تابع‌بردبار از کشور آمریکا برنده گروه طب ترمیمی این جشنواره است. عنوان طرح وی «ویرایش ژنتیکی دیستروفی عضلانی دوشن در عضلات و سلول‌های بنیادی عضلانی موش مبتلا» است.

گروه ژنتیک :
پروفسور میگوئل رامالهو سانتوس از کشور آمریکا برنده گروه ژنتیک جشنواره بین‌المللی رویان است. عنوان طرح وی «نقش الحاق مولکول H۳.۳ با واسطه پروتئین Hira در همانندسازی DNA و رونویسی RNA ریبوزومی سلول‌های زیگوت موش» است.

گروه سلول های بنیادی :
پروفسور ژیائو هوآ شن از کشور چین برنده گروه سلول‌های بنیادی جشنواره بین‌المللی رویان است. عنوان طرح وی «قوانین تنظیمی Cis برای RNAهای طویل غیرکدکننده در تنظیم نسخه‌برداری از DNA و تمایز سلول‌های بنیادی» است.
در بخش داخلی جشنواره رویان نیز سه طرح مورد تقدیر خواهند گرفت.

دکتر آناهیتا محسنی میبدی با طرح «فواید استفاده از سیتوژنتیک مولکلی در تشریح ناهنجاری‌های کروموزمی موثر در ناباروری مردان»، دکتر کامران قاعدی با طرح «استفاده از پیوگلیتازون به عنوان روشی جدید در افزایش کارایی کلونی‌زایی در کشت سلول‌های پرتوان انسانی» و دکتر محسن شرفی با طرح «بهینه‌کردن روش انجماد اسپرم حیوانات اهلی با استفاده از یک محیط انجمادی گیاهی» در هفدهمین جشنواره رویان مورد تقدیر قرار می‌گیرند.


منبع:» خبرگزاری مهر

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16347 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11574 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3064 بازدید