2709
هشدار! زنگ خطر شیوع چاقی در کودکان به صدا درآمده است

هشدار! زنگ خطر شیوع چاقی در کودکان به صدا درآمده است

1394/07/15 بازدید184

نی نی سایت:دکتر علی ربانی رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان ایران همزمان با سیزدهمین کنگره پرستاری در طب کودکان بیان کرد: در بحث تغذیه با مشکل ریز مغذی ها رو به رو هستیم، طبق تحقیقات انجام شده تقریبا افراد در شهرهای بزرگ ویتامین D بدنشان کم است و هر چند که قبلا مصرف متوسط ویتامین‌ D توصیه نمی‌شد اما حال بخصوص به بانوان مصرف هفته آی یکبار از ویتامین‌های 50 هزار واحدی D توصیه می شود که میل کنند.وی افزود: ویتامین D بدنمان ناکافی است نه اینکه کم باشد.
 
دکتر ربانی درباره شیوع چاقی در کودکان تصریح کرد: زنگ خطر شیوع چاقی در کودکان در حال به صدا درآمدن است و در کلینیک‌های خصوصی نصف بیماران بچه‌های چاق هستند که برای درمان چاقی مراجعه می کنند. چاقی ما در همه مریضی‌هاست و وقتی چاقی رخ می دهد تمام زمینه‌های لازم برای بیماری های قلبی و عروقی و اختلالات چربی و ... مطابق آن ایجاد می شود لذا این زنگ خطر را باید به همه هشدار داد.
 
وی گفت: باید به همگان گفته شود که بچه‌ها با مصرف فست‌فود‌ها و غذاهای پرکالری رشدشان بهتر نمی شود. اگر غذاهای کافی و مناسب در اختیار بچه‌ها با زمینه مناسب قرار داده شود در آن زمان است که کودک رشد بهتری خواهد داشت . به تبع چاقی‌‌های موجود بیماری‌هایی مثل دیابت و اشکالات استخوانی کودکان بیشتر شده است.بنابراین امیدواریم با برنامه‌هایی که معاونت بهداشتی در نظر دارد و آگاهی‌ هرچه بیشتر خانواده‌ها بیماری‌های بیماران متابولیسم ساماندهی شود و مسئله ناکافی بودن ریز مغذی ها جا بیفتد و حل شود.
 
رئیس بیمارستان مرکز طب کودکان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید توجه کنند که کودکانشان بعد از دو سه سالگی هر سال فقط باید 2 کیلوگرم وزن اضافه کنند و افزایش این مقدار در سال باعث اضافه وزن و چاقی او در آینده خواهد شد و این همان زنگ خطر است. وقتی این چاقی از سن پیش دبستانی شروع شد دیگر قابل کنترل نیست و کودکان زمینه خاص افزایش وزن را همیشه با خود خواهند داشت که به تبع آن گرفتار مشکلاتی هم می شوند. طبق بررسی‌های انجام شده و فرمول‌های سازمان غذا و دارو آمریکا مصرف در حد نیاز ویتامین‌های A و D در سنین رشد برای کودکان ضرورت دارد و باید از همان دو سه سالگی چاقی‌های کودکانمان را رصد و کنترل کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها