2109
شیر مادر، اثر واکسن‌ها را در نوزاد تقویت می‌کند

شیر مادر، اثر واکسن‌ها را در نوزاد تقویت می‌کند

1395/05/11 بازدید467

نی نی سایت: فرشته درایتی در گفت‌وگویی اظهار داشت: تغذیه انحصاری و به هنگام با شیر مادر به بقاء کودکان کمک می‌کند. همچنین به رشد مغزی سالم و افزایش توانایی‌های شناختی و یادگیری کودکان کمک بسزایی می‌کند.
وی ادامه داد: اهمیت تغذیه در مورد نوزادان زودرس و نوزادانی که بیمار هستند، بسیار بیشتر از دیگر نوزادان بوده و شیرمادر برای این کودکان می‌تواند تا حد چشمگیری در سلامت آن‌ها تغییر ایجاد کند.
این ماما با بیان اینکه شروع مصرف شیر مادر برای نوزاد در واقع اولین واکسیناسیون محسوب می‌شود، بیان کرد: مصرف شیر مادر اثر واکسن‌ها را تقویت کرده و در مقابل میکروب‌ها و ویروس‌های عدیده دیگر نیز اثر پیشگیری از بیماری‌زایی دارد.
درایتی عنوان کرد: در جریان تغذیه با شیر مادر در شش ماه اول، از دادن هر نوع غذای دیگری به کودک باید خودداری کرد. شیر خشک به هیچ عنوان با ترکیبات کمی و کیفی شیر مادر برابر نیست، اما متاسفانه جایگزین شیر مادر شده است.
درایتی با بیان اینکه نوزاد را از نعمت شیر مادر محروم نکنید، بیان کرد: مادرانی که شیر خود را از فرزندشان دریغ می‌کنند، سخت در اشتباهند؛ چراکه خاصیت‌های شیر مادر برای رشد مغز نوزاد بسیار زیاد است.
وی افزود: جنین در داخل رحم در محیطی استریل بوده که به هنگام تولد از مجرای زایمانی عبور کرده و وارد محیطی می‌شود که می‌تواند او را به عفونت‌ها آلوده کند و مادر دارای آنتی بادی‌های زیادی بوده و می‌تواند  نوزاد را ایمن کند.
این ماما در استان تاکید کرد:  شیر مادر حاوی  آنتی بادی‌های مختلف به مقدار کافی بوده و خوشبختانه این مواد به مقدار خیلی بیشتر از مقداری که در شیر وجود دارد در آغوز یافت می‌شود. 
درایتی با بیان اینکه در مورد مدت شیردهی باید کودک را مختار گذاشت، خاطر نشان کرد: 8 تا 7 دقیقه طول می‌کشد تا پستان تخلیه شود، ولی بهتر است مادر در مورد طول مدت مکیدن تابع میل کودک باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8879 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6428 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15123 بازدید