2709
می‌خواهید بچه‌دار شوید؟ از این مواد دوری کنید

می‌خواهید بچه‌دار شوید؟ از این مواد دوری کنید

1394/08/24 بازدید4415

نی نی سایت:مسلماً تغییرات شیوه‌ زندگی مانند استفاده از ویتامین‌ها پیش از زایمان و یا قطع مصرف الکل و کافئین بسیار مؤثر هستند، اما چیز دیگری که اهمیت فراوانی دارد، امتناع از مصرف مواد شیمیایی در غذا و محصولات آرایشی است. در اینجا به پنج‌تا از آنها اشاره می‌کنیم:

۱- فتالات‌ها
گروهی از مواد شیمیایی سنتزی هستند که در پلاستیک‌ها و برخی مواد آرایشی استفاده می‌شوند و می‌توانند هم بر باروری مردان و هم زنان تأثیر بگذارند. هم‌چنین در محصولات معطر برای ماندگاری بیشتر بوی آن‌ها هم به کار می‌رود.

۲- پلاستیک‌ها
BPA یا بیسفنولِ A یک ماده‌ شیمیایی است که اغلب در بسیاری از مواد پلاستیکی و شناخته‌شده به کار می‌رود و عامل مختل‌کننده‌ هورمون‌های درون‌ریز در بدن است. سعی کنید غذاها را در ظرف‌های شیشه‌ای حرارت دهید نه پلاستیکی. چرا که در ظرف‌های پلاستیکی باعث به کار افتادن BPA می‌شود.

۳- آفت‌کش‌ها
در کشاورزی و برای کنترل علف‌های هرز، هجوم حشرات و بیماری از آفت‌کش استفاده می‌شود. مواد شیمیایی‌ای که روی زمین می‌ریزیم می‌تواند بازگردد و بر سیستم درونی بدن و در نتیجه باروری ما تأثیر بگذارد.

۴- دی‌اکسین‌ها و فووران‌ها
به خانواده‌‌ «مواد سمی» تعلق داشته و حاصل فرآیندهای صنعتی و احتراق بوده که در محیط منتشرند. حدود ۹۰ درصد تماس با دی‌اکسین‌ها و فووران‌ها به خاطر خوردن غذاهای آلوده خصوصا گوشت آلوده است. راه‌های جلوگیری از آن خوردن گوشت کم‌چرب، کم کردن گوشت قرمز، خوردن لبنیات کم‌چرب، و شستن وسایل است.

۵- بیوفنول‌های چندکلره
مواد شیمیایی مضری هستند که در تولید کالا استفاده می‌شوند. از عوارض آنها این است که بر میزان استروژن تأثیر گذاشته، سطح هورمون‌ها را با خطر مواجه کرده و سلامتی شما را دچار اختلال می‌کند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها