2109
بیش از 25 ساعت کار درهفته باعث تولد نوزادان کم جثه می شود

بیش از 25 ساعت کار درهفته باعث تولد نوزادان کم جثه می شود

1393/01/09 بازدید453

نی نی سایت: این تحقیقات حاکی است: زنان بارداری که بیش از 25 ساعت در هفته کار می کنند، بیشتر در معرض زایمان کودکان با جثه کوچک قرار دارند.

محققان دانشگاه مدیکال سنتر شهر روتردام دریافتند: بین مدت کار زنان باردار و جثه نوزادان آنها ارتباط وجود دارد.

این محققان گفتند: زنان بارداری که اکثرا به طور اکثرا ایستاده کار می کنند – نظیر معلم ها یا فروشنده ها- بیشتر در معرض زایمان کودکان کم جثه قرار دارند.

برپایه این گزارش، یک تفسیر این است که مشاغل نیازمند فعالیت بیشتر بدنی ممکن است باعث شود که خون کمتری به سمت جفت جریان داشته باشد و در نتیجه مقدار مواد غذایی و اکسیژن کمتری به جنین برسد .

محققان علت این امر را نیافته اند که چرا زنانی که ساعات طولانی در شغل های دفتری کار می کنند از همین تاثیر رنج می برند اما آنها فکر می کنند که استرس روانی در این زمینه نقش داشته باشد.

این تحقیقات از 4680 زن در هفته سی ام بارداری صورت گرفت و از هریک از آنها درباره ساعات کار هفتگی و مدت زمانی که سرپا هستند، سوال شد.

این تحقیقات نشان داد: زنانی که بیش از 50 ساعت در هفته کار می کنند، نوزادانی بدنیا می آورند که وزن آنها از وزن میانگین بین 148 تا 198 گرم کمتر است.

همین نتایج نیز درخصوص زنانی بدست آمد که طولانی ترین زمان را در شغل خود در دوره بارداری سرپا بودند.

دکتر جنی مایرز از دانشگاه منچستر گفت: آثار قابل مشاهده (در جریان تحقیقات) به اندازه کافی بزرگ نیست که تعداد تولد کودکان با جثه کم به طور چشمگیری افزایش یابد.

منبع: فارس

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16149 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11477 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2481 بازدید