2109
فرزندان سلامت و شاد با محیط های خانوادگی حمایتی

فرزندان سلامت و شاد با محیط های خانوادگی حمایتی

1395/02/26 بازدید311

نی نی سایت : دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی خانواده 15 ماه مه 2016 برابر با 26 اردیبهشت ماه جاری گفت ترویج محیط های خانوادگی حمایتی و فرزند پروری مثبت ازراه سیاست ها وقوانین می تواند به خانواده ها کمک کند تا فرزندان سلامت و شادی پرورش دهند که به بزرگسالانی ارزشمند و مولد تبدیل شوند.

در پیام بان کی مون آمده است امسال، روز جهانی خانواده با برهه ای از تحول و فاجعه برای خانواده ها در سراسر جهان مصادف است. ظهور افراط گرایی خشونت آمیز، اثرات جا به جایی های اجباری، رخدادهای شدید آب و هوایی و سایر چالش ها موجب خسارت سنگین بر سلامت و کرامت خانواده ها در موقعیت های بحرانی شده است. حتی در جوامع نسبتا با ثبات، خانواده ها هنوز با خشونت، تبعیض و فقر مبارزه می کنند.

وی افزود خانواده ها در خطوط مقدم تلاش های جهانی ما به منظور درک دستور کار جسورانه و فراگیر 2030 برای توسعه پایدار قرار دارند. آن ها از اهمیت ویژه برای دستیابی به آرمان سوم از آرمان های توسعه پایدار برخوردارند که براساس آن تمامی دولت های عضو سازمان ملل متحد متعهد به ارتقای زندگی سالم و رفاه برای همگان در هر سنی هستند.

دبیر کل می گوید کودکان زمانی پیشرفت می کنند که عشق و مراقبت بهداشتی همچنین آموزش و سایر خدمات اساسی را دریافت کنند. در دوران حساس بلوغ، جوانان به حمایت احساسی همراه با خدمات و اطلاعات بهداشت باروری مولد نیاز دارند.

ایشان تاکید کردند زنان و دختران در بسیاری از جوامع، تبعیض و خشونت را در خانواده های خود تجربه می کنند که می تواند اثرات جدی و طولانی بر سلامت و رفاه آنان داشته باشد. همچنین زندگی خانوادگی برای سلامت افراد سالمند تا هنگامی که فعال و سالم هستند و همکاری های آنان در خانواده و جامعه گرامی داشته می شود، تعیین کننده است.

دبیر کل در خاتمه پیام خود گفت در این روز جهانی خانواده اجازه دهید تصمیم بگریم توسعه پایدار را با ایجاد محیط حمایتی به پیش ببریم، جایی که اعضای خانواده درهمه سنین بتوانند توان بالفعل خود را برای کمک به جهان ما به رسمیت شناسند.

 

                                                                                                                                                           منبع : سلامت نیوز

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها