2109
چه کنیم تا بعد از رژیم غذایی دچار ریزش مو نشویم؟

چه کنیم تا بعد از رژیم غذایی دچار ریزش مو نشویم؟

1394/08/24 بازدید280

نی نی سایت:شهاب اولیایی متخصص تغذیه گفت: ریزش مو در کاهش رژیم‌های غذایی با استرس در ارتباط است، رژیم‌هایی که خیلی تند و پشت سرهم انجام می‌شوند استرس زیادی به بدن وارد می‌کنند که کمبودهای مواد مغذی را به دنبال دارد.وی بیان کرد: مواد مغذی چند نوع‌اند و می‌توانند تأثیرگذار برای رشد موها شوند. یکی از موادی که موجب رویش موها می‌شود از نوع پروتئین‌ها است که کمبود پروتئین در مواد غذایی می‌تواند باعث ریزش مو گردد، دیگری آهن است از مواد معدنی بسیار مهم که نقش پروتئین را بازی می‌کند.

اولیایی با اشاره به اینکه به خوردن مکمل‌ها هم در کاهش ریزش مو تأثیر دارد، تصریح کرد: افرادی که در بدنشان کمبود آهن را حس می‌کنند و یا سابقه کمبود آهن دارند باید به خوردن مواد مکمل اقدام کنند و اگر تمامی ویتامین‌ها کافی نباشد استفاده از مکمل‌ها توصیه می‌شود،‌ مکملی که حاوی روی باشد.متخصص تغذیه اظهار داشت: یک ماده مغذی دیگری که برای رفع ریزش مو مؤثر است روی نام دارد و نقش خیلی مهمی را در بدن ایفا می‌کند از منابع غذایی که حاوی روی می‌باشند عبارتند از: گوشت‌ها، آجیل، مغزها مانند مغز بادام، پسته و گردو و... که اگر اینها مصرف شود نیاز بدن را تأمین می‌کند، به غیر از این مواد مغذی ویتامین‌های گروه B هم نقش بسیار مهمی را در ریزش مو دارند و اگر کمبودشان در بدن دیده شود باید به طریقی آنها را جبران کنند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: بعد از دوران رژیم غذایی یا اتمام آن حتماً باید دوره‌ای هم مکمل درمانی را بگذرانند و مکمل‌هایی باید مورد استفاده قرار می‌گیرد باید جای عناصر مواد مغذی باشند و این مرحله می‌تواند تا حدی کمبودهای بدن و ریزش موی ناشی از کمبود مواد مغذی و رژیم غذایی را جبران کند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16234 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11522 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2628 بازدید