2109
علت 50 درصد ناباروری زوج ها مردان هستند

علت 50 درصد ناباروری زوج ها مردان هستند

1394/09/28 بازدید193

نی نی سایت:دکتر سید جلیل حسینی  گفت: موضوع ناباروری مردان در جامعه هنوز نادیده گرفته می شود. در آیین نامه تاسیس مراکز ناباروری، اورولوژیست ها مسئول نیستند و در تعرفه های لقاح آزمایشگاهی و میکرواینجکشن نقش اورولوژیست ها دیده نشده و این بدان معناست که زن علت ناباروری در خانواده شناخته می شود. این موضوع یک عقبگرد 20 ساله است که باید فورا برای تصحیح آن اقدام شود.

** راه اندازی شبکه بهداشت باروری
رییس انجمن اورولوژی آسیا همچنین از مذاکره با کشورهای آسیایی عضو این انجمن برای راه اندازی شبکه بهداشت باروری خبر داد.23 کشور آسیایی عضو این انجمن هستند و با بررسی های انجام شده 13 مرکز برجسته باروری و ناباروری در بنگلادش، 12 مرکز در چین، 9 مرکز در هنگ کنگ و 5 مرکز در ژاپن شناسایی شدند که ارتباطات بین المللی آنها در حال انجام است و سایر کشورها نیز برای برقراری این ارتباط شناسایی می شوند.وی با اشاره به وجود چهار مرکز بهداشت باروری و 60 مرکز درمان ناباروری در سراسر ایران گفت: زمینه سازی این ارتباطات بسیار مهم است زیرا موجب انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و شناخته شدن مراکز ایرانی در سطح بین المللی می شود.

** نقش کمرنگ اعضای هیات علمی در اداره دانشگاه ها
رییس انجمن اورولوژی آسیا گفت: با نگاهی به دانشگاه های جهان این نکته را می یابیم که این دانشگاه ها کمتر به بودجه های دولتی وابسته هستند و با انجام تحقیقات و جذب مشتری تحقیقات منابع مالی دانشگاه را فراهم کرده و در راستای توسعه کشور خود گام برمی دارند.حسینی افزود: همه دانشگاه های توسعه یافته جهان با تکیه به اعضای هیات علمی و تحقیقاتی آن دانشگاه به سمت خودکفا شدن و نقش آفرینی در جهت توسعه اقتصادی کشور حرکت می کنند. اما در کشور ما نقش اعضای هیات علمی در اداره دانشگاه ها بسیار کمرنگ است و لازم است این نقش بازنگری شود.

 

منبع:خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16361 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11576 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3169 بازدید