2109
پیگیری کاهش مداخلات زایمانی و توانمندسازی مادران پس از زایمان

پیگیری کاهش مداخلات زایمانی و توانمندسازی مادران پس از زایمان

1395/05/12 بازدید575

نی نی سایت: دکتر فرح بابایی در نخستین نشست کارشناسان مسئول امور مامایی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در استان همدان، اظهار کرد: همه ساله نشست‌هایی در خصوص ترویج زایمان طبیعی در دانشگاه‌ها، توانمندسازی مادران و بهینه‌سازی فضاهای فیزیکی و بلوک‌های زایمانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر شش ماه یک‌بار روند پیشرفت برنامه‌ها را پایش کرده و از تجارب دانشگاه‌های موفق استفاده می‌کنیم، تاکید کرد: به دنبال کاهش مداخلات زایمانی و توانمندسازی مادران پس از زایمان هستیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این نشست اظهار کرد: در فضاهای زایمانی کارهای خوبی انجام شده و  در سال 96 زیرساخت‌های بهتری برای زایمان طبیعی خواهیم داشت.

دکتر حبیب‌الله موسوی‌بهار افزود: در دانشگاه علوم پزشکی همدان اقدامات خوبی توسط متخصصان مامایی انجام شده تا جایی‌که در سال گذشته رتبه اول را بدست آورده‌ایم. وی با بیان اینکه خوشبختانه در مرگ و میر مادران و نوزادان شاهد کاهش آمار بوده‌ایم، گفت: 95 درصد مرگ و میرها مربوط به زایمان سزارین بوده است.

موسوی‌بهار با تاکید براینکه به دنبال این هستیم که مرگ و میر نوزادان و مادران را به صفر برسانیم، تصریح کرد: ماموریت بزرگی به وزارت بهداشت داده شده که آن هم تبلیغ و گسترش زایمان طبیعی است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6788 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15183 بازدید