2109
تومورها تاثیری بر جنین در حال رشد ندارند

تومورها تاثیری بر جنین در حال رشد ندارند

1394/07/07 بازدید241

 نی نی سایت: روابط عمومی انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران، حمید رضا دهقان بابیان این خبر که همایش بارداری و سرطان در 16 مهر سال جاری در مرکز تصویربرداری مجتمع بیمارستانی امام خمینی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این همایش به صورت رایگان توسط انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سرطان‌های سرویکس یا دهانه رحم و سرطان سینه دو محور اصلی برگزاری این همایش هستند، اظهار کرد: در این همایش پانل‌های آموزشی درباره سرطان‌های سینه و دهانه رحم نیز برگزار خواهد شد. همچنین ارتباط میان تومورهایی که در دوران حاملگی بروز پیدا می‌کنند، راه‌های تشخیص و درمان آنها از جمله دیگر مباحث مطرح در این همایش هستند.

دبیر همایش بارداری و سرطان به خطرات و عوارض بروز تومورها برای مادر و جنین نیز اشاره و عنوان کرد: تومورهای دوران حاملگی شیوع بالایی ندارند، اما سرطان سینه یا رحم چون معمولا شیوع بالایی دارند، امکان بروز و یا تشدید آنها در دوران حاملگی هم وجود دارد.دهقان با بیان اینکه باید وضعیت مادر را در دوان بارداری به طور جدی مورد توجه قرار داد، گفت: اگر تومور در سه ماه اول بارداری بروز یابد، تشخیص و درمان آن متفاوت است زیرا باید به گونه‌ای عمل کرد که عوارض تومور و خطرات آن برای جنین و مادر در کمترین حد ممکن باشد. این موضوع شیوع بالایی ندارد، اما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دبیر همایش بارداری و سرطان همچنین با اشاره به اینکه سرطان دهانه رحم طی سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است، تصریح کرد:  سرطان دهانه رحم آمار نسبتا بالایی به ویژه در شهرستان‌ها به علت تشخیص دیرهنگام دارد.وی با اشاره به اینکه علائم سرطان دهانه رحم با علائم بارداری مشابه است، گفت: این موضوع تشخیص و درمان را به تاخیر می‌اندازد.

دهقان خاطر نشان کرد: سرطان به خودی خود بر جنین در حال رشد تاثیری ندارد، بلکه به علت تغییرات هورمونی در بدن مادر، ممکن است رشد تومور سرعت بگیرد. موضوع دیگر شیمی‌درمانی، پرتودرمانی، جراحی و به کارگیری سایر روش‌ها برای مادر است که این روش‌ها تاثیرات مخربی بر جنین دارند و باید برای آنها مراقبت‌های ویژه‌ای را لحاظ کرد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها