2109
مخاطرات داروهای آلرژی‌زا در دوران شیردهی

مخاطرات داروهای آلرژی‌زا در دوران شیردهی

1394/08/23 بازدید3492

نی‌نی سایت: آلرژی از آن دسته بیماری‌هایی محسوب می‌شود که ممکن است به سراغ هر انسانی بیاید. با این حال وقتی درباره این بیماری در مادرانی که به تازگی نوزادی به دنیا آورده و از شیر خود به او می‌دهند صحبت می‌کنیم باید با دقت و وسواس بیشتری به این موضوع پرداخته و حساسیت‌ها و نگرانی این دسته از مادران را درک و رفع کرد.

«کارل وینر» متخصص بیماری‌های زنان و زایمان دراین باره می‌گوید: بله، داروهایی وجود دارد که ویژه آلرژی بوده و می‌توان از آنها در دورانی که به نوزاد شیر داده می‌شود استفاده کرد، بی‎‌آنکه جای هیچگونه نگرانی درخصوص تبعات منفی احتمالی آنها وجود داشته باشد.

با این حال توصیه می‌شود که به نکاتی مهم توجه شود. در داروهایی که قرار است مصرف کنید دقت کنید چون ممکن است حاوی داروهای دیگری هم باشد. برای اینکه احتمال تبعات منفی چنین داروهایی برای نوزاد به حداقل برسد توصیه می‌شود با توجه به اطلاعاتی که بر روی بدنه آن درج شده از مصرف داروهایی که بیش از یک هدف دارویی برایشان تعریف شده اجتناب کنید. بدین ترتیب کمک زیادی به حفظ سلامتی نوزاد خود خواهید کرد.

به طور کلی آنتی هیستامین‌ها که آلرژی را تا حدی تسکین می‌دهند به عنوان دارویی در نظر گرفته می‌شود که مصرف آن در دوران بارداری بی خطر است. البته این نکته را هم مد نظر داشته باشید که نسل اول آنتی هیستامین‌ها نظیر «دیپن هیدرامین» و «کلورفینرامین» همان قدر که مادر را آرام می‌کند، برای نوزاد نیز تسکین بخش است که این نکته را نباید از ذهن دور نگاه داشت. اما نسل دوم و سوم این دارو نظیر «لوراتادین» و «فکسوفنادین» نسبت به نسل اول اثیر تسکین دهنده به مراتب کمتری دارند.

به همین دلیل باید پیش از مصرف حتما با پزشک متخصص اطفال مشورت شود تا خطری سلامت نوزاد را تهدید نکند.

ارسال نظر شما

login captcha
من به خاطر درد دندونم ژلوفن زیاددخوردم ایندخطرناکه

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16255 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11530 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2642 بازدید