2709
باروری در مردان بالای 40 سال و خطر اوتیسم

باروری در مردان بالای 40 سال و خطر اوتیسم

1395/03/31 بازدید593

نی نی سایت: دکتر لاله اسلامیان با بیان این که افزایش سن ارتباط مستقیم با کاهش قدرت باروری زنان دارد اما در باروری مردان چندان تاثیر ندارد، افزود: به طور کلی مشکلات تخمک گذاری در زنان و اختلالات اسپرم در مردان از عمده ترین علل ناباروری شناخته شده اند.
اوتیسم نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته ‌است. این اختلال در پسران شایعتر از دختران است.
وی افزود: به زنان توصیه می شود در سنین کمتر از 35 سال اقدام به بارداری کنند؛ زنانی که از طریق روش های کمک باروری، بارور می شوند احتمال سقط و زایمان زودرس در آنها بیشتر است و به علت سن بالا یا مشکلات متابولیکی این احتمال وجود دارد که عوارضی مانند دیابت بارداری و فشارخون بالا در بارداری برای آنها اتفاق بیافتد اما این به آن معنا نیست که این مساله در تمام این افراد روی خواهد داد.
اسلامیان با بیان اینکه 10 تا 15 درصد زوجین در کشور دچار مشکلات باروری هستند که در این میان سهم زنان و مردان در ناباروری برابر است، گفت: بیشتر این افراد قابل درمان هستند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: قرار گرفتن در معرض گرما، انجام کارهای سنگین، مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکی، خستگی طولانی و آلاینده های محیطی می تواند در کیفیت اسپرم سازی مردان تاثیرگذار باشد.
وی در مورد مشکل سقط جنین نیز گفت: تکرار سقط بستگی به این دارد که به یک مساله چه میزان بها داده شود و زوج تا چه میزان نسبت به این مساله نگران باشند، زیرا گاهی برای یک زوج حتی یک سقط هم می تواند نگران کننده باشد و باید علت آن تشخیص داده شود اما در افراد جوان حتی دو تا سه سقط هم نیاز به پیگیری ندارد.
پانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران 13 تا 16 مهرماه سال جاری در مرکز همایش های رازی برگزار می شوم.


منبع: خبرگزای ایرنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها