2709
شناخت الگوی خواب در کودکان

شناخت الگوی خواب در کودکان

1394/08/04 بازدید3543

نی‌نی سایت: الگوی خواب در نوزادان با افراد بالغ بسیار متفاوت است و همین امر باعث می‌شود پدر و مادر در دوران نوزادی فرزندشان بی‌خوابی‌های زیادی را تجربه کنند ولی با تمام این سختی‌ها اگر ساعات خواب کودک کم شود والدین نگران وضعیت سلامتی او می‌شوند. اما گاهی این مسئله جای هیچ نگرانی ندارد چرا که الگوی خواب کودک ممکن است روز به روز در حال تغییر باشد.

نوزادان معمولا از زمان تولد با استراحت شبانه مشکل دارند و قادر به استراحت در این بازه زمانی نیستند اما با گذشت روزها، این عادت در آنها شکل گرفته و می‌توانند ساعات بیشتری را در طول شب بخوابند. در هفته‌های اولیه تولد نوزاد، زیاد خوابیدن یا بی‌خوابی‌های او معمولا برای والدین آزاردهنده بوده و بی‌خوابی های شبانه زندگی روزمره آن ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نوزادان معمولا در طول شب نیز نیاز به تغذیه دارند و در کنار آن احساس آرامش را از نزدیکی با والدین خود به دست می‌آورند. آنها معمولا در میان سر و صداهای محیط هم قادرند بخوابند ولی صداهای ناگهانی ممکن است آنها را از خواب بیدار کند. کودکی که ساعات زیادی از شبانه روز را می‌خوابد و خوب غذا نمی‌خورد بیمار می‌شود و شما نباید آن را به حساب بی آزار و ساکت بودن کودک بگذارید و برای اطمینان بیشتر بهتر است او را نزد متخصص کودکان ببرید.

محققان معتقدند، 22 درصد از نوزادان در 9 ماهه نخست زندگی خود برای خوابیدن دچار مشکل بوده و 42 درصد از آن ها نیز به طور مرتب در طول شب بیدار می‌شوند. پس از گذشت 6 ماه از این زمان مشکلات دیگری در خواب آنها ایجاد شده و حدود 50 درصد از نوزادانی که تا این مدت شب‌ها خوب می‌خوابیدند، دچار بی‌خوابی می‌شوند. نوزادان تازه متولد شده نیز شب‌ها تقریبا 8 ساعت می‌خوابند ولی این مدت به صورت مقطعی صورت گرفته و دائمی نیست. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند نیز خواب بسیار سبکی دارند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4902 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14719 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3819 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3566 بازدید